Anonym bruker Skrevet 31. mai 2022 #1 Skrevet 31. mai 2022 Hva er den beste måten å fjerne blod fra hvitt tøy? Datteren har klartå søle blod på en hvit "oppvisingsdtakt" i dag, og denne mån hun bruke igjen i morgen 😱 Og det er strenge krav til at drakten er ren. Anonymkode: ce721...fa6
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2022 #2 Skrevet 31. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hva er den beste måten å fjerne blod fra hvitt tøy? Datteren har klartå søle blod på en hvit "oppvisingsdtakt" i dag, og denne mån hun bruke igjen i morgen 😱 Og det er strenge krav til at drakten er ren. Anonymkode: ce721...fa6 Vaske med kaldt vann. Anonymkode: 8a8f5...7a0
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2022 #3 Skrevet 31. mai 2022 Blir det helt borte da? Med bare kaldt vann, og vanlig vask i maskin etterpå? HI Anonymkode: ce721...fa6
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2022 #4 Skrevet 31. mai 2022 Er det vått fremdeles, skyll godt med kaldt vann mens dere gnir på flekken. Hvis det er tørket, bløt flekken med kaldt vann og gni litt for å løsne litt. Har du flytende Blenda hvitt, eller annet vaskemiddel for hvite klær, ha vaskemidlet rett på flekken, gnikk litt, og la det så ligge 10-15 minutter. Skyll mens det gnikkes videre på flekken. Ha på nytt vaskemiddel rett på flekken, og ha i maskinen på vaskeprogram som passer drakten, med normal mengde vaskemiddel til vasken i tillegg. Har tatt både våte og tørkede blodflekker på den måten mange ganger. Gnikking er ekstra viktig hvis blodet har kommet i sømmer eller der stoffet ligger sydd dobbelt, da må det gjerne gnikkes litt for å få bort det som sitter mer innimellom lagene. Lykke til med oppvisningen hennes i morgen Ps - jeg fikk tipset rett fra produsenten en gang de hadde sluttet med en slik flekkfjerner som jeg hadde brukt og jeg var desperat. De sa det egentlig ikke er nødvendig med slikt ekstraprodukt så lenge man gjør det slik som beskrevet over. Jeg har en kritthvit jakke jeg nå har hatt i nesten 13 år, har brukt samme fremgangsmåte på den i alle år, og den er fremdeles kritthvit når den er nyvasket. Anonymkode: e1053...c8c
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2022 #5 Skrevet 31. mai 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Er det vått fremdeles, skyll godt med kaldt vann mens dere gnir på flekken. Hvis det er tørket, bløt flekken med kaldt vann og gni litt for å løsne litt. Har du flytende Blenda hvitt, eller annet vaskemiddel for hvite klær, ha vaskemidlet rett på flekken, gnikk litt, og la det så ligge 10-15 minutter. Skyll mens det gnikkes videre på flekken. Ha på nytt vaskemiddel rett på flekken, og ha i maskinen på vaskeprogram som passer drakten, med normal mengde vaskemiddel til vasken i tillegg. Har tatt både våte og tørkede blodflekker på den måten mange ganger. Gnikking er ekstra viktig hvis blodet har kommet i sømmer eller der stoffet ligger sydd dobbelt, da må det gjerne gnikkes litt for å få bort det som sitter mer innimellom lagene. Lykke til med oppvisningen hennes i morgen Ps - jeg fikk tipset rett fra produsenten en gang de hadde sluttet med en slik flekkfjerner som jeg hadde brukt og jeg var desperat. De sa det egentlig ikke er nødvendig med slikt ekstraprodukt så lenge man gjør det slik som beskrevet over. Jeg har en kritthvit jakke jeg nå har hatt i nesten 13 år, har brukt samme fremgangsmåte på den i alle år, og den er fremdeles kritthvit når den er nyvasket. Anonymkode: e1053...c8c Å tusen takk!! Skal prøve dette. Men jeg har ikke vaskemiddel for hvitt tøy hjemme nå. Får prøve med vanlig. Krysser fingre😊 Anonymkode: ce721...fa6
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2022 #6 Skrevet 31. mai 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Å tusen takk!! Skal prøve dette. Men jeg har ikke vaskemiddel for hvitt tøy hjemme nå. Får prøve med vanlig. Krysser fingre😊 Anonymkode: ce721...fa6 Spør naboen om den har for hvitt, for det er viktig at det er middel for hvitt tøy siden det har litt blekemiddel i seg. Tåler drakten det kan du jo ev. ha på litt klor, men det er litt mer risky hvis drakten ikke er 100 % bomull. Anonymkode: e1053...c8c
sug lut Skrevet 31. mai 2022 #7 Skrevet 31. mai 2022 Skyld med kaldt vann først så mye du klarer å få ut. Deretter Biotex håndvask pulver, ta det på flekkene og la det virke en time minst. Så kjører du det på vaskepgogram .
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2022 #8 Skrevet 31. mai 2022 Drakta koster opp mot 2000kr så jeg tør ikke bruke klor😬 Men flekkene ble nesten helt borte bare jeg gnukka med kaldt vann!! Selv om det var størkna. Heiv den i maskina med det vanlige vaskemiddelet jeg har, på hurtigvask. Tok den ut nå, og flekkene er borte🥳 Ble veldig lettet nå. Ser nå at det står at man ikke skal bruke noe klor. Litt dumt å lese etterpå, men jeg gjør ting litt bakvendt noen ganger. Men veldig glad jeg spurte her inne først iallefall 😅 Hva drakta er laget av vet jeg ikke. Det står på koreansk. Men den er laget for at den skal være ekstra lett og behagelig å bruke. Og tørke fort. Takk igjen 🥰 Anonymkode: ce721...fa6
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2022 #9 Skrevet 31. mai 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Drakta koster opp mot 2000kr så jeg tør ikke bruke klor😬 Men flekkene ble nesten helt borte bare jeg gnukka med kaldt vann!! Selv om det var størkna. Heiv den i maskina med det vanlige vaskemiddelet jeg har, på hurtigvask. Tok den ut nå, og flekkene er borte🥳 Ble veldig lettet nå. Ser nå at det står at man ikke skal bruke noe klor. Litt dumt å lese etterpå, men jeg gjør ting litt bakvendt noen ganger. Men veldig glad jeg spurte her inne først iallefall 😅 Hva drakta er laget av vet jeg ikke. Det står på koreansk. Men den er laget for at den skal være ekstra lett og behagelig å bruke. Og tørke fort. Takk igjen 🥰 Anonymkode: ce721...fa6 Så bra! Lykke til til datteren din i morgen Anonymkode: e1053...c8c
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2022 #10 Skrevet 31. mai 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Så bra! Lykke til til datteren din i morgen Anonymkode: e1053...c8c Takk🥰 Anonymkode: ce721...fa6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå