Gå til innhold

Gi beskjed til samboer hva man gjør

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvis han har ropt noen viktige beskjeder til deg der oppe hvor han trodde du satt, eller han selv må ut en tur og forsøker å få gitt deg beskjed så du kan holde øye med barna, så er det virkelig ikke rart han blir irritert.

Skal han måtte bruke et kvarter på å lete etter deg fordi du ikke kan si fra?

Anonymkode: 6debd...2cb

Folk som roooper får takke seg selv. De får værsågod å gå til personen de skal gi beskjed. Fins det noe mer irriterende enn folk som roper rundt i huset? 

Anonymkode: b2397...dd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Folk som roooper får takke seg selv. De får værsågod å gå til personen de skal gi beskjed. Fins det noe mer irriterende enn folk som roper rundt i huset? 

Ungene henvender seg aldri til han. Det er mammaaaaaaaaa og kun mammaaaaaaa. 

Anonymkode: 267a6...43f

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Noen ganger må man det fordi man ikke kan gå fra det man holder på med. Jeg roper forøvrig også "Middag!" når maten er klar sånn at jeg slipper å gå innom fem andre rom når jeg er sliten etter jobb og å lage middag. Litt roping får man tåle.

Anonymkode: c1b05...e5d

Skrevet

Her i huset er det helt naturlig å si fra hva vi skal eller hvor vi går. Det forhindrer jo en del irritasjon og misforståelser. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Noen ganger må man det fordi man ikke kan gå fra det man holder på med. Jeg roper forøvrig også "Middag!" når maten er klar sånn at jeg slipper å gå innom fem andre rom når jeg er sliten etter jobb og å lage middag. Litt roping får man tåle.

Nei jeg takler ikke roping. Hvis det er en gjeng som skal ha beskjed om middag, så kan du jo sende en av de andre rundt. 

Skrevet

Ungene henvender seg aldri til han. Det er mammaaaaaaaaa og kun mammaaaaaaa. 

Anonymkode: 267a6...43f

Jeg svarer aldri hvis jeg blir ropt etter. Får helt fnatt av roping. 

Skrevet

Sier ikke hvis jeg skal ta ut av oppvaskmaskinen, går ut med søpla etc. men hadde gitt beskjed dersom jeg går ut og jobber i hagen, går opp for å lese eller andre ting. Ser på det som helt naturlig kommunikasjon. 

Anonymkode: 36dc2...f5e

Skrevet

Helt vanlig hjemme hos oss å si ifra. Opplever det ikke som kontroll heller. Mer som avklaring og arbeidsfordeling. «Kjører du X på trening mens jeg får vasket og lagt på plass noe tøy?» eller «Vil du begynne på middagen mens jeg tar en dusj?».  

Hadde synes det var veldig rart om mannen var forduftet uten å gi meg beskjed om han jobbet i garasjen eller trente i kjelleren🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 7e409...32c

Skrevet

Nei jeg takler ikke roping. Hvis det er en gjeng som skal ha beskjed om middag, så kan du jo sende en av de andre rundt. 

Alle roper litt innimellom, det er vanskelig å unngå. Småunger som er ferdig på do og trenger hjelp, man står bokstavelig talt med hendene fulle og det skjer noe der man trenger hjelp osv. Det er gjerne ikke dagligdags, men av og til. Hos oss funker det å rope at maten er klar, men dere må jo gjerne gå rundt og lete opp alle i familien hvis det passer dere bedre.

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Ja, jeg synes turer ut av husets vanlige oppholdsrom hører med å si fra om.

Irriterer meg om samboer bare plutselig er "borte", og jeg må lete i hagen, i garasjen, på loftet eller sjekke om bilen er der (i tilfelle han har kjørt bort for å vaske bilen, levere noe til en kompis osv). Det hører med til normal kommunikasjon å si fra.

Anonymkode: 6debd...2cb

Jeg har fått beskjed om at mannen er ute for noe konkret, for deretter å måtte lete etter han. Da hadde han gjort seg ferdig og dro på kaffeslabberas hos naboen. Selv var jeg inne med småbarn da, og kunne godt tenke meg en pause da, men siden han var opptatt så tenkte jeg det var bedre at han gjorde seg ferdig. Ble rimelig irritert da jeg fant ut hvor han var ved å ringe han.

Jeg er vant med å gi beskjed når jeg «blir borte», både til barn og partner. Jeg skal på do, jeg skal legge på sengene osv. Skal jeg helt ut/bort spør jeg faktisk om det passer. Kan jeg ta en tur på butikken? Ikke fordi han skal nekte meg for gøy, men fordi det kanskje passer dårlig å se etter barna akkurat da. 

Han derimot, er ikke vant med dette. Faktisk så synes han en stund det var både latterlig og unødvendig, nesten irriterende, når både ungene (mine) og jeg opplyste hverandre om hvor vi skulle når vi forlot rommet. Jeg ble ganske fortvilet når han bare var borte så jeg ble stuck, men han klarte ikke å se problemet. Det var jo klart at jeg også bare kunne gjøre det samme! Han kunne jo se etter babyen han. Så prøvde jeg det da. Det førte til at han ble irritert da også, for jeg måtte jo si ifra når jeg gikk i dusjen, i tilfelle han også hadde planer!

Nå som vi har to små har han innsett at det er en praktisk nødvendighet å gi hverandre slike beskjeder, ikke meningsløst og unødvendig.

Endret av Den perfekte mor, påan igjen
Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (1 time siden):

Jeg har fått beskjed om at mannen er ute for noe konkret, for deretter å måtte lete etter han. Da hadde han gjort seg ferdig og dro på kaffeslabberas hos naboen. Selv var jeg inne med småbarn da, og kunne godt tenke meg en pause da, men siden han var opptatt så tenkte jeg det var bedre at han gjorde seg ferdig. Ble rimelig irritert da jeg fant ut hvor han var ved å ringe han.

Akkurat det er faktisk "godkjent" å gjøre uten å gi beskjed her. ;) Men det er fordi både jeg og mannen har minimalt med sosialt liv utenom familien, så blir man først spontant invitert på kaffe hos naboen, så støtter vi hverandre i at man selvsagt må benytte sjansen.

Men skjønner jo at det blir annerledes for de som ikke har det som oss. :)

Anonymkode: 368d1...7d3

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Akkurat det er faktisk "godkjent" å gjøre uten å gi beskjed her. ;) Men det er fordi både jeg og mannen har minimalt med sosialt liv utenom familien, så blir man først spontant invitert på kaffe hos naboen, så støtter vi hverandre i at man selvsagt må benytte sjansen.

Det koster bare noen få sekunder å åpne døren og si til partneren "ble bedt på kaffe hos naboen, stikker over en liten tur". På noe slikt hadde jeg svart "ok, kos deg og hils".

Hadde mannen ikke sagt fra så hadde jeg jo ikke visst hvor han var om det var noe jeg måtte snakke med ham om eller noe skjedde, det synes jeg blir for dumt når man tross alt bor sammen.

Anonymkode: c4f92...dd1

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det koster bare noen få sekunder å åpne døren og si til partneren "ble bedt på kaffe hos naboen, stikker over en liten tur". På noe slikt hadde jeg svart "ok, kos deg og hils".

Hadde mannen ikke sagt fra så hadde jeg jo ikke visst hvor han var om det var noe jeg måtte snakke med ham om eller noe skjedde, det synes jeg blir for dumt når man tross alt bor sammen.

Anonymkode: c4f92...dd1

Helt greit at det ikke passer for alle, det skjønner jeg godt. :) Men det funker for oss. Det skjer ikke akkurat ofte her. :P Og vi har alltid telefonen i lomma, så vi kan jo få tak i hverandre hvis det skulle være noe.

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Joda, det handler på ingen måte om at han ikke skal det, men at han burde ha sjekket om det passet. Jeg trengte også avlastning siden vi hadde et spedbarn. Ting må likevel gjøres, og jeg bad derfor ikke om den avlastningen når han gjorde det, men jeg hadde nok trengt den avlastningen mer enn han trengte å dra på kaffebesøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...