Gå til innhold

Liker du innlegg her pga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meningen først og fremst, men det føles litt meningsløst å trykke liker på anonyme innlegg. Den som skrev det får jo ingen melding og ser det sannsynligvis ikke en gang.

Anonymkode: c61cc...dd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hvis du er saklig så tenker du ikke på nick eller kjentfolk. Du lar deg farge av det, og det er lite objektivt = lite saklig. 

Anonymkode: e83e1...120

Kaldt i glasshuset? Det er vel ikke så saklig å følge etter en nickbruker som du gjør nå heller? 

Anonymkode: 94680...65e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kaldt i glasshuset? Det er vel ikke så saklig å følge etter en nickbruker som du gjør nå heller? 

Anonymkode: 94680...65e

Glasshus? Kan du peke på hvor i tråden jeg har skrevet at jeg er saklig? Nei? 

Det var henne jeg kommenterte på som i en tråd påsto at kvinner ikke er usaklige. Iherdig og engasjert. Siden hun skriver med nick så var hun gjenkjennelig. 

Skrevet

Jeg har trykket liker på flere innlegg fra en person jeg egentlig ikke kan fordra. :P Eller jeg kjenner henne jo ikke da, men mange av innleggene hennes provoserer meg. Men så kommer det iblant noen innlegg jeg er veldig enig i også.

Jeg har også argumentert heftig imot en person jeg som oftest er enig med og som jeg har et godt inntrykk av. Jeg er som regel ikke enten enig eller uenig i ALT en person sier.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Meningen først og fremst, men det føles litt meningsløst å trykke liker på anonyme innlegg. Den som skrev det får jo ingen melding og ser det sannsynligvis ikke en gang.

Jeg pleier å følge med i tråder jeg har svart på selv om jeg skriver som anonym og har observert flere ganger at noen har likt innleggene mine. ;)

Anonymkode: ca884...d23

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det var henne jeg kommenterte på som i en tråd påsto at kvinner ikke er usaklige. Iherdig og engasjert. Siden hun skriver med nick så var hun gjenkjennelig. 

Det gjorde hun faktisk ikke, så om du skal argumentere, bør du i det minste ha fakta på plass.

Anonymkode: a6a74...1ed

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det gjorde hun faktisk ikke, så om du skal argumentere, bør du i det minste ha fakta på plass.

Here we go again... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Here we go again... 

Rett på hersketeknikk, altså? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Om man så skulle være enig om at brukeren du har hengt deg opp i ikke er saklig, noe jeg absolutt ikke er, så er det jo svært merkelig å tilegne at alle kvinner er som henne? Fordi hun ikke er saklig, så er det gjengs blant alle kvinner på jorden? Hvor saklig er en slik holdning da? 

Anonymkode: ecfa3...d52

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Om man så skulle være enig om at brukeren du har hengt deg opp i ikke er saklig, noe jeg absolutt ikke er, så er det jo svært merkelig å tilegne at alle kvinner er som henne? Fordi hun ikke er saklig, så er det gjengs blant alle kvinner på jorden? Hvor saklig er en slik holdning da? 

Anonymkode: ecfa3...d52

Det kan diskuteres. Min klare oppfatning er at kvinner generellt er veldig usaklige og tolker i hytt og pine. Det er så og si Umulig å føre en saklig diskusjon med kvinner i mer enn fem minutter. Da kommer stråmenn og følelser og angrep og forsvar. Helt komplett umulig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det kan diskuteres. Min klare oppfatning er at kvinner generellt er veldig usaklige og tolker i hytt og pine. Det er så og si Umulig å føre en saklig diskusjon med kvinner i mer enn fem minutter. Da kommer stråmenn og følelser og angrep og forsvar. Helt komplett umulig. 

Så du ser ingen brukere her inne som på generelt grunnlag holder seg saklige?

Anonymkode: e67a3...5d1

Skrevet

Så du ser ingen brukere her inne som på generelt grunnlag holder seg saklige?

Jo, det er en bruker her som skiller seg ut. Jeg skrev heller ikke at dette gjelder absolutt alle kvinner. Jeg skrev generellt. 

Skrevet

Jo, det er en bruker her som skiller seg ut. Jeg skrev heller ikke at dette gjelder absolutt alle kvinner. Jeg skrev generellt. 

Hvem er det som skiller seg ut da? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det omfatter jo åpenbart deg også, ref. bruken av hersketeknikk lenger oppe., men ellers er nok dette med saklighet mer situasjonsbetinget enn kjønnsbetinget. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Hvem er det som skiller seg ut da? 

Er det én ting som ikke er lurt her inne, så er det å nevne brukere i positive ordelag. Da kan du nemlig banne på at det kommer noen som har sitt å si om vedkommende som ikke er positivt. Sånt gidder jeg ikke å bidra til. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hvis du er saklig så tenker du ikke på nick eller kjentfolk. Du lar deg farge av det, og det er lite objektivt = lite saklig. 

Noen greier å ha to ting i hodet på samme tid.

Jeg har svart i tråden at jeg trykker liker på innhold, og det står jeg for.

Men likevel har jeg ingen problemer med å se at brukere man gjerne har sett her inne over tid, som man vet man har mange sammenfallende meninger med, de er det lettere - etter å ha lest og tenkt seg enig i det personen skriver - å gi en toppel opp til denne personen, enn en anonym som kan være hvem som helst. Det er ikke så mye annerledes enn at man lettere hilser på eller snakker med noen man er venner eller bekjente med, enn noen som er helt totalt fremmed. Det betyr ikke at man er lite saklig, lite objektiv, eller at man favoriserer noen uansett hva de skriver.

Selv bruker jeg likerknappen veldig lite. Velger som regel å heller skrive noen ord i tråden om at jeg er enig med vedkommende, eller noen ganger bare berømmer jeg det som er skrevet, fordi det er godt skrevet, greide å oppsummere trådens innhold på en fin måte, eller kokte temaet helt ned til det det egentlig handler om. Og dette gjør jeg nok oftere enn jeg trykker liker på noen innlegg.

Jeg synes jeg stadig vekk får noen "liker" på mine stadig anonyme innlegg, og det ser jeg andre anonyme også gjøre. At de som ofte skriver med nick kan være lettere å trykke liker på hvis man faktisk liker innlegget deres, det ser jeg bare på som naturlig, som forklart over.

Anonymkode: 427b3...b1a

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Noen greier å ha to ting i hodet på samme tid.

Jeg har svart i tråden at jeg trykker liker på innhold, og det står jeg for.

Men likevel har jeg ingen problemer med å se at brukere man gjerne har sett her inne over tid, som man vet man har mange sammenfallende meninger med, de er det lettere - etter å ha lest og tenkt seg enig i det personen skriver - å gi en toppel opp til denne personen, enn en anonym som kan være hvem som helst. Det er ikke så mye annerledes enn at man lettere hilser på eller snakker med noen man er venner eller bekjente med, enn noen som er helt totalt fremmed. Det betyr ikke at man er lite saklig, lite objektiv, eller at man favoriserer noen uansett hva de skriver.

Selv bruker jeg likerknappen veldig lite. Velger som regel å heller skrive noen ord i tråden om at jeg er enig med vedkommende, eller noen ganger bare berømmer jeg det som er skrevet, fordi det er godt skrevet, greide å oppsummere trådens innhold på en fin måte, eller kokte temaet helt ned til det det egentlig handler om. Og dette gjør jeg nok oftere enn jeg trykker liker på noen innlegg.

Jeg synes jeg stadig vekk får noen "liker" på mine stadig anonyme innlegg, og det ser jeg andre anonyme også gjøre. At de som ofte skriver med nick kan være lettere å trykke liker på hvis man faktisk liker innlegget deres, det ser jeg bare på som naturlig, som forklart over.

Jeg fatter ikke at det kan bli så internt på et anonymt forum. Det jeg liker her, er blant annet at veldig få liker ting ved å trykke. Det gir forumet et litt mer seriøst preg tross alt. Det er jo gjengen med nick som trykker mest, og det er jo helt greit det. Det er ikke til å unngå at man legger merke til den gjengen, men ellers tenker jeg virkelig aldri over hvem som er hvem. Herregud det er jo helt bak mål. Rett og slett :-) jeg har en fan her inne da, men hun opplyser jo alltid om at hun er i hælene på meg, så derfor vet jeg hvem hun er. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg fatter ikke at det kan bli så internt på et anonymt forum. Det jeg liker her, er blant annet at veldig få liker ting ved å trykke. Det gir forumet et litt mer seriøst preg tross alt. Det er jo gjengen med nick som trykker mest, og det er jo helt greit det. Det er ikke til å unngå at man legger merke til den gjengen, men ellers tenker jeg virkelig aldri over hvem som er hvem. Herregud det er jo helt bak mål. Rett og slett 🙂 jeg har en fan her inne da, men hun opplyser jo alltid om at hun er i hælene på meg, så derfor vet jeg hvem hun er. 

Man kan vel ikke trykke på "liker" som anonym? Jeg skulle ønske det var mulig av og til.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Man kan vel ikke trykke på "liker" som anonym? Jeg skulle ønske det var mulig av og til.

Jo, det kan man.

Anonymkode: 8dc66...ad7

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jo, det kan man.

Hvordan gjør man det? Syns jeg ser brukernavn på alle liker-ene også, så det er det nok ikke så mange som kjenner til.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan gjør man det? Syns jeg ser brukernavn på alle liker-ene også, så det er det nok ikke så mange som kjenner til.

Trykker på liker knappen.......

Skrevet

Trykker på liker knappen.......

Men da dukker jo brukernavnet opp?

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Syns du ikke at det er litt mer seriøst uten likerknapp? Det gjelder emoijes også, som det heldigvis er lite av her inne. Se på KG. Det er liker, hjerter og pokal. Det blir jo utrolig barnslig og rart at voksne skal kommunisere på den måten. Et smil ol er jo greit nok, da det faktisk er kroppspråk, men alt det andre tullet får der til å virke veldig useriøst. Sim en flokk jentunger på 10 år. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Syns du ikke at det er litt mer seriøst uten likerknapp? Det gjelder emoijes også, som det heldigvis er lite av her inne. Se på KG. Det er liker, hjerter og pokal. Det blir jo utrolig barnslig og rart at voksne skal kommunisere på den måten. Et smil ol er jo greit nok, da det faktisk er kroppspråk, men alt det andre tullet får der til å virke veldig useriøst. Sim en flokk jentunger på 10 år. 

Hvorfor er det mer seriøst uten liker? Selv i Stortingssalen er det vanlig å applaudere når man hører innlegg man liker, liker-klikk blir noe av det samme. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg fatter ikke at det kan bli så internt på et anonymt forum. Det jeg liker her, er blant annet at veldig få liker ting ved å trykke. Det gir forumet et litt mer seriøst preg tross alt. Det er jo gjengen med nick som trykker mest, og det er jo helt greit det. Det er ikke til å unngå at man legger merke til den gjengen, men ellers tenker jeg virkelig aldri over hvem som er hvem. Herregud det er jo helt bak mål. Rett og slett 🙂 jeg har en fan her inne da, men hun opplyser jo alltid om at hun er i hælene på meg, så derfor vet jeg hvem hun er. 

De som har vært her i mange år får jo et inntrykk av hverandre, eller man får det av de som skriver med nick. Noen har også via forumet blitt kjent med hverandre privat og holder kontakt også utenom forumet, eller skriver sammen privat her inne.

Men selv om man kun har observert andre nick i årevis når man har vært på forumet, så plukker man jo opp noen opplysninger her og der, får inntrykk av hvilke holdninger de har om saker som man selv kanskje er opptatt av osv.

Folk bruker forumet på ulike måter, det er vel også noe av det som gjør det levende.

Skrevet

Hvorfor er det mer seriøst uten liker? Selv i Stortingssalen er det vanlig å applaudere når man hører innlegg man liker, liker-klikk blir noe av det samme. 

Det går fint an å gi positiv respons uten å trykke på likerknapp. Det blir litt fjollete når noen skriver en helt tullete kommentar som ikke betyr noe for tjue liker. Sånn skjer alt for ofte, så det betyr jo ikke at noen liker det personen skriver, men at det er nettopp den personen som skriver det. Et annet minus er at her står jo nicknavn også. Det er brukere en helst vil ha en distanse til, og som en står langt fra i meninger osv. Jeg gremmes av å få liker fra slike på noe jeg skriver. Og ja, jeg vet det er drøyt å tenke, men jeg gjør det likevel. 

Det blir ikke helt det samme som applaus siden det går mer på person enn utsagn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...