Gå til innhold

Da er det boikott av Tusenfryd fra vår side

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var akkurat i Liseberg, der hadde de virtuell kø på noen attraksjoner, men det koster ikke noe ekstra. Du måtte være i parken (koblet til GPS) for å stille deg i «kø», og så fikk du utdelt et tidspunkt å møte opp på. Begrensede plasser gjennom dagen, førstemann til mølla. Brukte det ikke selv, men så ut til å fungere fint.

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (3 minutter siden):

Da misforstod jeg. Trodde du refererte til egen situasjon. Årskort vet jeg veldig godt hva er, det har vi hatt mange ganger. Men vi har ikke gått i parkene i den verste høysesongen, nettopp for å unngå de verste køene. Det er nettopp derfor mange kjøper årskort, for å benytte seg av parkene så mye som mulig helst utenom fellesferien. 

Det er mulig å kjøpe seg forbi køen også utenom fellesferie.

Om jeg ikke tar helt feil har de allerede begynt med dette. Det virket i alle fall slik sist vi var der. Og da var det flere ungdomsgjenger som bare gikk ut av vogna og satte seg inn igjen uten å i det hele tatt gå om fast track. 

Det er i alle fall nødvendig å drille ungdommene som jobber på Tusenfryd i hvordan denne rettigheten skal forstås. 

Som sagt så har vi råd til å  kjøpe oss forbi - men jeg syns det er en dårlig løsning for fellesskapet. De barna som har dårligere økonomi, men kanskje har fått mulighet til å kjøpe billett for én dag ( som i utgangspunktet er svindyrt) vil kanskje ikke ha mulighet til å legge på enda mer for å slippe forbi køa, så da blir det enda mer kø på dem. 

Anonymkode: a74db...f81

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (1 time siden):

Men hva tenker du er rettferdigst for din del da? At dere som har barn med utfordringer skal få et enda bedre tilbud, fordi det er vanskelig å stå i kø? Det går jo videre utover alle andre det. 

Du kan jo snu litt på det da, turister som kommer for å oppleve en fornøyelsespark once in a liftetime, betaler litt ekstra for å slippe den verste køen. Og dere som har årskort, sutrer for at dere ikke går enda kjappere forbi dem i høysesongen. Jeg vet ikke helt.....Synes det virker ganske navlebeskuende jeg. 

Jeg har barn med autisme diagnose, det barnet sliter helt klart mest med er andre mennesker. Det er ikke tiden det må vente i kø, men det at det er mange mennesker tett på. Nå ser jeg for meg at det blir en god del flere mennesker i køen, for de med spesielle behov. Vi hadde tenkt oss på tusenfryd i sommer, men det dropper vi nå. For er redd for at det blir for vanskelig for barnet.

Anonymkode: a1856...ede

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har barn med autisme diagnose, det barnet sliter helt klart mest med er andre mennesker. Det er ikke tiden det må vente i kø, men det at det er mange mennesker tett på. Nå ser jeg for meg at det blir en god del flere mennesker i køen, for de med spesielle behov. Vi hadde tenkt oss på tusenfryd i sommer, men det dropper vi nå. For er redd for at det blir for vanskelig for barnet.

Det er kun 50 billetter av denne typen som skal selges daglig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er jo en fin ordning for de som bla har angst for å stå i lang kø, for de som har barn med ulike utfordringer også. Det er mange grunner til at dette er en god idé syns jeg. 

Anonymkode: bb668...428

De har eget kort, som gjør at de slipper kø i de aller fleste fornøyelsesparker ect. Så vil tro dette også gjelder Tusenfryd.

Anonymkode: 337f0...169

Skrevet

Jeg kunne fint betalt 300 kr ekstra pr billett for og slippe kø, får jo mye mer utav dagen 🙂

Anonymkode: af8e4...6c1

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jepp, og jeg vedder på at de som har betalt for denne ordningen går foran oss som har barn med spesielle behov, sånn at dette faktisk gjør ordningen dårligere for oss.

Anonymkode: 873bb...58a

Neida, de med spesielle behov vil fortsatt kunne snike i køen som før

Anonymkode: 8c642...646

Skrevet

Det er mulig å kjøpe seg forbi køen også utenom fellesferie.

Om jeg ikke tar helt feil har de allerede begynt med dette. Det virket i alle fall slik sist vi var der. Og da var det flere ungdomsgjenger som bare gikk ut av vogna og satte seg inn igjen uten å i det hele tatt gå om fast track. 

Det er i alle fall nødvendig å drille ungdommene som jobber på Tusenfryd i hvordan denne rettigheten skal forstås. 

Som sagt så har vi råd til å  kjøpe oss forbi - men jeg syns det er en dårlig løsning for fellesskapet. De barna som har dårligere økonomi, men kanskje har fått mulighet til å kjøpe billett for én dag ( som i utgangspunktet er svindyrt) vil kanskje ikke ha mulighet til å legge på enda mer for å slippe forbi køa, så da blir det enda mer kø på dem. 

Dersom noen ikke går av karusellene etter endt tur, så er det jo selvsagt veldig feil. Alle skal ut av vognene. Da har noen misforstått opplegget. 

Det er nok mulig å kjøpe seg forbi køen utenom fellesferien også ja, men da vil jo uansett køen være mye kortere. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Jeg tenker også at det er lurt å ikke utsette barnet for slik stress midt i fellesferien. Det er jo mange mennesker i slike parker. 

Skrevet

Men hvem kommer først i køen? De som har kjøpt "Fast Track" eller de som har spesielle behov/ledsagerbevis?? 

Anonymkode: 03c34...26c

Skrevet

Detta er en forferdelig uting! Her blir det også boikott av Tusenfryd nå, av prinsipp. Synes Tusenfryd er forferdelig dyrt i utgangspunktet og nå risikerer man å bruke mye av dagen i kø fordi andre kjøper seg ut av køen. 

Vi har fire barn, så for oss koster en dag på Tusenfryd 3000 kr. Om vi i tillegg skal kjøpe dette tillegget så havner vi på 4800 kr for en dag. Da finner vi på noe annet isteden. 

Vi skal på tur med en organisasjon jeg er med i, skulle egentlig til Tusenfryd med ca 30 barn og 6 voksne. Nå har vi bestemt oss for å finne på noe annet da vi ikke ønsker å støtte Tusenfryd. 

Anonymkode: 93e36...e3a

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Nå innfører Tusenfryd en ordning hvor man kan kjøpe seg forbi køene.

https://www.nrk.no/kultur/tusenfryd-lar-folk-betale-seg-frem-i-koen-_-kulturbyrad-reagerer-kraftig-1.15983677

Kommer til å boikotte både Dyreparken, Sommarland i Bø og Hunderfossen eller andre steder om de innfører lignende ordninger. Kunne hatt råd til å betale ekstra, men det å innføre en slik forskjellsbehandling for aktiviteter som i all hovedsak er rettet mot barn, det er ikke akseptabelt.

Hadde vurdert en tur til Tusenfryd i sommer, men den utgår nå!

Leser Tusenfryd - kommer tilbake når innføringen er varig fjernet igjen...

Anonymkode: 1dba2...b3c

Beklager, men jeg skjønner ikke hvordan dette kan være et problem? Det er få per dag som kan gjøre dette, og det gjelder bare noen gå attraksjoner. Attraksjoner jeg antar barn med spesielle behov for eksempel uansett ikke tar, så dem går det ikke utover.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor barn med spesielle behov skal slippe kø? Mine barn synes også kø er kjipt, spesielt ene som blir veldig rastløs og tar det ut over oss. De har også gjerne med flere også, som også slipper kø, og det er faktisk litt provoserende. Hvis de ikke takler kø, kunne de kanskje funnet på noe annet? Det er vel ikke en menneskerett å få kjøre berg og dalbane og i tillegg slippe å stå i kø? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Beklager, men jeg skjønner ikke hvordan dette kan være et problem? Det er få per dag som kan gjøre dette, og det gjelder bare noen gå attraksjoner. Attraksjoner jeg antar barn med spesielle behov for eksempel uansett ikke tar, så dem går det ikke utover.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor barn med spesielle behov skal slippe kø? Mine barn synes også kø er kjipt, spesielt ene som blir veldig rastløs og tar det ut over oss. De har også gjerne med flere også, som også slipper kø, og det er faktisk litt provoserende. Hvis de ikke takler kø, kunne de kanskje funnet på noe annet? Det er vel ikke en menneskerett å få kjøre berg og dalbane og i tillegg slippe å stå i kø? 

Jeg klarer ikke å ta deg seriøst når du på ramme alvor ikke forstår at barn med spesielle behov får slippe kø. Det er det laveste av det lave altså!!! Det er tydeligvis ikke en menneskerett å bli oppdratt av forståelsesfulle og rause foreldre heller. Når man ikke unner disse barna å gå foran seg i køen så finnes det ikke håp. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Liker ikke barnet masse mennesker tett på så drar man ikke til Tusenfryd altså...

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (8 minutter siden):

Jeg klarer ikke å ta deg seriøst når du på ramme alvor ikke forstår at barn med spesielle behov får slippe kø. Det er det laveste av det lave altså!!! Det er tydeligvis ikke en menneskerett å bli oppdratt av forståelsesfulle og rause foreldre heller. Når man ikke unner disse barna å gå foran seg i køen så finnes det ikke håp. 

Hvis de slipper kø fordi de ikke takler mennesker rundt seg, ikke det å vente som er problemet, som noen her påpekte, så drar man dem ikke med til Tusenfryd. 

Også er det disse barns som utnytter dette ved å bli med noen som har slik billett for å også slippe kø.

Skrevet

Hvis de slipper kø fordi de ikke takler mennesker rundt seg, ikke det å vente som er problemet, som noen her påpekte, så drar man dem ikke med til Tusenfryd. 

Også er det disse barns som utnytter dette ved å bli med noen som har slik billett for å også slippe kø.

Eller at disse barna får en flott dag i parken på sine premisser med en venn. Det er ikke sikkert at det er disse barna som står først i køen når det gjelder vennebesøk. Da er det nok fint å kunne ha en slik dag. Det unner de fleste dem.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Eller at disse barna får en flott dag i parken på sine premisser med en venn. Det er ikke sikkert at det er disse barna som står først i køen når det gjelder vennebesøk. Da er det nok fint å kunne ha en slik dag. Det unner de fleste dem.

Så du innrømmer at dette er barn som man ikke besøker eller er venn med ellers, men å bli med på køløs dag i Tusenfryd er greit. Utnyttelse ja.

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Dine barn synes kø er kjipt? Dakar.... Det gjør vel alle barn.

Du har aldri opplevd et autistisk barn få en "melt-down" tenker jeg. 

Og hvorfor skal ikke barn med spesielle behov få lov til å kose seg med karuseller???

Skrevet

Så du innrømmer at dette er barn som man ikke besøker eller er venn med ellers, men å bli med på køløs dag i Tusenfryd er greit. Utnyttelse ja.

I en perfekt verden så burde alle bli valgt til vennebesøk. Sånn er det ikke. Velger barnet med behov noen å invitere så er det i grunn vinn vinn for begge to. Barnet som inviteres opplever en fin dag sammen med et barn det ikke kjenner så godt og barnet som inviterer opplever å være populær. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Dine barn synes kø er kjipt? Dakar.... Det gjør vel alle barn.

Du har aldri opplevd et autistisk barn få en "melt-down" tenker jeg. 

Og hvorfor skal ikke barn med spesielle behov få lov til å kose seg med karuseller???

De kan vel kose seg med det om de takker sånt, og da er jo kø en del av det da. Sluk er verden🤷‍♀️

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (41 minutter siden):

I en perfekt verden så burde alle bli valgt til vennebesøk. Sånn er det ikke. Velger barnet med behov noen å invitere så er det i grunn vinn vinn for begge to. Barnet som inviteres opplever en fin dag sammen med et barn det ikke kjenner så godt og barnet som inviterer opplever å være populær. 

Da syns jeg du som mor skal ta tak i å invitere dette barnet på besøk til dere, ikke bare utnytte køløs dag på Tusenfryd….

Anonymkode: 8320f...d45

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Da syns jeg du som mor skal ta tak i å invitere dette barnet på besøk til dere, ikke bare utnytte køløs dag på Tusenfryd….

Anonymkode: 8320f...d45

Vi har ofte besøk av barnet da det er en familievenn. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden):

Det er kun 50 billetter av denne typen som skal selges daglig. 

Nei. Det er rundt 50 billetter som selges daglig nå. De regner med ordningen blir mer populær når den blir mer kjent. 

Skrevet

Hva mener du ned at det kun er et fåtall som kan gjøre dette? Det er åpent for alle med 300 til overs.

Og det gjelder de 8 største attraksjonene, ikke så mye igjen da.. 

Skrevet

Liker ikke barnet masse mennesker tett på så drar man ikke til Tusenfryd altså...

Det går jo da for mange fint med ordningene slik de er i dag. Ny ordning skaper mer kø i fast track

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...