Gå til innhold

Da er det boikott av Tusenfryd fra vår side

Anbefalte innlegg

Skrevet

På et privat underholdningstilbud som Tusenfryd ser jeg ikke problemet. Det er en vare man kan velge å kjøpe eller ikke kjøpe.

Anonymkode: 8f3c2...182

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Joda. Tidligere kunne man få det med legeerklæring, men nå har de innført at man må ha ledsagerbevis. Det kan man også få med psykiske utfordringer. Mitt barn har det pga autisme f.eks.

Anonymkode: 873bb...58a

Ledsagerbevis fordi man får angst ved å stå lenge i kø? Neh.

En annen ting er at ikke alle ser det som nødvendig heller. Det er da bedre å betale litt ekstra for å slippe for lang tid i kø. Jeg gjør det gladelig helt uten annen grunn at å vente er det verste jeg vet. 

Anonymkode: bb668...428

Skrevet

Er dette noe nytt da? Det har jo i lang tid vært mulig å kjøpe "fast track" på tivoli og slikt. Nå må folk slutte å bli krenket for alt mulig. Enten så kjøper man det eller så kjøper man det ikke og ferdig med det. Har man såååååå angst før kø er kanskje ikke et stappa tivoli den rette plassen å være. 

Anonymkode: d67fa...331

Skrevet

Får Tusenfryd tilskudd fra staten? 

Anonymkode: d58d0...681

Skrevet

For å si det sånn, dette har de hatt i andre land i flere år nå så det må jo funke greit. Vi var i Florida for noen år tilbake, og da kjøpte vi  "fast-pass" billetter i Disneyworld og de andre parkene vi var i. Det var rett og slett fordi vi var der en gang i livet. Hadde vi valgt vanlige billetter, så ville vi aldri få opplevd parken slik vi ønsket. Da hadde vi stått i kø hele dagen. 

Anonymkode: 9ff99...1f0

Skrevet

Så flott!!! Vi kjøper alltid slike billetter som gjør at vi slipper mye kø. Har vært i universal studio og Island of adventure, køer på opptil 3 timer. Vi kjøpte køfri billett og stod Max et par minutter i kø. Fikk prøvd alt i begge parker på den dag! 

Anonymkode: 8320f...d45

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Så flott!!! Vi kjøper alltid slike billetter som gjør at vi slipper mye kø. Har vært i universal studio og Island of adventure, køer på opptil 3 timer. Vi kjøpte køfri billett og stod Max et par minutter i kø. Fikk prøvd alt i begge parker på den dag! 

Anonymkode: 8320f...d45

Universal studio opptil 3 timer i kø? Da er det ikke for kø å regne der. Det kan fint ta opp til 8 timer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Problemet er at det vil gi de med mest penger (og ingen diagnoser/utfordringer) fortrinn.

Ikke bare det - når Tusenfryd nå velger å la noen kjøpe seg til kortere køer, da betyr det også at de med ordnære billetter får lengre køer, og dermed også et dårligere tilbud. Det vil si at de som heretter kjøper vanlige billetter egentlig betaler med sin tid for at rikere skal få gå foran i køen. Får man et dårligere tilbud, som man da reelt gjør når man heretter kjøper vanlige billetter, da burde prisen ha gått ned for disse billettene.

Men dette er et tiltak som Tusenfryd - som forøvrig er spanskeid og lite norsk lenger - gjør for å tjene enda mer penger, på bekostning av vanlige folk. De kunne heller ha hatt bestemte dager med færre besøkende, mye dyrere billetter, så ville de rike kunnet betale det slike fordeler faktisk koster. Nå får de med mest penger fordeler som de som betaler ordinære billetter i realiteten betaler for. Det er ikke greit. Det at det gjøres i utlandet betyr ikke at vi må godta det i Norge!

Men det er helt greit å boikotte Tusenfryd så lenge de vil fortsette med dette! Jeg har allerede fått meldinger fra to venninner som har oppdaget det samme, og som også sier de ikke kommer til å dra til Tusenfryd så lenge denne ordningen består.

Anonymkode: 1dba2...b3c

Tusenfryd er en kommersiell aktør som kan gjøre akkurat hva de vil vedrørende dette, og du kan velge å kjøpe billett eller boikotte. Heldigvis! Bare boikott i vei, jeg tviler på Tusenfryd kommer til å merke det på lommeboka :D 

Anonymkode: 6417e...173

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Universal studio opptil 3 timer i kø? Da er det ikke for kø å regne der. Det kan fint ta opp til 8 timer. 

Og det er nettopp derfor man ikke kan kjøpe vanlige billetter i slike store parker man opplever kanskje en gang i livet. Man kan ikke kaste bort en slik opplevelse på å stå mest i kø. 

Skrevet

Det er jo en fin ordning for de som bla har angst for å stå i lang kø, for de som har barn med ulike utfordringer også. Det er mange grunner til at dette er en god idé syns jeg. 

De får gjerne allerede fast track. Så barna med utfordringer får nå i praksis et dårligere tilbud, siden andre kan kjøpe liknende rettighet. 

Det er virkelig kjipt når man står i kø, også er det gjenger av ungdom som bare kjører på ny og på ny hele tiden. 

Vi har årskort, så kan ikke boikotte, men hadde nok ikke kjøpt årskort nå om vi ikke allerede hadde kjøpt. 

Anonymkode: a74db...f81

Skrevet

Ledsagerbevis fordi man får angst ved å stå lenge i kø? Neh.

En annen ting er at ikke alle ser det som nødvendig heller. Det er da bedre å betale litt ekstra for å slippe for lang tid i kø. Jeg gjør det gladelig helt uten annen grunn at å vente er det verste jeg vet. 

Det at du har muligheten til å betale deg forbi er jo ikke saken her. Problemet er at de som ikke har mulighet blir taperne.. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Og det er nettopp derfor man ikke kan kjøpe vanlige billetter i slike store parker man opplever kanskje en gang i livet. Man kan ikke kaste bort en slik opplevelse på å stå mest i kø. 

Og hvorfor må de som har ordinære billetter stå unødvendig lenge i kø? Hmmm… let me see… 

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

De får gjerne allerede fast track. Så barna med utfordringer får nå i praksis et dårligere tilbud, siden andre kan kjøpe liknende rettighet. 

Det er virkelig kjipt når man står i kø, også er det gjenger av ungdom som bare kjører på ny og på ny hele tiden. 

Vi har årskort, så kan ikke boikotte, men hadde nok ikke kjøpt årskort nå om vi ikke allerede hadde kjøpt. 

Men hva tenker du er rettferdigst for din del da? At dere som har barn med utfordringer skal få et enda bedre tilbud, fordi det er vanskelig å stå i kø? Det går jo videre utover alle andre det. 

Du kan jo snu litt på det da, turister som kommer for å oppleve en fornøyelsespark once in a liftetime, betaler litt ekstra for å slippe den verste køen. Og dere som har årskort, sutrer for at dere ikke går enda kjappere forbi dem i høysesongen. Jeg vet ikke helt.....Synes det virker ganske navlebeskuende jeg. 

Endret av Sommerkroppen 2029
Skrevet

Jeg betaler lett 300 kr for å slippe kø. Og det helt uten angst eller andre utfordringer. 

Anonymkode: ecbbd...8f1

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er jo en fin ordning for de som bla har angst for å stå i lang kø, for de som har barn med ulike utfordringer også. Det er mange grunner til at dette er en god idé syns jeg. 

De barna som av helsemessige årsaker sliter med å stå lenge i kø finnes det ordninger for, både fritak fra kø og arrangerte turer med tilrettelegging i regi av foreninger. 

Anonymkode: fc997...4b6

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (23 minutter siden):

Men hva tenker du er rettferdigst for din del da? At dere som har barn med utfordringer skal få et enda bedre tilbud, fordi det er vanskelig å stå i kø? Det går jo videre utover alle andre det. 

Du kan jo snu litt på det da, turister som kommer for å oppleve en fornøyelsespark once in a liftetime, betaler litt ekstra for å slippe den verste køen. Og dere som har årskort, sutrer for at dere ikke går enda kjappere forbi dem i høysesongen. Jeg vet ikke helt.....Synes det virker ganske navlebeskuende jeg. 

Jeg har ikke barn med utfordringer. 

Tror ikke helt du forstår hva årskort er. Vi står like mye i kø som alle andre, selv om vi har årskort, det bare lønner seg å kjøpe årskort dersom man vet at man skal dit mer enn to ganger i løpet av et år. 

Vi har også penger til å kjøpe oss forbi køa. Men det er det ikke alle som har, så det er usosialt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Tror ikke helt du forstår hva årskort er. Vi står like mye i kø som alle andre, selv om vi har årskort, det bare lønner seg å kjøpe årskort dersom man vet at man skal dit mer enn to ganger i løpet av et år. 

Vi har også penger til å kjøpe oss forbi køa. Men det er det ikke alle som har, så det er usosialt. 

Det er ikke alle som har penger til å dra på Tusenfryd eller andre parker i det hele tatt. Burde man da stenge ned alt som koster penger? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke alle som har penger til å dra på Tusenfryd eller andre parker i det hele tatt. Burde man da stenge ned alt som koster penger? 

Ja. Det burde man

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nå innfører Tusenfryd en ordning hvor man kan kjøpe seg forbi køene.

https://www.nrk.no/kultur/tusenfryd-lar-folk-betale-seg-frem-i-koen-_-kulturbyrad-reagerer-kraftig-1.15983677

Kommer til å boikotte både Dyreparken, Sommarland i Bø og Hunderfossen eller andre steder om de innfører lignende ordninger. Kunne hatt råd til å betale ekstra, men det å innføre en slik forskjellsbehandling for aktiviteter som i all hovedsak er rettet mot barn, det er ikke akseptabelt.

Hadde vurdert en tur til Tusenfryd i sommer, men den utgår nå!

Leser Tusenfryd - kommer tilbake når innføringen er varig fjernet igjen...

Anonymkode: 1dba2...b3c

Kortere kø på oss andre da

Anonymkode: 2fa4f...d35

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Det burde man

Så alt i samfunnet som koster penger skal man slutte med, fordi det alltid vil være noen som faller utenfor? Idrettslag, kulturskoler, svømmehaller, sirkus, tivoli, klatreparker, skisenter +++. Alt må bort i fattigdommens navn? For ikke å snakke om varme og nok klær, sko og utstyr. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Da misforstod jeg. Trodde du refererte til egen situasjon. Årskort vet jeg veldig godt hva er, det har vi hatt mange ganger. Men vi har ikke gått i parkene i den verste høysesongen, nettopp for å unngå de verste køene. Det er nettopp derfor mange kjøper årskort, for å benytte seg av parkene så mye som mulig helst utenom fellesferien. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Ja. Det burde man

Og hvordan skal det bli bedre? At alt som koster penger skal forsvinne? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Så alt i samfunnet som koster penger skal man slutte med, fordi det alltid vil være noen som faller utenfor? Idrettslag, kulturskoler, svømmehaller, sirkus, tivoli, klatreparker, skisenter +++. Alt må bort i fattigdommens navn? For ikke å snakke om varme og nok klær, sko og utstyr. 

Dumt spørsmål krever dumt svar. 

Det er vel åpenbart at jeg ikke mener at alle tilbud skal stenge fordi de koster penger? Det er jo helt på siden av diskusjonen 🙄

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel åpenbart at jeg ikke mener at alle tilbud skal stenge fordi de koster penger? Det er jo helt på siden av diskusjonen 🙄

Men hvor skal vi sette grensen? Noen kan ikke betale seg inn på Tusenfryd i det hele tatt, noen kan ikke betale ekstra for å slippe kø - men bare en av de begrensingene er vanskelige pga økonomi. Jeg skjønner ikke forskjellen. 

Når noen betaler seg forbi den ordinære køen, så vil jo den bli tilsvarende kort? Ikke sant? Hva er egentlig problemet? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Da må du jo ikke skrive noe annet enn det du mener da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...