Gå til innhold

Syk på tentamen (vgs)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min skulle hatt heldagsprøve i dag, men er blitt syk. Har selvfølgelig gitt beskjed til læreren, men har ikke fått svar, og finner ikke reglene. Det er kanskje ulikt fra skole til skole, men det jeg lurer på er om han trenger legeerklæring? Og pleier det å være mulighet for å få tatt en prøve i ettertid når man er syk på selve tentamensdagen? Typisk å bli syk nå, etter å ha klart seg gjennom hele pandemien uten så mye som litt tett nese. 

Anonymkode: c47ea...c94

Skrevet

Ja, de må ha legeerklæring, og ja, de pleier ha en dag hvor de samler opp de som har vært syke og lar de ha heldags sammen i et rom.

Men hvordan det er nå i pandemien aner jeg ikke, fraværsreglene på vgs nå er jo sånn at man kan få dokumentert fravær med melding fra foreldre om man er under 18 og melde selv om man er over 18 år. Vet ikke om det også gjelder tentamen...

De bør jo få tatt tentamen i år som alle eksamener utgår, den er viktig når læreren skal sette standpunkt. Det går an å ringe avelingsleder på studieretningen, de kan sikkert gi et svar.

Anonymkode: 64d52...12b

Skrevet

Det hun over sier stemmer til vanlig, men ikke i år. Pga. av at det ikke er fraværsregler nå, trenger han ikke legeerklæring på en heldagsprøve, det holder at du gir beskjed (eller han selv om han er over 18 år). Det er vanlig å få tilbud om ny prøve, han er neppe den eneste syke. På vår skole har vi oppsamlingsdager der vi samler alle elevene som mangler større vurderinger i ett klasserom, med vakt. Dette ordner seg nok skal du se.

Anonymkode: 15b01...c92

Skrevet

Tusen takk for svar, dere. Fikk svar fra kontaktlærer, og han bekreftet at legeerklæring ikke var nødvendig. Sønnen min skulle bare ta kontakt med faglærer for å be om ny prøve, så da ser det ut som det ordner seg😊

Anonymkode: c47ea...c94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...