Gå til innhold

Plutselig voldsom kvalme etter inntak av mat..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer knappe minuttet etter måltid er ferdig inntatt.. som nå, kun et knekkebrød for å få i meg mat. Kvalmen er uutholdelig, som like før jeg må kaste opp. Holdt på et par døgn. 
Har endometriose og har aldri opplevd dette. Kan smertestillende forårsake dette? Må innimellom ta Ibux/Paracet i de verste periodene. 

Anonymkode: 0795d...094

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smertestillende eller vitamin-/mineraltabletter på tom mage, kun tatt med væske kan gi veldig kvalme hos enkelte. Kan det være at du disse dagene har gjort noe slikt?

Hvis ikke er det mye rart som går for tiden, har jeg inntrykk av. Blir det ikke bedre innen en dag eller to tenker jeg at du bør kontakte legen din.

Det er også noen mangeltilstander (eller det motsatte) som kan gi lignende kvalme, men det er ikke så vanlig.

Anonymkode: 7f971...969

Skrevet

Har aldri hatt problem m kvalme etter inntak av Ibux/Paracet på tom mage eller ikke.

Derfor dette er så merkelig. Får håpe d kun er et magevirus som går over 😅🫢

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Har aldri hatt problem m kvalme etter inntak av Ibux/Paracet på tom mage eller ikke.

Derfor dette er så merkelig. Får håpe d kun er et magevirus som går over 😅🫢

Det kan endre seg. Jeg hadde heller aldri noen som helst problemer med å ta vitaminer/mineraler eller smertestillende på tom mage før.

Inntil det brått en dag ble et stort problem. Det var virkelig ille i flere år, før det ble litt bedre.

Anonymkode: 7f971...969

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kommer knappe minuttet etter måltid er ferdig inntatt.. som nå, kun et knekkebrød for å få i meg mat. Kvalmen er uutholdelig, som like før jeg må kaste opp. Holdt på et par døgn. 
Har endometriose og har aldri opplevd dette. Kan smertestillende forårsake dette? Må innimellom ta Ibux/Paracet i de verste periodene. 

Galleproblematikk?

Jeg opplevde dette når jeg hadde betennelse i galleblære (som gikk over til bukspyttkjertelbetennelse - ikke å anbefale)

Men jeg hadde også tidvise rieliknende smerter under ribbeinsbuen samt smerter i ryggen

Anonymkode: 52470...81a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...