Anonym bruker Skrevet 29. mai 2022 #1 Skrevet 29. mai 2022 Mistenker sterkt at barnet mitt (3år) har absenser. Dere som har barn med dette, hvor lang tid tok det fra besøk hos fastlegen til barnet fikk time hos barnelege? Hvilke undersøkelser ble gjort og hvor lenge måtte dere vente på undersøkelsene? Ble barnet lagt inn på sykehuset? Anonymkode: 04a50...693
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2022 #2 Skrevet 29. mai 2022 Tantebarnet mitt på 6 år har, det ble oppdaget rundt 3 års alder. Hadde og forsinket utvikling, relatert til hyppige absent anfall så gjorde at hun mistet "tråden" i lek og samtale. Hun hadde mange korte anfall, så tok tid før det ble oppdaget. Ble tatt eeg på mistanke som bekreftet det, startet opp ganske raskt på medisinering( først orfiril, eller pethidin tror jeg). Hun ble paralellt henvist til statens epilepsisenter hvor de utredet årsak, ventetid der men kontakt med barnenevrolog etter eeg kom raskt i gang, i løpet av få uker. Lykke til med barnet deres! Fikk inntrykk av at de fikk veldig mye nyttig info og støtte, spesielt på sse, vi i nær familie deltok på informasjonsmøte. Anonymkode: 409e3...5e6
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2022 #3 Skrevet 29. mai 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Tantebarnet mitt på 6 år har, det ble oppdaget rundt 3 års alder. Hadde og forsinket utvikling, relatert til hyppige absent anfall så gjorde at hun mistet "tråden" i lek og samtale. Hun hadde mange korte anfall, så tok tid før det ble oppdaget. Ble tatt eeg på mistanke som bekreftet det, startet opp ganske raskt på medisinering( først orfiril, eller pethidin tror jeg). Hun ble paralellt henvist til statens epilepsisenter hvor de utredet årsak, ventetid der men kontakt med barnenevrolog etter eeg kom raskt i gang, i løpet av få uker. Lykke til med barnet deres! Fikk inntrykk av at de fikk veldig mye nyttig info og støtte, spesielt på sse, vi i nær familie deltok på informasjonsmøte. Anonymkode: 409e3...5e6 Takk for svar! Vet du hvor lang tid det tok fra de var hos fastlegen til besøk hos barnelege/utredningen kom i gang? Ble hun innlagt på lokalsykehuset? Snart to uker siden fastlegebesøk og henvisning til barnelege og vi vet ikke enda når vi får time. Også forsinket utvikling her, som har oppstått siste året eller halvåret. Er veldig bekymret… Anonymkode: 04a50...693
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2022 #4 Skrevet 29. mai 2022 Det er retningslinjer/frist for helsehjelp, som du finner hvis du Googler. Legen som vurderer henvisningen er prisgitt det som står i den, så hvor fort hun får time avhenger dels av hva som står i den. Står det med forsinket utvikling i henvisningen? Anonymkode: 72391...462
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2022 #5 Skrevet 29. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er retningslinjer/frist for helsehjelp, som du finner hvis du Googler. Legen som vurderer henvisningen er prisgitt det som står i den, så hvor fort hun får time avhenger dels av hva som står i den. Står det med forsinket utvikling i henvisningen? Anonymkode: 72391...462 Jeg vet dessverre ikke hva som står i henvisningen, men jeg sa at det virket som om utviklingen hadde stagnert det siste året og at motorikken var blitt dårligere. Anonymkode: 04a50...693
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå