Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #1 Skrevet 30. mai 2022 Nå innfører Tusenfryd en ordning hvor man kan kjøpe seg forbi køene. https://www.nrk.no/kultur/tusenfryd-lar-folk-betale-seg-frem-i-koen-_-kulturbyrad-reagerer-kraftig-1.15983677 Kommer til å boikotte både Dyreparken, Sommarland i Bø og Hunderfossen eller andre steder om de innfører lignende ordninger. Kunne hatt råd til å betale ekstra, men det å innføre en slik forskjellsbehandling for aktiviteter som i all hovedsak er rettet mot barn, det er ikke akseptabelt. Hadde vurdert en tur til Tusenfryd i sommer, men den utgår nå! Leser Tusenfryd - kommer tilbake når innføringen er varig fjernet igjen... Anonymkode: 1dba2...b3c
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #2 Skrevet 30. mai 2022 Tenkte akkurat det samme da jeg leste det i dag morges. Anonymkode: 54aab...ec1
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. mai 2022 #3 Skrevet 30. mai 2022 Synes ikke noe om praksisen , men kommer ikke til å si til ungene at de ikke kan dra til Tusenfryd i sommer. De skal dra dit med kompisgjengen og det skal de selvsagt få lov til. Ordinær billett .
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #4 Skrevet 30. mai 2022 Det er jo en fin ordning for de som bla har angst for å stå i lang kø, for de som har barn med ulike utfordringer også. Det er mange grunner til at dette er en god idé syns jeg. Anonymkode: bb668...428
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #5 Skrevet 30. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er jo en fin ordning for de som bla har angst for å stå i lang kø, for de som har barn med ulike utfordringer også. Det er mange grunner til at dette er en god idé syns jeg. Anonymkode: bb668...428 Problemet er at "ordningen" blir brukt av folk med mest penger som ikke gidder å stå i kø, mens mindre bemidlede familier blir tapere. Anonymkode: 29699...961
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #6 Skrevet 30. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er jo en fin ordning for de som bla har angst for å stå i lang kø, for de som har barn med ulike utfordringer også. Det er mange grunner til at dette er en god idé syns jeg. Anonymkode: bb668...428 Da burde slike pass vært behovsprøvd, og ikke gå på om foreldrene har økonomi til å sponse det eller ikke. Anonymkode: 1fd7e...60b
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. mai 2022 #7 Skrevet 30. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er jo en fin ordning for de som bla har angst for å stå i lang kø, for de som har barn med ulike utfordringer også. Det er mange grunner til at dette er en god idé syns jeg. Anonymkode: bb668...428 Det finnes allerede løsninger for de som har utfordringer og har spesielle behov. Mitt barn var der med en venn med utfordringer og de fikk begge to armbånd som gjorde at de gikk foran køen.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #8 Skrevet 30. mai 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Det finnes allerede løsninger for de som har utfordringer og har spesielle behov. Mitt barn var der med en venn med utfordringer og de fikk begge to armbånd som gjorde at de gikk foran køen. Jepp, og jeg vedder på at de som har betalt for denne ordningen går foran oss som har barn med spesielle behov, sånn at dette faktisk gjør ordningen dårligere for oss. Anonymkode: 873bb...58a
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #9 Skrevet 30. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Problemet er at "ordningen" blir brukt av folk med mest penger som ikke gidder å stå i kø, mens mindre bemidlede familier blir tapere. Anonymkode: 29699...961 Ja men fordelene er større enn ulempene. Det er veldig vanskelig for voksne med angst å stå i lang kø. Samme med barn som har ulike utfordringer. Da tenker jeg at det er det viktigste fremfor at noen kjøper seg frem i køen kun fordi de har råd, og andre må vente lenger på grunn av at de ikke vil prioritere 300 kr ekstra for å komme raskere inn. Anonymkode: bb668...428
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #10 Skrevet 30. mai 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden): Det finnes allerede løsninger for de som har utfordringer og har spesielle behov. Mitt barn var der med en venn med utfordringer og de fikk begge to armbånd som gjorde at de gikk foran køen. Hvilken ordning er det, og hvilke utfordringer? Gjelder det voksne også? Anonymkode: bb668...428
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. mai 2022 #11 Skrevet 30. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvilken ordning er det, og hvilke utfordringer? Gjelder det voksne også? Anonymkode: bb668...428 https://www.tusenfryd.no/planlegg-besoket/mennesker-og-tjenester/mennesker-med-nedsatt-funksjonsevne Står noe om det her
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #12 Skrevet 30. mai 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jepp, og jeg vedder på at de som har betalt for denne ordningen går foran oss som har barn med spesielle behov, sånn at dette faktisk gjør ordningen dårligere for oss. Anonymkode: 873bb...58a Er det jeg er redd for også, og at det da også blir kø av masse folk som skal gå foran, så dermed går det ikke så fort likevel. Har ei jente med autisme, som kan få meltdowns av å måtte vente. Anonymkode: 03c34...26c
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #13 Skrevet 30. mai 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): https://www.tusenfryd.no/planlegg-besoket/mennesker-og-tjenester/mennesker-med-nedsatt-funksjonsevne Står noe om det her Ja det er for de med fysisk funksjonshemming. Som å sitte i rullestol, og som trenger ledsagere. Jeg snakker om folk med psykiske utfordringer som angst osv. Urolige barn osv. Anonymkode: bb668...428
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. mai 2022 #14 Skrevet 30. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja det er for de med fysisk funksjonshemming. Som å sitte i rullestol, og som trenger ledsagere. Jeg snakker om folk med psykiske utfordringer som angst osv. Urolige barn osv. Anonymkode: bb668...428 Ja. Min sønn var der med en venn med slike utfordringer og fikk bånd som gjorde at de gikk foran køen.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #15 Skrevet 30. mai 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden): Ja. Min sønn var der med en venn med slike utfordringer og fikk bånd som gjorde at de gikk foran køen. Ja. Jeg tenker på de som har psykiske utfordringer også. For dem er det jo en stor fordel å kjøpe seg frem i køen. Jeg ser ikke noe problem med dette. Anonymkode: bb668...428
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. mai 2022 #16 Skrevet 30. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja. Jeg tenker på de som har psykiske utfordringer også. For dem er det jo en stor fordel å kjøpe seg frem i køen. Jeg ser ikke noe problem med dette. Anonymkode: bb668...428 Det er som sagt allerede løsninger for mennesker med slike utfordringer .
Blondzilla Skrevet 30. mai 2022 #17 Skrevet 30. mai 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Det er jo en fin ordning for de som bla har angst for å stå i lang kø, for de som har barn med ulike utfordringer også. Det er mange grunner til at dette er en god idé syns jeg. Anonymkode: bb668...428 Jeg har barn med spesielle behov. De har utstedt ledsagerbevis fra kommunen. I fornøyelsesparker kan man vise dette kortet, og man får da vis hensyn bånd som gjør at man kan gå forbi kø. Så denne ordningen med å skulle betale ekstra har ingen ting med barn med spesielle behov å gjøre, da det allerede er tatt hensyn til denne gruppen.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #18 Skrevet 30. mai 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Det er som sagt allerede løsninger for mennesker med slike utfordringer . Nei, ikke for psykiske utfordringer som angst ol Anonymkode: bb668...428
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #19 Skrevet 30. mai 2022 Blondzilla skrev (1 minutt siden): Jeg har barn med spesielle behov. De har utstedt ledsagerbevis fra kommunen. I fornøyelsesparker kan man vise dette kortet, og man får da vis hensyn bånd som gjør at man kan gå forbi kø. Så denne ordningen med å skulle betale ekstra har ingen ting med barn med spesielle behov å gjøre, da det allerede er tatt hensyn til denne gruppen. Det er voksne som også har problemer med å stå i kø. Anonymkode: bb668...428
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #20 Skrevet 30. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei, ikke for psykiske utfordringer som angst ol Anonymkode: bb668...428 Joda. Tidligere kunne man få det med legeerklæring, men nå har de innført at man må ha ledsagerbevis. Det kan man også få med psykiske utfordringer. Mitt barn har det pga autisme f.eks. Anonymkode: 873bb...58a
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. mai 2022 #21 Skrevet 30. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei, ikke for psykiske utfordringer som angst ol Anonymkode: bb668...428 Jo. Barnet vi kjenner har en slik utfordring.
Pobie Skrevet 30. mai 2022 #22 Skrevet 30. mai 2022 Dette er helt vanlig praksis i fornøyelsesparker i andre land, f eks USA. Var vel bare et tidsspørsmål før det kom hit.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #23 Skrevet 30. mai 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Ja. Jeg tenker på de som har psykiske utfordringer også. For dem er det jo en stor fordel å kjøpe seg frem i køen. Jeg ser ikke noe problem med dette. Anonymkode: bb668...428 Problemet er at det vil gi de med mest penger (og ingen diagnoser/utfordringer) fortrinn. Ikke bare det - når Tusenfryd nå velger å la noen kjøpe seg til kortere køer, da betyr det også at de med ordnære billetter får lengre køer, og dermed også et dårligere tilbud. Det vil si at de som heretter kjøper vanlige billetter egentlig betaler med sin tid for at rikere skal få gå foran i køen. Får man et dårligere tilbud, som man da reelt gjør når man heretter kjøper vanlige billetter, da burde prisen ha gått ned for disse billettene. Men dette er et tiltak som Tusenfryd - som forøvrig er spanskeid og lite norsk lenger - gjør for å tjene enda mer penger, på bekostning av vanlige folk. De kunne heller ha hatt bestemte dager med færre besøkende, mye dyrere billetter, så ville de rike kunnet betale det slike fordeler faktisk koster. Nå får de med mest penger fordeler som de som betaler ordinære billetter i realiteten betaler for. Det er ikke greit. Det at det gjøres i utlandet betyr ikke at vi må godta det i Norge! Men det er helt greit å boikotte Tusenfryd så lenge de vil fortsette med dette! Jeg har allerede fått meldinger fra to venninner som har oppdaget det samme, og som også sier de ikke kommer til å dra til Tusenfryd så lenge denne ordningen består. Anonymkode: 1dba2...b3c
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #24 Skrevet 30. mai 2022 Pobie skrev (1 minutt siden): Dette er helt vanlig praksis i fornøyelsesparker i andre land, f eks USA. Var vel bare et tidsspørsmål før det kom hit. Det gjør det jo ikke greit likevel. Anonymkode: ecbbd...8f1
Blondzilla Skrevet 30. mai 2022 #25 Skrevet 30. mai 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er voksne som også har problemer med å stå i kø. Anonymkode: bb668...428 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er voksne som også har problemer med å stå i kø. Anonymkode: bb668...428 Voksne kan også ha ledsagerbevis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå