Gå til innhold

Dnb....legitimere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må alle legimitere  seg? De under 18 også? Min 14 har ikke nettbank brikke så vi får ikke sjekket om han har fått melding. Kommer brev i posten også? 

20 åringen har ikke fått melding i nettbanken eller i posten, sier han 🙈

Anonymkode: d7072...e74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå bare innom banken med passet og få det gjort. Mine har fått sine pass skannet fra de var ganske så små. 
Klarer bare ikke forstå problemet her.

Mine barn hadde heller ikke id brikke da

Anonymkode: 7de6c...fd6

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Gå bare innom banken med passet og få det gjort. Mine har fått sine pass skannet fra de var ganske så små. 

På hele sentrale østlandsområdet er det én bankfilial som er åpen for å komme innom hos DNB, det er i Oslo. Åpningstidene er i vanlig arbeidstid. Så vi har måtte ta fri fra jobb, og ungen it av skolen for å få ordnet dette. De har egentlig lokale bankkontor, hvor man kan bestille time, men det var ikke bemannet, og de kunne ikke åpne bare for oss. 
For oss voksne holdt det å skanne passet digitalt i nettbank. Men for ungen som ikke har legitimert seg før var det et styr. 
Om det bare var å stikke innom så er det jo ingen som hadde klaget på dette.

Anonymkode: 35b33...e29

Skrevet

Dnb sitt legimiteringsopplegg er noe skikkeleig styr. Lurer på om det er likedan i andre banker, synes det er alltid Dnb det gjelder når det er snakk problemer med legimitering. De er utrolig lite kundevennlige for kunder som ikke  kan gjøre det i en fei på nett.

Anonymkode: 7ccb3...65f

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Ikke alle har en åpen filial å stikke innom, her er det en filial som ikke er åpen for å stikke innom, man må bestille time og det er nesten like lett som å vinne i lotto.

Skrevet

Men bør de ikke ha sendt brev til alle? Mine har har ikke fått 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men bør de ikke ha sendt brev til alle? Mine har har ikke fått 

Vi har heller ikke fått noe som helst, jeg har til og med ringt til dem og spurt om ikke vi også skulle legitimere oss. Nei, ikke enda.

Anonymkode: 058af...a10

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

På hele sentrale østlandsområdet er det én bankfilial som er åpen for å komme innom hos DNB, det er i Oslo. Åpningstidene er i vanlig arbeidstid. Så vi har måtte ta fri fra jobb, og ungen it av skolen for å få ordnet dette. De har egentlig lokale bankkontor, hvor man kan bestille time, men det var ikke bemannet, og de kunne ikke åpne bare for oss. 
For oss voksne holdt det å skanne passet digitalt i nettbank. Men for ungen som ikke har legitimert seg før var det et styr. 

Ikkje bra, her jeg bor bruker vi sparebanken. Aldri vært problem at de holder åpent etter stengetid. En av kundeveilederene sa at de var jo der uansett ….. Viss det skal vær så vondt og vanskelig for banken , tror jeg at jeg hadde byttet bank! 
Aldri vært et styr for små barn heller i vår bank.då det er absolutt ikke bra.

Skrevet

Screenshot_20220531-103208_Messenger.jpg

Anonymkode: 11956...f5e

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Screenshot_20220531-103208_Messenger.jpg

Da må de gjøre det mulig for eldre ikke-digitale folk til å legitimere seg. Det samme gjelder for dem som ikke har pass, og som ikke har sjanse til å få pass innen de tre ukene de har fått til å legitimere seg. Når fysiske bankfilialer blir stengt over hele landet, kan det være at folk må kjøre i flere timer for å komme til en bank. Det kan være problematisk for eldre mennesker med trang økonomi og uten lappen.

Skrevet

Legitimering kan gjøres digitalt. Tar et par minutter...

Anonymkode: 6f977...1ee

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dnb sitt legimiteringsopplegg er noe skikkeleig styr. Lurer på om det er likedan i andre banker, synes det er alltid Dnb det gjelder når det er snakk problemer med legimitering. De er utrolig lite kundevennlige for kunder som ikke  kan gjøre det i en fei på nett.

Jeg ringte å forklarte at jeg verken har pass eller førerkort ,så måtte forlenge fristen på å legimitere meg ettersom det er mange månenders ventetid på å få time hos politiet for å få ordnet nasjonalt ID kort. De sa at det gikk helt fint å jeg fikk forlenget fristen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er drop in mange steder. Majorstua, Storo, Karl Johan, Sandvika, Ski, Lillestrøm.

Skrevet
VeslePesle skrev (3 minutter siden):

Da må de gjøre det mulig for eldre ikke-digitale folk til å legitimere seg. Det samme gjelder for dem som ikke har pass, og som ikke har sjanse til å få pass innen de tre ukene de har fått til å legitimere seg. Når fysiske bankfilialer blir stengt over hele landet, kan det være at folk må kjøre i flere timer for å komme til en bank. Det kan være problematisk for eldre mennesker med trang økonomi og uten lappen.

Er bare ringe å få forlenget fristen det gjorde jeg,å det var ingen problem. Har verken pass eller førerkort så måtte bestille time hos politiet for å få nasjonalt ID kort.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Legitimering kan gjøres digitalt. Tar et par minutter...

Anonymkode: 6f977...1ee

Når systemet funker gjør det sikkert det.

Jeg ga opp idag etter rundt en time og lenge på telefon med Dnb. Måtte bare prøve igjen senere histnok....

Anonymkode: 42aee...a8b

Skrevet

Dette har vært styrere for min mor. Hun er 80 år, aldri hatt pass eller førerkort, heller ikke nettbank . Etter mye om og men har vi fått time til ID-kort i august. Hun må kjøres så det må skje når jeg har ferie. Hun har angst også så hun kan ikke bli kjørt av hvem som helst. Blæh

Anonymkode: 236e1...f5e

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det hørtes rart ut, selv her i lille Larvik var det åpent, utvidet etter arbeidstid på torsdager til og med. Kjapt inn og kjapt ut 👍🏻

Anonymkode: 5a27c...d0d

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Vi har heller ikke fått noe som helst, jeg har til og med ringt til dem og spurt om ikke vi også skulle legitimere oss. Nei, ikke enda.

Anonymkode: 058af...a10

Hvorfor skal noen men ikke alle?

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor skal noen men ikke alle?

Dette står på nettsiden til Dnb :

Dersom du ikke har blitt kontaktet av banken i forbindelse med oppdatert kundeinformasjon betyr det at vi allerede har tilstrekkelig og riktig informasjon om deg.

Jeg lurer på hvilken informasjon det er de mangler. Jeg spurte i banken når jeg legitimerte meg der, men han ante ikke.

Mamma måtte legitimere seg for andre gang nå, hun måtte legitimere seg i forrige runde og, tror det var i 2017

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

«Problemet», eller spørsmålet, som det kalles, var om alle måtte legitimere seg. Dersom det gjelder alle, også de som ikke har fått beskjed, så vil det kanskje oppstå problemer. Det er ikke en plikt å ha pass eller andre id-papirer, det er ikke alle som bor i nærheten av en bank, og det er ikke alle som har digitale ferdigheter nok til å ordne dette selv.  

Skrevet

Gjelder dette bare kunder i DNB, eller alle banker?

Anonymkode: cce0e...c78

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Gjelder dette bare kunder i DNB, eller alle banker?

Alle banker, vært slik i mange år nå. Har med sikkerhet, hvitvasking av penger osv å gjøre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Må alle legimitere  seg? De under 18 også? Min 14 har ikke nettbank brikke så vi får ikke sjekket om han har fått melding. Kommer brev i posten også? 

20 åringen har ikke fått melding i nettbanken eller i posten, sier han 🙈

Eg har kun pensjonssparing i DNB, kunde i anna bank, så brukar ikkje nettbanken. Fekk brev i posten om legitimering for eit par veker sidan. Trur eg ville ha slappa heilt av til du høyrer frå dei, for det gjer du garantert om dei treng noko frå deg.

Anonymkode: 4ebbb...226

Skrevet

Er dui tvil dra nedom banken og få gjort det. Ene ingen min har en sparekonto onkelen laga når hun var liten, der har hun fått beskjed om at hun må legitimere seg. Sende inn kopi av pass bla. Så har hun en konto hun laget selv etter hun ble myndig, der må hun ikke. Hun har fått purring på den første også selv om hun hadde gjort det lenge føre. Hun gikk i banken for hun skjønte ingenting, de skjønte ikke så mye mer i banken. Så nå har hun legitimert seg opp og ned, så blir spennende å se om det blir sperra. 

Pålillesøsters sparekonto fikk jeg beskjed om å legitimere meg. Ikke fått noe purring eller noe mer på den, selv om jeg syns det var rart jeg skulle det når hun selv må legitimere seg i banken vi pleier å bruke selv. (Ikke frivillig vi har den sparekontoeni dnb for å si det slik. Liker lokalbanken det går ann å snakke med både under fire øyne og i tøf, dnb er ett mareritt slik)

Anonymkode: 8d78f...7fe

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Alle banker, vært slik i mange år nå. Har med sikkerhet, hvitvasking av penger osv å gjøre. 

Ok, bare lurte fordi ingen av oss har hørt noe, men vet vi måtte scanne inn pass til samtlige i familien for flere år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...