Gå til innhold

Reise med baby.,Ta med bilstol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal reise til sydligere strøk. Siden vi skal leie bil, vil vi ha med bilstolen. Men hvordan skal vi pakke den for å unngå at den blir ødelagt? Har ikke eget sete til babyen, så kan ikke ta den inn på flyet. 

Anonymkode: 694dc...e3c

Fortsetter under...

Skrevet

Det er ikke anbefalt å sjekke inn bilstoler på fly. Da må du evt ha originalboksen og pakke nøyaktig slik den var da du kjøpte den. Hvorfor ikke bare leie bilstol?

Skrevet
Pobie skrev (1 minutt siden):

Det er ikke anbefalt å sjekke inn bilstoler på fly. Da må du evt ha originalboksen og pakke nøyaktig slik den var da du kjøpte den. Hvorfor ikke bare leie bilstol?

Hvorfor er ikke det anbefalt? Jeg ser jo stadig folk som har bilseter i bagasjen. 

Jeg hadde vært skeptisk til å leie bilstol, man vet aldri om den er i tilfredsstillende stand eller om den har vært i kollisjon. 

Anonymkode: 38556...cd2

Skrevet
Pobie skrev (18 minutter siden):

Fant ingen bakovervendte… 

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Hvorfor er ikke det anbefalt? Jeg ser jo stadig folk som har bilseter i bagasjen. 

Jeg hadde vært skeptisk til å leie bilstol, man vet aldri om den er i tilfredsstillende stand eller om den har vært i kollisjon. 

Sånn som bagasjen blir herjet med tilsvarer vel det en kollisjon uansett? Jeg vet plasten i setet kan få svakheter ved kollisjon, men det gjelder også om det blir sluppet i bakken...

På flyplassen blir baggasjen "kastet rundt" så du kan ikke stole på at det ikke får en smell der.

Men gå i barneutstyrsbutikken og spør om de har en eske du kan få, de kaster esker til utstillingsmodeller og for folk som ikke vil ha de med seg hjem så de kan ha en å gi deg.

Anonymkode: aeae5...eac

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Sånn som bagasjen blir herjet med tilsvarer vel det en kollisjon uansett? Jeg vet plasten i setet kan få svakheter ved kollisjon, men det gjelder også om det blir sluppet i bakken...

På flyplassen blir baggasjen "kastet rundt" så du kan ikke stole på at det ikke får en smell der.

Men gå i barneutstyrsbutikken og spør om de har en eske du kan få, de kaster esker til utstillingsmodeller og for folk som ikke vil ha de med seg hjem så de kan ha en å gi deg.

Anonymkode: aeae5...eac

De bør heller ikke bli sendt i posten. Jeg ser hvor ille de blir behandlet, jeg hadde aldri tort å bruke det til mine barn. Selv om butikkene får disse i posten, får de dette på paller som blir behandlet forsiktig. Vanlig post blir ikke behandlet pent. Jeg kunne brukt en pakke som fotball og den hadde blitt behandlet bedre enn den gjorde på vei i posten. 

Anonymkode: bc54d...86d

Annonse

Skrevet

Tror kanskje jeg kjøper et brukt sete på finn som vi lar bli igjen der. 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Fant ingen bakovervendte… 

Hvilket land skal dere til? Spania har anbefalt å bruke bakovervendte i over 10 år.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Man vet ikke om den har vært i kollisjon om man kjøper brukt i Norge heller, men det med usikkerhet knyttet til om den er i tilfredsstillende stand osv. så tenker du på om den oppfyller kriterier for sikkerhet? Det bør være en smal sak å undersøke. Det er ikke u-land.

Skrevet

Men er det babysete, eller stort bakovervendt sete? For babysete har jeg sett folk ha med som håndbagasje.

Anonymkode: 89092...19b

Skrevet

Den bør sendes i en prampack som spesialbagasje. Har sett folk leie ut hvis du ikke har selv eller vil kjøpe. 

Anonymkode: b7b9e...894

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men er det babysete, eller stort bakovervendt sete? For babysete har jeg sett folk ha med som håndbagasje.

Det er babysete. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Den bør sendes i en prampack som spesialbagasje. Har sett folk leie ut hvis du ikke har selv eller vil kjøpe. 

Koster 600 kr å leie. Litt kostbart. 🤪

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Koster 600 kr å leie. Litt kostbart. 🤪

Oi, det var dyrt. Da hadde jeg vurdert å kjøpe selv og ev. selge igjen senere.

Skrevet

Vi hadde med egen, enten inn i kabinen eller godt pakket inn. Det er sikkert ikke optimalt å ha den med godt innpakket, men det var bedre enn alternativet. Det kommer litt an på hvor man reiser, noen steder har de fine, godkjente bilstoler til utleie i god stand til utleie, andre steder er utvalget svært dårlig. 

Anonymkode: bfaa8...400

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Vi hadde med egen, enten inn i kabinen eller godt pakket inn. Det er sikkert ikke optimalt å ha den med godt innpakket, men det var bedre enn alternativet. Det kommer litt an på hvor man reiser, noen steder har de fine, godkjente bilstoler til utleie i god stand til utleie, andre steder er utvalget svært dårlig. 

Anonymkode: bfaa8...400

Skulle gjerne hatt eget sete til babyen på flyet, men billettene var så dyre. Gidder ikke å betale 6000 kr. Har kjøpt et sete på Finn nå. Pakker det inn i en dyne og legger det i en stor bag. Satser på at det går fint. 

Skrevet

Lei en airshell. 

Anonymkode: 55613...761

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 30.5.2022 den 19.26):

Det er babysete. 

Er det babysete, så vil jeg tro det kan gå som håndbagasje. Men ring flyselskapet og hør.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Lei en airshell. 

Anonymkode: 55613...761

Er så dyrt.

Skrevet
On 5/30/2022 at 9:00 AM, Anonym bruker said:

Skal reise til sydligere strøk. Siden vi skal leie bil, vil vi ha med bilstolen. Men hvordan skal vi pakke den for å unngå at den blir ødelagt? Har ikke eget sete til babyen, så kan ikke ta den inn på flyet. 

stakkars baby, den trives best i norge

Anonymkode: b0e18...9db

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

stakkars baby, den trives best i norge

Anonymkode: b0e18...9db

Amish people som prøver ut internett?

Anonymkode: 4f3ed...2e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...