Gå til innhold

Ørret/laks - bein

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere tips til hvilke fileter man bør velge for at det er minst mulig sjanse for å finne bein? Leverandør? Laks eller ørret? 

Anonymkode: f423a...86e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da ikke så ofte man finner ben i fileter?

Du kan før du tilbereder kjenne med fingrene over fileten, da kjenner du gjerne om det er et ben der og kan evt dra det ut med fingrene eller pinsett.

Jeg kjøper fisk hos fiskehandleren, og har vel aldri funnet ben tror jeg.

Anonymkode: ebd5c...353

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er da ikke så ofte man finner ben i fileter?

Du kan før du tilbereder kjenne med fingrene over fileten, da kjenner du gjerne om det er et ben der og kan evt dra det ut med fingrene eller pinsett.

Jeg kjøper fisk hos fiskehandleren, og har vel aldri funnet ben tror jeg.

Anonymkode: ebd5c...353

Det var lurt å kjenne etter ja! Jeg opplever gjerbe at det er bein i 1 - 2 av 4 fileter. Har som oftest ørret, kjøpt frossen, ikke helt billigste sort. Mannen som synes det er så håpløst med bein!

Anonymkode: f423a...86e

Skrevet

Jeg kjøper som oftes laks fra Lofoten og Salma tror jeg og har vel opplevd å finne bein en gang. Jeg har unger som gjerne kan ha laks fire ganger i uka, så spiser det mye i perioder (jeg trenger litt pause fra laks i perioder, for med to unger som kun kommer med laks som forslag til mat blir det mye for hu mor. Kjedelig å lage det samme så ofte) 

Har en far som fikk fiskebein i halsen engang og som fikk pusteproblemer, så når jeg er på hytta og han skal spise kjenner jeg etter på filetene før jeg steker de. Mamma kjøper ofte fryste og de syns jeg det er vanskeligere å kjenne på. Ikke skjlnner jeg hun gidder å kjøpe fryste heller, for de har oftere bein enn de ferske virker det som. Hjemme har vi bare ferske siden aldri har kommet inn i vanen med å ha det i frysen og jeg jobber i matbutikk så handler på vei hjem. 

Anonymkode: 9477d...6c4

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg kjøper som oftes laks fra Lofoten og Salma tror jeg og har vel opplevd å finne bein en gang. Jeg har unger som gjerne kan ha laks fire ganger i uka, så spiser det mye i perioder (jeg trenger litt pause fra laks i perioder, for med to unger som kun kommer med laks som forslag til mat blir det mye for hu mor. Kjedelig å lage det samme så ofte) 

Har en far som fikk fiskebein i halsen engang og som fikk pusteproblemer, så når jeg er på hytta og han skal spise kjenner jeg etter på filetene før jeg steker de. Mamma kjøper ofte fryste og de syns jeg det er vanskeligere å kjenne på. Ikke skjlnner jeg hun gidder å kjøpe fryste heller, for de har oftere bein enn de ferske virker det som. Hjemme har vi bare ferske siden aldri har kommet inn i vanen med å ha det i frysen og jeg jobber i matbutikk så handler på vei hjem. 

Anonymkode: 9477d...6c4

Hvordan tilbereder du laksen, og hva slags tilbehør bruker du? Har unger her også som elsker laks, men sliter med å finne tilbehør de liker. 

Anonymkode: ff41e...b7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...