Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #51 Skrevet 30. mai 2022 Det er så rart her på forumet, alle lar ungene gjøre akkurat hva de vil. Har til gode å møte så mange i virkeligheten som mener at det ungene vil, skal støttes (nesten) uansett! Anonymkode: 329ee...fe3
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #52 Skrevet 30. mai 2022 LillaGorilla♥♥ skrev (6 timer siden): Hva er egentlig problemet her? Folk kan mista henne for å være en nynazist. Så lenge hun er skallet må hun leve med det. Det er det flere av oss her ønsker å unngå at hun opplever. Anonymkode: da168...fee
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #53 Skrevet 30. mai 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Det er så rart her på forumet, alle lar ungene gjøre akkurat hva de vil. Har til gode å møte så mange i virkeligheten som mener at det ungene vil, skal støttes (nesten) uansett! Anonymkode: 329ee...fe3 hehe jeg har møtt flere foreldre i skolen som mener at, "nei, h*n er en engel hjemme, gjør aldri noe galt hjemme, om h*n mobber andre barn og er ufin her på skolen så må det være noe dere gjør feil". Anonymkode: da168...fee
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #54 Skrevet 30. mai 2022 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Ok. Du skrev ikke et ønske om å forme ungene likt, men du skrev at du bestemmer (og det er godtar er innefor hva du anser som normalt, overført slik folk flest er). Du har altså et behov for å kontrollere barnet ditt, fordi du ikke (av uviss grunn) liker at barnet er ukonvensjonell. Om mitt barn vil barbere bort brynene, så er det helt i orden. Er faktisk de som gjør det, slik at de kan tegne på seg kunstige bryn i stedet. Fordi brynene de har ikke er rett plassert. Men vi stiller ikke spørsmål med alt ungdommen gjør for å presse seg inn i skjlnnhetsstandarden. Det er liksom godkjent. Det står faktisk respekt av de som ikke ønsker å følge dette. Jeg hadde sagt nei til å klippe av øyevippene, siden de faktisk beskytter øynene. Det var du som dro inn at langt hår på menn har vært vanlig. I dag er det ikke mer vanlig enn at ingen av lærerne eller guttene på skolen har det (300 elever), og min sønn ble snakket til av lærere, medelever, fremmede og familiemedlemmer og hva de synes om gutter og langt hår. Du har med svogerforskning kommet til konklusjonen om at barnet har et problem. Kan du vise til noe som støtter opp om dette? Hvor har du det fra at jenter som vil fjerne håret er ute etter oppmerksomhet og har problemer. Det er bare din mening. Du svarer ikke på at jenter som gjør alt for å møte skjønnhetsidealER (uansett hvor kunstig) også er ute etter oppmerksomhet?! Hvorfor er det i så fall en bedre form for oppmerksomhet? Anonymkode: 3626d...c01 Å følge flokken er helt normalt da alle mennesker vil føle tilhørighet og passe inn. I ungdomstiden er det viktigere enn ellers. Hvis en person har et ekstremt behov for å skille seg ut ved å barbere av seg håret, så er det tegn på at vedkommende melder seg ut av fellesskapet og mest sannsynlig er det fordi hun ikke hevder seg blant flere. Da er det lett å velge noe annet som gir oppmerksomhet, og det er helt ok om det er konstruktivt som i å utvikle evner innen er felt. Å barbere av seg håret er ikke konstruktivt. Når en 13-åring velger å distansere seg fra felleskapet på den måten bør det ringe en bjelle. Anonymkode: 94124...3b7
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #55 Skrevet 30. mai 2022 https://www.funkygine.com/2020/03/27/i-gar-skinnet-filippa-seg/ Anonymkode: f2ae5...cc5
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #56 Skrevet 30. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): https://www.funkygine.com/2020/03/27/i-gar-skinnet-filippa-seg/ Anonymkode: f2ae5...cc5 Hva skal dette bety? Anonymkode: 94124...3b7
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #57 Skrevet 30. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hva skal dette bety? Anonymkode: 94124...3b7 At noen ikke vet forskjellen på skinhead ("skinnet seg") og kortkorthåret. Anonymkode: da168...fee
Barbalamma Skrevet 30. mai 2022 #58 Skrevet 30. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Kan du vær så snill å slutte å bruke stråmenn? Det blir håpløst å diskutere med noen som ilegger andre meninger de ikke har. Jeg har ikke ett eneste sted skrevet at jeg har et "brennende ønske" om at barn skal formes likt. Hvor har jeg skrevet det? Om jenta vil være gutt, så er ikke å barbere av seg håret normalt uansett. Jeg aner ikke hvorfor du skriver den avhandlingen om menn og langt hår.... men okay liksom. Fordi det er et tegn på at barnet har et problem. Hvis hun klippet av seg øyevipper og fjernet øyebryn ol Greit det også kanskje? Anonymkode: 94124...3b7 For det første svarer du ikke på spørsmålet mitt. For det andre er ditt argument om øyevipper og øyebryn en stråmann.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #59 Skrevet 30. mai 2022 Barbalamma skrev (Akkurat nå): For det første svarer du ikke på spørsmålet mitt. For det andre er ditt argument om øyevipper og øyebryn en stråmann. Stråmenn er å ilegge noen meninger de ikke har. Å nevne øyevipper var et retorisk spørsmål fordi det er i samme gate. Jeg har skrevet hva jeg mener om å barbere av seg håret, hvilket er tema i tråden. Anonymkode: 94124...3b7
Barbalamma Skrevet 30. mai 2022 #60 Skrevet 30. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Stråmenn er å ilegge noen meninger de ikke har. Å nevne øyevipper var et retorisk spørsmål fordi det er i samme gate. Jeg har skrevet hva jeg mener om å barbere av seg håret, hvilket er tema i tråden. Anonymkode: 94124...3b7 Ok, så det var en (dårlig) kamuflert stråmann. Og du har fremdeles ikke svart på mitt spørsmål.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #61 Skrevet 30. mai 2022 Barbalamma skrev (Akkurat nå): Ok, så det var en (dårlig) kamuflert stråmann. Og du har fremdeles ikke svart på mitt spørsmål. Fordi ditt spørsmål er avsporing. Du får lage egen tråd. Anonymkode: 94124...3b7
Barbalamma Skrevet 30. mai 2022 #62 Skrevet 30. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Fordi ditt spørsmål er avsporing. Du får lage egen tråd. Anonymkode: 94124...3b7 Det er ikke en avsporing å be deg forklare premisset som ligger til grunn for hvordan du argumenterer. Har du ikke noe svar?
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #63 Skrevet 30. mai 2022 Barbalamma skrev (3 minutter siden): Det er ikke en avsporing å be deg forklare premisset som ligger til grunn for hvordan du argumenterer. Har du ikke noe svar? Hva er det du ikke forstår egentlig? Anonymkode: 94124...3b7
Barbalamma Skrevet 30. mai 2022 #64 Skrevet 30. mai 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hva er det du ikke forstår egentlig? Anonymkode: 94124...3b7 Hva mener du?
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #65 Skrevet 30. mai 2022 Barbalamma skrev (4 minutter siden): Hva mener du? Jeg har svart deg på hvorfor jeg syns det er galt at en 13-åring barberer av seg håret. Jeg har svart og begrunnet meningen min. Du fortsetter likevel å spørre om andre ting, hvorfor? Anonymkode: 94124...3b7
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #66 Skrevet 30. mai 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): I dette tilfellet ja. Eller du tenker at å barbere av seg håret er en normal ting å gjøre fordi de ikke liker å ha hår? Eller? Anonymkode: 94124...3b7 Veldig mange blir mye finere med superkort hår enn med det vanlige lange jentehåret. Det trenger ikke være noe verre enn at jenta synes kort hår er fint. Anonymkode: 9841d...ff4
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #67 Skrevet 30. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Å følge flokken er helt normalt da alle mennesker vil føle tilhørighet og passe inn. I ungdomstiden er det viktigere enn ellers. Hvis en person har et ekstremt behov for å skille seg ut ved å barbere av seg håret, så er det tegn på at vedkommende melder seg ut av fellesskapet og mest sannsynlig er det fordi hun ikke hevder seg blant flere. Da er det lett å velge noe annet som gir oppmerksomhet, og det er helt ok om det er konstruktivt som i å utvikle evner innen er felt. Å barbere av seg håret er ikke konstruktivt. Når en 13-åring velger å distansere seg fra felleskapet på den måten bør det ringe en bjelle. Anonymkode: 94124...3b7 Du er helt på bærtur. Selv om det er viktig for de fleste å passe inn når de er tenåringer er det også mange som leter etter seg selv og sitt eget utrykk. Det er ikke slik at å barbere av seg håret betyr at de melder seg ut av fellesskapet eller at de ikke kan hevde seg på noen annen måte. De jeg kjenner som har gjort det har vært lederskikkelser i sine miljøer og har ikke listet noe possisjon blant venner eller på skolen. Lærerene legger nok litt mer merke til dem, men ikke på noen negativ måte. Anonymkode: 9841d...ff4
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #68 Skrevet 30. mai 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hun ønsker det for å få oppmerksomhet. En frisk 13-åring vil ikke barbere av seg håret for noen annen grunn. Jeg tror jo HI er skrevet for å se hvor langt foreldre går i å være grenseløse. Det er mange her som er det. Jeg skjønner ikke hvor alle de merkelige og ansvarsløse foreldrene er i virkeligheten. Det er virkelig noen utrolig oppsiktsvekkende og tildels bekymringsfulle syn og meninger på saker og ting her. Anonymkode: 94124...3b7 Aha, det er deg ja. Burde jo skjønt det. Burde jo det. Anonymkode: 4ad76...dd3
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #69 Skrevet 30. mai 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Foreldre bør ikke bestemme hvilke frisyre en 13-åring skal ha. De bør bestemme at å barbere av seg håret ikke er aktuelt, og så bør de finne ut hva som er barnets problem. Det er foreldrenes ansvar og oppgave. Anonymkode: 94124...3b7 Og hvis det ikke er et problem, kun et ønske om å barbere hodet? Hva da? Skal du overanalysere da også og si at jo! Det er et problem og et behov for oppmerksomhet uansett? Jenta tar feil eller lyver om hun ikke har problemer? Anonymkode: c7d26...3c2
Tone77 Skrevet 31. mai 2022 #70 Skrevet 31. mai 2022 Anonym bruker skrev (På 29.5.2022 den 23.00): Hun sier hun driter i hva folk tenker, hun bryr seg kun om at det er komfortabelt. Har tidligere sagt at hun ønsker å være gutt. Hva f skal jeg som mor gjøre her? Anonymkode: 4ac1b...322 Du skal si at hun ikke får lov og at det er du som bestemmer siden hun er ett barn og du er voksen men at hvis hun ønsker å klippe håret er det greit men ikke at hun skal fjerne alt håret.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2022 #71 Skrevet 31. mai 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Det er så rart her på forumet, alle lar ungene gjøre akkurat hva de vil. Har til gode å møte så mange i virkeligheten som mener at det ungene vil, skal støttes (nesten) uansett! Anonymkode: 329ee...fe3 Mine unger får ikke gjøre akkurat hva de vil, langt der i fra. Når det gjelder hårsveis får de selv bestemme så lenge håret er stelt. Det vil si har de langt hår skal det kjemmes og holdes pent. Vil de ha helt kort er det også greit. Mange gutter har helt kort hår. Jeg mistenker ingen av dem for å være nynazister. Om en jente kom med helt blankt hode hadde jeg ikke antatt at hun var nynazist heller. Anonymkode: a223f...c41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå