Anonym bruker Skrevet 31. mai 2022 #126 Skrevet 31. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er ingen som har sagt at kommersielle aktører plikter å tilrettelegge for barn eller voksne med særskilte behov, men det ligger en samfunnsforventning i det. Jeg setter pris på at det norske samfunn i stor grad er inkluderende. Tusenfryd velger den ekskluderende linjen, og det bryter med den norske tankegangen. Det er ikke rart at det blir reaksjoner av det, kommersiell aktør eller ei. Anonymkode: 9fc39...aca Ok, men da får du jo bare boikotte da? Tviler på det vil ha noen betydning for Tusenfryd, det er neppe mange som vil boikotte selv om endel roper høyt. Anonym bruker skrev (2 timer siden): 50 i dag - de sier selv at det vil kunne bli flere i fremtiden dersom ordning gen blir populær. Så her handler det mer om etterspørsel, ikke at de vil skåne de andre gjestene (som allerede har betalt skjorta for å komme inn) Og legger du til all ventingen ved cafeer og boder for mat/drikke/kaffe, siden det er svært lite effektivt, så er det vel ikke så mye igjen av dagen. Jeg trives egentlig godt på Tusenfryd - parken ligger i naturen, på et vis, og oppleves ikke så full selv om det er mange folk ( bortsett fra køene på attraksjonene) Nå er jeg spent på hvordan det blir fremover.. og jeg syns det er en grådighet som har kommet til syne som gir meg bismak. Anonymkode: a74db...f81 Grådighet? Hvorfor er dette mer grådig enn enhver annen aktør som ønsker å tjene penger? Alle som selger tjenester eller varer - vesker, merkeklær, sminke - alle vil jo tjene så mye som mulig! Anonymkode: 6417e...173
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2022 #127 Skrevet 31. mai 2022 Når man leser denne tråden skulle man nesten tro at Norge bestod omtrent bare av barn med funksjonsnedsettelse og sosial angst som fører til at de ikke kan stå i vanlig kø. Jeg kan ikke fatte at det skal utgjøre en så enorm mengde at den "vanlige" køen blir enorm. For de som ønsker og har mulighet til å betale seg forbi - la dem bare gjøre det. Hva er det for slags barn som oppdras nå som hele tiden må ha alt så likt som mulig ellers blir det krenkefest? Ja Ola du får dra på Tusenfryd, men du får ikke kjøpe deg forbi køen. Er dette virkelig et problem?? Anonymkode: d67fa...331
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2022 #128 Skrevet 31. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kanskje det er et problem at vis-hensyn armbånd blir misbrukt for å slippe å stå i kø? Et flott tilbud for de som trenger det! Men kanskje det utnyttes av de som klarer å stå i kø, sånn viss det er «en god del» som får disse armbåndene? Anonymkode: 8320f...d45 Vi er i fornøyelseparker hvert år,enda ikke sett noen som kommer før i køen pga vis hensyn bånd. Så er nok ikke så veldig mange. Anonymkode: ebc52...347
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2022 #129 Skrevet 31. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Når man leser denne tråden skulle man nesten tro at Norge bestod omtrent bare av barn med funksjonsnedsettelse og sosial angst som fører til at de ikke kan stå i vanlig kø. Jeg kan ikke fatte at det skal utgjøre en så enorm mengde at den "vanlige" køen blir enorm. For de som ønsker og har mulighet til å betale seg forbi - la dem bare gjøre det. Hva er det for slags barn som oppdras nå som hele tiden må ha alt så likt som mulig ellers blir det krenkefest? Ja Ola du får dra på Tusenfryd, men du får ikke kjøpe deg forbi køen. Er dette virkelig et problem?? Anonymkode: d67fa...331 Men da forsvinner jo poenget med å dra sammen med andre,hvis de uansett ikke får tatt noen ting sammen pga at vennen kanskje betaler for å slippe kø. Anonymkode: ebc52...347
Luksusdyret Skrevet 31. mai 2022 #130 Skrevet 31. mai 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Når man leser denne tråden skulle man nesten tro at Norge bestod omtrent bare av barn med funksjonsnedsettelse og sosial angst som fører til at de ikke kan stå i vanlig kø. Jeg kan ikke fatte at det skal utgjøre en så enorm mengde at den "vanlige" køen blir enorm. For de som ønsker og har mulighet til å betale seg forbi - la dem bare gjøre det. Hva er det for slags barn som oppdras nå som hele tiden må ha alt så likt som mulig ellers blir det krenkefest? Ja Ola du får dra på Tusenfryd, men du får ikke kjøpe deg forbi køen. Er dette virkelig et problem?? Anonymkode: d67fa...331 Så er det spørsmål om hvilket samfunn vi ønsker å ha i Norge. Ønsker vi samfunn lik det amerikanske, der man kan betale seg ut av alt? Eller ønsker vi et inkluderende samfunn?
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. mai 2022 #131 Skrevet 31. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men da forsvinner jo poenget med å dra sammen med andre,hvis de uansett ikke får tatt noen ting sammen pga at vennen kanskje betaler for å slippe kø. Anonymkode: ebc52...347 Jeg tenker at akkurat den problemstillingen lar seg ordne ganske så enkelt ved å avtale at begge kjøper vanlig billett. Vi trenger ikke over problematisere heller
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2022 #132 Skrevet 31. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men da forsvinner jo poenget med å dra sammen med andre,hvis de uansett ikke får tatt noen ting sammen pga at vennen kanskje betaler for å slippe kø. Anonymkode: ebc52...347 Snakker ikke foreldre sammen i det hele tatt? Og hva er det slags venner? Hvis mitt barn hadde reist og sagt hun ikke hadde penger til å kjøpe seg forbi hadde ikke vennene kjøpt det heller. Anonymkode: d67fa...331
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2022 #133 Skrevet 31. mai 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at akkurat den problemstillingen lar seg ordne ganske så enkelt ved å avtale at begge kjøper vanlig billett. Vi trenger ikke over problematisere heller Takk - jeg er så enig! Anonymkode: d67fa...331
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2022 #134 Skrevet 31. mai 2022 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Ok, men da får du jo bare boikotte da? Tviler på det vil ha noen betydning for Tusenfryd, det er neppe mange som vil boikotte selv om endel roper høyt. Grådighet? Hvorfor er dette mer grådig enn enhver annen aktør som ønsker å tjene penger? Alle som selger tjenester eller varer - vesker, merkeklær, sminke - alle vil jo tjene så mye som mulig! Anonymkode: 6417e...173 Det er jo grådig å heve billettprisen … Anonymkode: 6dc2f...7ea
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. mai 2022 #135 Skrevet 31. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er jo grådig å heve billettprisen … Anonymkode: 6dc2f...7ea De hever ikke den vanlige prisen. Selv er jeg ikke for opplegget, men det er fortsatt mulig å kunne få en god opplevelse i parken til tross for dette. Hvis man er i parken når det åpner eller blir helt til den stenges får man garantert tidspunkt med lite kø uansett .
Luksusdyret Skrevet 31. mai 2022 #136 Skrevet 31. mai 2022 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Ok, men da får du jo bare boikotte da? Tviler på det vil ha noen betydning for Tusenfryd, det er neppe mange som vil boikotte selv om endel roper høyt. Grådighet? Hvorfor er dette mer grådig enn enhver annen aktør som ønsker å tjene penger? Alle som selger tjenester eller varer - vesker, merkeklær, sminke - alle vil jo tjene så mye som mulig! Anonymkode: 6417e...173 Du tviler på at det vil ha noen betydning for Tusenfryd hvis kundene ikke ønsker å benytte seg av deres tilbud? Selvfølgelig vil det ha betydning hvis mange nok boikotter dem.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. mai 2022 #137 Skrevet 31. mai 2022 VeslePesle skrev (Akkurat nå): Du tviler på at det vil ha noen betydning for Tusenfryd hvis kundene ikke ønsker å benytte seg av deres tilbud? Selvfølgelig vil det ha betydning hvis mange nok boikotter dem. Tror du at mange nok vil boikotte parken på grunn av dette ?
Luksusdyret Skrevet 31. mai 2022 #138 Skrevet 31. mai 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (7 minutter siden): Tror du at mange nok vil boikotte parken på grunn av dette ? Det vet jeg ikke. Men ut fra hvor mange reaksjoner som har kommet etter mediadekningen, vil jeg tro at en del gjør det. Vi har selv avstått fra å dra dit de siste årene, og drar heller til andre parker i Norge og utlandet med et litt mindre kaotisk opplegg. Til og med på Legoland var det mindre kø og mer orden enn på Tusenfryd.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2022 #139 Skrevet 31. mai 2022 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Når man leser denne tråden skulle man nesten tro at Norge bestod omtrent bare av barn med funksjonsnedsettelse og sosial angst som fører til at de ikke kan stå i vanlig kø. Jeg kan ikke fatte at det skal utgjøre en så enorm mengde at den "vanlige" køen blir enorm. For de som ønsker og har mulighet til å betale seg forbi - la dem bare gjøre det. Hva er det for slags barn som oppdras nå som hele tiden må ha alt så likt som mulig ellers blir det krenkefest? Ja Ola du får dra på Tusenfryd, men du får ikke kjøpe deg forbi køen. Er dette virkelig et problem?? Anonymkode: d67fa...331 Sant! Urettferdig vet du, da må «noen» fikse det. Enten det er strøm, diesel eller nå billetter på tusenfryd. Hvor langt skal vi dra den tro? Livet er urettferdig, skal vi lære neste generasjon opp til at dette skal noen fikse for hver minste ting? Det er snakk om fornøyelsespark i privat regi, ikke tilgang på utdannelse. Anonymkode: 5b9dc...a16
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2022 #140 Skrevet 31. mai 2022 Topp hvis alle som hiver seg på krenketoget boikotter. Da blir det jo færre folk i vanlig kø også. Vinn-vinn dette Anonymkode: 4f59d...e1d
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2022 #141 Skrevet 31. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Topp hvis alle som hiver seg på krenketoget boikotter. Da blir det jo færre folk i vanlig kø også. Vinn-vinn dette Anonymkode: 4f59d...e1d Aldri så galt at ikke det er godt for noe. Kanskje det til og med er flere blide folk i den køen også, når alle klagerne boikotter 😂 Anonymkode: 5b9dc...a16
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2022 #142 Skrevet 31. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Aldri så galt at ikke det er godt for noe. Kanskje det til og med er flere blide folk i den køen også, når alle klagerne boikotter 😂 Anonymkode: 5b9dc...a16 Med andre ord, så elsker du og barna dine å stå flere timer i kø i solsteika? Anonymkode: 29699...961
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2022 #143 Skrevet 31. mai 2022 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Jeg synes ikke dette er en god løsning, men 50 slike billetter fordelt på 8-9(?) attraksjoner utgjør neppe en lang kø. Så dette blir nok ikke store problemet for de son også i dag går utenom køen. Selv hater jeg alt på Tusenfryd, men har et barn som virkelig elsker alt som går fort, snurrer og «looper». Vi bor langt unna Tusenfryd så det blir en gang i året. 300,- ekstra for dobbel antall turer (som det sikkert minst ville blitt fordi man unngikk køen) høres ut som mindre penger per tur for vår del og dermed god butikk. Om jeg har samvittighet til det er jeg ikke sikker på. Anonymkode: 9b0ae...018 Problemet er at når noen gjør akkurat det - dobler eller tripler eller mer sine turer, da blir det færre turer for de som betaler vanlige fullpris billetter. Dvs. dette er en måte Tusenfryd i praksis øker prisene på produktet sitt, og tilbyr mindre til de som i dag betaler full pris. De må gjerne øke prisene for alle, det er i det minste ærlig. Men slik det gjøres nå lar de vanlige fullprisbilletter få et tydelig dårligere produkt, og verst er det at de samtidig lar det gå utover svakere grupper som virkelig trenger de raskere køene. Og 50 billetter pr. dag, det er uansett bare begynnelsen. Antallet spiller uansett ikke noen rolle, for dette er en prinsippsak av to grunner: - de lar friske folk med god økonomi kjøpe seg forbi i køen, noe som vil gå utover de som har spesielle behov. - de opprettholder full pris på vanlige billetter, men gir i praksis dårligere tilbud til alle som betaler full pris. Da må de være ærlige om det, og heller sette prisen ned på fullprisbillettene. Vi må ikke importere alt som er galt fra utlandet. Anonymkode: 1dba2...b3c
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2022 #144 Skrevet 31. mai 2022 VeslePesle skrev (1 time siden): Du tviler på at det vil ha noen betydning for Tusenfryd hvis kundene ikke ønsker å benytte seg av deres tilbud? Selvfølgelig vil det ha betydning hvis mange nok boikotter dem. Det var vel ikke det jeg sa? Jeg mener at det ikke kommer til å være mange som boikotter pga dette. De færreste bryr seg eller er så prinsippfaste. Anonymkode: 6417e...173
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2022 #145 Skrevet 31. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Med andre ord, så elsker du og barna dine å stå flere timer i kø i solsteika? Anonymkode: 29699...961 Nei, absolutt ikke. Må man elske noe bare fordi man ikke klager? Når en er så dum (inkludert meg av og til) å bestiller midt i fellesferien, er kø en naturlig konsekvens. Gidder man ikke lar man være. Anonymkode: 5b9dc...a16
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2022 #146 Skrevet 31. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er jo grådig å heve billettprisen … Anonymkode: 6dc2f...7ea Omtrent like grådig som å be om høyere lønn på jobben. Anonymkode: 8f3c2...182
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2022 #147 Skrevet 31. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hvis det er frivillig å dra på en Liverpool-kamp og barna dine vil det, hvorfor gjør dere da ikke det? Anonymkode: 9109a...6af Det er også frivillig å dra på Tusenfryd. Har man ikke råd til Liverpool/Tusenfryd så kan man ikke reise. Det er ikke obligatorisk oppmøte….. Anonymkode: 8320f...d45
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2022 #148 Skrevet 31. mai 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er også frivillig å dra på Tusenfryd. Har man ikke råd til Liverpool/Tusenfryd så kan man ikke reise. Det er ikke obligatorisk oppmøte….. Anonymkode: 8320f...d45 Det var jo det som var poenget hennes dah… Anonymkode: 4f59d...e1d
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2022 #149 Skrevet 31. mai 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det er også frivillig å dra på Tusenfryd. Har man ikke råd til Liverpool/Tusenfryd så kan man ikke reise. Da er det ikke frivillig. Poenget her er at du påstår at noe er frivillig samtidig som du fortalte at dere ikke hadde råd, selv om dere ville dra. Det er det som menes med kognitiv dissonans. Under kapitalisme er penger frihet. Den som har mye penger har mye frihet. Den som har lite/ingen penger har lite/ingen frihet. Da kan vi ikke lenger prate om "frivillig", når det ikke er frihet til å velge det en vil. Når det gjelder de som har litt råd så må det velges mellom forskjellige nødvendigheter og et gode. Eksempelvis leve på billig og kjedelig mat en måned, to kanskje til og med tre, for å få råd til noe som er et gode. Det trenger ikke de som har god råd. Det er det de ofrer de som ikke har god råd. Det er ikke fordi de vil, det er fordi de ikke har noen annen mulighet. Det er ikke "frivillig". Det er tvang. Kapitalisme er ikke frihet. Anonymkode: 9109a...6af
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2022 #150 Skrevet 31. mai 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Markedsføring mot barn er en egen problemstilling som favner langt flere enn tusenfryd. Der er vi ikke nødvendigvis uenige, men det gjelder mange ting. Kjøp ditt eller datt, med verdens lykkeligste familie, farger og solskinn. Da blir alt bra, eller noe. Men, jeg skulle likt å se at man boikottet alt av den sort, hvis det er det som er prinsippet her. Anonymkode: 5b9dc...a16 Hjelper visst å protestere til tross for hva flere her inne mener https://www.nrk.no/kultur/betalte-seg-forbi-signe-i-koen-pa-tusenfryd-1.15985571 Anonymkode: a74db...f81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå