Gå til innhold

Jenta mi på 13 år vil bli skallet!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun sier hun driter i hva folk tenker, hun bryr seg kun om at det er komfortabelt. Har tidligere sagt at hun ønsker å være gutt. 

Hva f skal jeg som mor gjøre her?

Anonymkode: 4ac1b...322

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare går og det vokser ut igjen. Hun tar i alle fall et bevist valg. Jeg var noen få år eldre da jeg barberte av meg alt håret en fuktig lørdagsnatt 😅

Var ikke veldig stas å gå på skolen med 3 mm hår på skallen, men men. Overlevde det også og digget perioden med pigg og spikes 👍

Anonymkode: f74e8...f48

Skrevet

Hva f skal du gjøre? Eh, ikke noe? Det bestemmer vel ungen selv. 

Anonymkode: a7621...910

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er bare går og det vokser ut igjen. Hun tar i alle fall et bevist valg. Jeg var noen få år eldre da jeg barberte av meg alt håret en fuktig lørdagsnatt 😅

Var ikke veldig stas å gå på skolen med 3 mm hår på skallen, men men. Overlevde det også og digget perioden med pigg og spikes 👍

bare hår, selvfølgelig 😅

Skrevet

En liten Britney Spears i familien... 

Anonymkode: 4b07a...196

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hva f skal du gjøre? Eh, ikke noe? Det bestemmer vel ungen selv. 

Anonymkode: a7621...910

Nei, hun gjør ikke det vet du... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hun sier hun driter i hva folk tenker, hun bryr seg kun om at det er komfortabelt. Har tidligere sagt at hun ønsker å være gutt. 

Hva f skal jeg som mor gjøre her?

Anonymkode: 4ac1b...322

Er jo bare å si nei. 

Skrevet

Det hadde jeg ikke tillatt. Det er like komfortabelt med kort hår. Jeg tror alle disse trådene om barn og hva de vil og gjør her for tiden, er en test på hvor slappe mange foreldre er. 

Anonymkode: 94124...3b7

Skrevet

La henne få lov så klart. 

Anonymkode: c7d26...3c2

Skrevet

Min 7. klassing har tatt en Sinéad O'Connor for 2. gang nå. Første gang var i 5. klasse. Ser ikke problemet. Hennes kropp og valg. Det følger en del kommentarer fra medelever på valget, men det var hun innforstått med. 

Anonymkode: 3626d...c01

Skrevet

Det er hår. Det vokser ut igjen. Mine har selv bestemt hvordan de vil være på håret. Det må være rent og stelt. Om de vel ha null hår, kort hår eller langt bestemmer de selv.

Så hva gjør du? Finner frem barbermaskin eller sender henne til frisør.

Anonymkode: a223f...c41

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

For noe tøys. Så alle skalla menn er nynazister?

Anonymkode: a223f...c41

Ikke hvis de er over 40.

Anonymkode: da168...fee

Skrevet

Hvorfor gjør det noe om hun vil være skallet, da? Hva kan skje? 

Dette ville jeg virkelig ikke ha brydd meg om. Det er så mange regler og forventninger til hvordan unge jenter skal se ut, all ære til de som utfordrer disse! 

Synes jenta di er tøff, jeg! Og - det er jo bare hår, det vokser ut igjen... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Min 7. klassing har tatt en Sinéad O'Connor for 2. gang nå. Første gang var i 5. klasse. Ser ikke problemet. Hennes kropp og valg. Det følger en del kommentarer fra medelever på valget, men det var hun innforstått med. 

Anonymkode: 3626d...c01

Bekymrer det deg noen gang hvor langt hun er villig til å gå for å få oppmerksomhet? Er hun typen som til slutt melder seg på Paradise Hotel? 

Det er noe alle foreldre bør være litt obs på når barn vil skille seg drastisk ut. Det er fordi de vil ha oppmerksomhet, om det er før du de får for lite av det hjemme, for protest eller fordi de er ekshibisjonistiske. Syns det er mye likegladhet og uvitenhet blant foreldre her igjen. "Det er bare hår", "la henne gjøre som hun vil" osv. Og det er akkurat så langt og ikke lengre dere tenker.... 

Skrevet

Jeg hadde nok prøvd å snakke om det med henne, finne ut om hun virkelig ønsker dette eller om det egentlig er et uttrykk for frustrasjon eller noe annet. Om hun har tenkt ordentlig over det og er inneforstått med hvor lang tid det tar å få langt hår igjen og om hun er forberedt på å takle kommentarer og spørsmål. Hvis hun har tenkt seg godt om og virkelig vil så synes jeg det må være greit.

Anonymkode: caa4a...d0e

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ikke hvis de er over 40.

Men de som blir skalla før førti blir automatisk nynazister? 

Noen ganger er det lurt å tenke seg om en ekstra gang før man prøver å være ‘smart’. 

Hi, om hun har tenkt godt gjennom det og innser hvor lang tid det tar å gro håret ut igjen hadde jeg latt henne få lov. Og så anbefaler jeg at hun donerer håret så det kan brukes til å lage parykk av det. 

Anonymkode: 4ad76...dd3

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Bekymrer det deg noen gang hvor langt hun er villig til å gå for å få oppmerksomhet? Er hun typen som til slutt melder seg på Paradise Hotel? 

Det er noe alle foreldre bør være litt obs på når barn vil skille seg drastisk ut. Det er fordi de vil ha oppmerksomhet, om det er før du de får for lite av det hjemme, for protest eller fordi de er ekshibisjonistiske. Syns det er mye likegladhet og uvitenhet blant foreldre her igjen. "Det er bare hår", "la henne gjøre som hun vil" osv. Og det er akkurat så langt og ikke lengre dere tenker.... 

Det er ikke negativt å søke oppmerksomhet om man gjør det av riktig grunn. Det er nok av dere som er livredde for å skille dere ut i mengden. Det er heller ikke udelt positivt. 

Skrevet

Ta henne på ordet. Mulig hun sier det for å provosere. Ville spurt om vi skal fjerne det med en gang... og tatt fram hårklipperen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Forklar for henne hva en skinhead er for noe. Da forandrer hun nok fort mening skal du se.

https://www.wjbf.com/wp-content/uploads/sites/47/2017/02/skinheads.jpg

Men de som blir skalla før førti blir automatisk nynazister?

Nei, det har jeg ikke påstått. Det jeg skrev var, "forklar for henne hva en skinhead er for noe. Da forandrer hun nok fort mening skal du se". Hvordan du får dette til å bli "alle som ikke har hår på hodet er nynazister" aner jeg ikke. Men du får leve fint videre i disse feberfantasiene dine for min del. 😊

Skrevet
prekæs skrev (18 minutter siden):

Ta henne på ordet. Mulig hun sier det for å provosere. Ville spurt om vi skal fjerne det med en gang... og tatt fram hårklipperen.

Dette! Og hadde hun sagt ja så hadde det selvsagt vært helt greit !!

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Nei, det har jeg ikke påstått. Det jeg skrev var, "forklar for henne hva en skinhead er for noe. Da forandrer hun nok fort mening skal du se". Hvordan du får dette til å bli "alle som ikke har hår på hodet er nynazister" aner jeg ikke. Men du får leve fint videre i disse feberfantasiene dine for min del. 😊

Men man blir ikke nynazist fordi om man snauer seg. Det er jo hele poenget 😉

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Men man blir ikke nynazist fordi om man snauer seg. Det er jo hele poenget 😉

Å hevde at jeg skrev det er hele poenget. At du ikke fått med deg at jeg ikke skrev det klarer jeg fint å leve med. Ha en riktig fin dag! 😊

Skrevet

Hun kan bli skallet. Men hvis hun ombestemmer seg og angrer, må hun gå på skolen med den nye "sveisen". 

Anonymkode: 86d83...344

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...