Gå til innhold

Da er det boikott av Tusenfryd fra vår side

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Nå innfører Tusenfryd en ordning hvor man kan kjøpe seg forbi køene.

https://www.nrk.no/kultur/tusenfryd-lar-folk-betale-seg-frem-i-koen-_-kulturbyrad-reagerer-kraftig-1.15983677

Kommer til å boikotte både Dyreparken, Sommarland i Bø og Hunderfossen eller andre steder om de innfører lignende ordninger. Kunne hatt råd til å betale ekstra, men det å innføre en slik forskjellsbehandling for aktiviteter som i all hovedsak er rettet mot barn, det er ikke akseptabelt.

Hadde vurdert en tur til Tusenfryd i sommer, men den utgår nå!

Leser Tusenfryd - kommer tilbake når innføringen er varig fjernet igjen...

Anonymkode: 1dba2...b3c

Hva med fasttrack på flyplassene, er det greit, eller boikotter du det også? På Gardermoen havner man jo faktisk først i en av de «vanlige» køene når man har fasttrack.

Anonymkode: 54b5d...86a

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

For å si det sånn, dette har de hatt i andre land i flere år nå så det må jo funke greit. Vi var i Florida for noen år tilbake, og da kjøpte vi  "fast-pass" billetter i Disneyworld og de andre parkene vi var i. Det var rett og slett fordi vi var der en gang i livet. Hadde vi valgt vanlige billetter, så ville vi aldri få opplevd parken slik vi ønsket. Da hadde vi stått i kø hele dagen. 

Anonymkode: 9ff99...1f0

Fast pass billetten til Disney vSr inntil i år inkludert i prisen. Man fikk 3 fastpass som man kunne booke til de attraksjonene man ville. 

Anonymkode: c84ba...290

Skrevet

Nå er jo Tusenfryd et kommersielt tilbud, så jeg forstår ikke oppstandelsen.

Skrevet

Det er en plass barn ønsker å gå og da med mye høyere pris blir det igjen de med lite som ikke kan. Si hele vennen gjengen skal og vil ha dette så er det en som ikke har råd f.eks. Alltid de samme som taper/blir tapere. 

Anonymkode: b7229...8c9

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

For å si det sånn, dette har de hatt i andre land i flere år nå så det må jo funke greit. Vi var i Florida for noen år tilbake, og da kjøpte vi  "fast-pass" billetter i Disneyworld og de andre parkene vi var i. Det var rett og slett fordi vi var der en gang i livet. Hadde vi valgt vanlige billetter, så ville vi aldri få opplevd parken slik vi ønsket. Da hadde vi stått i kø hele dagen. 

Anonymkode: 9ff99...1f0

Anonymkode: 2fa4f...d35

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det går jo da for mange fint med ordningene slik de er i dag. Ny ordning skaper mer kø i fast track

Anonymkode: a74db...f81

Så det er akkurat når de står i kø det er problem med mennesker rundt, ikke ellers? Så beleilig da. Det er ofte veldig folksomt overalt der så mennesker unngår man ikke om man ikke står i kø altså. 

Anonymkode: 8c642...646

Skrevet

Det går jo da for mange fint med ordningene slik de er i dag. Ny ordning skaper mer kø i fast track

Så det er akkurat når de står i kø det er problem med mennesker rundt, ikke ellers? Så beleilig da. Det er ofte veldig folksomt overalt der så mennesker unngår man ikke om man ikke står i kø altså. 

Skrevet

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vil tro at det er utfordrende i mange situasjoner for disse barna og dette tiltaket er for å gjøre EN situasjon enklere. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

At du skriver det du skriver, viser at du ikke har peiling på det du tror du kan noe om. 

Skrevet

Er det noen løsninger for de som skyr Tusenfryd som pesten? Noen godtgjøringer der? Spør for en venn :)

Skrevet
prekæs skrev (Akkurat nå):

Er det noen løsninger for de som skyr Tusenfryd som pesten? Noen godtgjøringer der? Spør for en venn :)

Løsningen er å la årene gå , ungene vokse til og til slutt sende dem dit alene . Funker som bare det😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Opplever du at barn og familier med eksempelvis autisme lever et langt mer privilegert liv enn du selv? Er det derfor du syns det er så hårreisende med tilrettelegging?

Selv er jeg takknemlig for at jeg og mine aller nærmeste slipper tilrettelegging, i og med at vi per i dag på alle måter er friske. Kunne ikke drømme om å irritere meg over at andre, som trenger det, får en håndsrekning. Også håper jeg på forståelse dersom det en gang blir vi som trenger noe ekstra.. 

Skrevet

Opplever du at barn og familier med eksempelvis autisme lever et langt mer privilegert liv enn du selv? Er det derfor du syns det er så hårreisende med tilrettelegging?

Selv er jeg takknemlig for at jeg og mine aller nærmeste slipper tilrettelegging, i og med at vi per i dag på alle måter er friske. Kunne ikke drømme om å irritere meg over at andre, som trenger det, får en håndsrekning. Også håper jeg på forståelse dersom det en gang blir vi som trenger noe ekstra.. 

Enig. De av oss som er rike og velbemidlede trenger tilrettelegging, slik at vi slipper å vente i kø med allmuen. Jeg er så glad for at det nå tilrettelegges for oss. Hva tror folk at vi er? Vanlige mennesker?!

Anonymkode: 9109a...6af

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er en plass barn ønsker å gå og da med mye høyere pris blir det igjen de med lite som ikke kan. Si hele vennen gjengen skal og vil ha dette så er det en som ikke har råd f.eks. Alltid de samme som taper/blir tapere. 

Anonymkode: b7229...8c9

Dette er ett poeng, og et viktig poeng.

I tillegg blir det lengre tid å vente for de som i dag har behov for å gå utenom køen, fordi noen betaler seg forbi.

Og de som har betalt en normal fullprisbillett får nå et dårligere tilbud, siden Tusenfryd tjener på tiden de som har betalt full pris (men ikke ekstra for å gå forbi køen) må stå ekstra. Ergo er det de som betaler vanlige billetter som egentlig sponser tilbudet de som betaler mer får.

Må innrømme at jeg heller ikke har fått med meg at Tusenfryd i dag har spanske eiere. Jeg trodde parken fremdeles var på norske hender. Enda en grunn til å droppe dem, tenker jeg.

Vi må ikke importere dårlige løsninger fra utlandet, det er smartere å la være.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (4 timer siden):

Jeg vil tro at det er utfordrende i mange situasjoner for disse barna og dette tiltaket er for å gjøre EN situasjon enklere. 

Så hvorfor dra dem inn i disse vanskelige situasjonene? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Så hvorfor dra dem inn i disse vanskelige situasjonene? 

Det at noen barn har ekstra utfordringer, det betyr jo ikke at de ikke ønsker seg de samme tingene, de samme opplevelsene som andre barn. Og nettopp det å slippe å stå i lange køer kan være det som gjør at de kan få gode opplevelser som det ellers kan være lengre mellom enn for barn uten disse utfordringene.

Men nå synes voksne at det er helt greit å kjøpe seg plass til å gå forbi de som sliter, eller lage køene for de som virkelig trenger raskere kø mye lengre.

Kan man ikke som voksne like godt bare skubbe disse ungene bort fra køen - det er jo det man gjør når man kjøper seg disse raskere købillettene. Pinlig!

Skrevet

Det er pengene som råder, sånn har det alltid vært og sånn vil det alltid være. De vil tjene mest mulig penger.

Anonymkode: cb6f6...f90

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Det er pengene som råder, sånn har det alltid vært og sånn vil det alltid være. De vil tjene mest mulig penger.

Anonymkode: cb6f6...f90

Og i dette tilfellet vil de tjene penger på folk som synes det er helt greit å brøyte unna barn og voksne som faktisk trenger de raskere køene...

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Det er veldig stress ög stå i kø så derfor det er bra det finnes løsninger for dem som ikke vil det.

Anonymkode: e2054...99b

På bekostning av barn og voksne som har så store fysiske eller psykiske utfordringer at man uten skamfølelse eller dårlig samvittighet er villig til å brøyte disse av veien ved å betale seg forbi de som faktisk trenger disse køene...

Jaja, det sier jo mye om de som gjør det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

På bekostning av barn og voksne som har så store fysiske eller psykiske utfordringer at man uten skamfølelse eller dårlig samvittighet er villig til å brøyte disse av veien ved å betale seg forbi de som faktisk trenger disse køene...

Jaja, det sier jo mye om de som gjør det.

Jeg synes ikke dette er en god løsning, men 50 slike billetter fordelt på 8-9(?) attraksjoner utgjør neppe en lang kø. Så dette blir nok ikke store problemet for de son også i dag går utenom køen.

Selv hater jeg alt på Tusenfryd, men har et barn som virkelig elsker alt som går fort, snurrer og «looper». Vi bor langt unna Tusenfryd så det blir en gang i året. 300,- ekstra for dobbel antall turer (som det sikkert minst ville blitt fordi man unngikk køen) høres ut som mindre penger per tur for vår del og dermed god butikk. Om jeg har samvittighet til det er jeg ikke sikker på.

Anonymkode: 9b0ae...018

Skrevet

Boikott herfra også. Jeg gidder ikke betale penger for å la ungene mine se andre under snike i køen mot bestikkelse.

Anonymkode: 6dc2f...7ea

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

De kan vel kose seg med det om de takker sånt, og da er jo kø en del av det da. Sluk er verden🤷‍♀️

Problemet er at mange i Norge har nok penger til å betale slike dyrere billetter. Et beløp på 300 kroner tipper ikke akkurat ferieøkonomien hos de fleste, når de først drar på tur i fornøyelsespark. Man kan bytte ut pizza på utekafe med matpakke, så har man spart dette beløpet. Hva skjer når mange nok betaler for disse billettene, slik at nesten alle har dem? Da må man finne på noe annet for å unngå kø. 

Skrevet

Jeg var på Tusenfryd i helgen og ble overrasket over dette nylig innførte konseptet. Tilsvarende har jeg kun opplevd i USA, og det er ikke engang alle parker som tilbyr slike løsninger (Disneyland og Disney World tilbyr for eksempel ikke fast track-billetter). 

Jeg synes det er forkastelig, særlig fordi det vil gå på bekostning av alle de som enten ikke ønsker eller kan betale for tilleggsbillett. Ikke bare skal du betale over 500 kroner for å komme inn, du skal attpåtil måtte brukte enda mer tid på å stå i kø enn tidligere. Ved siden av det vil det gå på bekostning av besøkende som kvalifiserer til vis hensyn-bånd. Jeg var på Tusenfryd med et barn som har behov for et slikt bånd, og sammenlignet med tidligere år, var det mer ventetid. Det synes jeg er synd, for disse båndene gis ut for en grunn. 

Anonymkode: 9fc39...aca

Skrevet

Bare prisen for å komme inn ekskluderer ganske mange av de som har lite. 

Men ærlig talt, det er ingen menneskerett å dra på tusenfryd. Det får være måte på hvor mye vi skal kommunistinfisere det landet her. Livet er av og til litt urettferdig, jeg er helt for å dekke grunnleggende behov som trygghet, helse og utdanning. Tusenfryd er ikke en av de grunnleggende behovene. 

Anonymkode: 5b9dc...a16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...