Anonym bruker Skrevet 28. mai 2022 #1 Skrevet 28. mai 2022 Sønnen min på 16 år hadde overnatting av en kompis i natt. De var først hjemme hos en annen venn. Foreldrene til kompisen sendte mld til meg om det stemte at deres sønn skulle overnatte hos oss, noe jeg bekreftet. Jeg kjenner foreldrene godt. Guttene kom hjem i 1 tiden i natt, og kompisen var full. Ikke veldig og for full, men beruset. Vi støtter ikke drikking bare så det er sagt, og har ikke fersket vår i å drikke enda. Jeg lagde litt mat og pratet med guttene før de la seg. Ville dere informert foreldrene? Anonymkode: 30e29...b87
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2022 #2 Skrevet 28. mai 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Sønnen min på 16 år hadde overnatting av en kompis i natt. De var først hjemme hos en annen venn. Foreldrene til kompisen sendte mld til meg om det stemte at deres sønn skulle overnatte hos oss, noe jeg bekreftet. Jeg kjenner foreldrene godt. Guttene kom hjem i 1 tiden i natt, og kompisen var full. Ikke veldig og for full, men beruset. Vi støtter ikke drikking bare så det er sagt, og har ikke fersket vår i å drikke enda. Jeg lagde litt mat og pratet med guttene før de la seg. Ville dere informert foreldrene? Anonymkode: 30e29...b87 Ja, absolutt Anonymkode: 3f2bd...58d
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2022 #3 Skrevet 28. mai 2022 Ja. Min sønn røyket hasj når han var 16. Vi oppdaget ikke det før han ble tatt av politiet. Fikk vite senere at flere av foreldrene av kompisene viste det, men de sa ikke noe. Veldig skuffende Anonymkode: 08e0c...5d4
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2022 #4 Skrevet 28. mai 2022 Sansynlig vis ikke. De nektet å tro på det da ungene var 15, så da tror de det nok ikke når de blir 16 heller. Anonymkode: 44f3f...cca
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2022 #5 Skrevet 28. mai 2022 Ja, og jeg ville informert 16-åringen om det også og hvorfor du gir beskjed. Anonymkode: 53f12...e35
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2022 #6 Skrevet 28. mai 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ja, og jeg ville informert 16-åringen om det også og hvorfor du gir beskjed. Anonymkode: 53f12...e35 Nettopp det! Jeg ville ha snakket med 16-åringen først dersom jeg kom til å snakke med foreldrene. Anonymkode: 98af9...487
frk Nilsen Skrevet 28. mai 2022 #7 Skrevet 28. mai 2022 Snu litt på det, ville du hatt denne beskjeden om det gjalt din sønn?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2022 #8 Skrevet 28. mai 2022 Nei, det hadde jeg ikke gjort. Anonymkode: 16d68...53d
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2022 #9 Skrevet 28. mai 2022 Eg ville hatt beskjed om det var min gut Anonymkode: 71536...83b
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2022 #10 Skrevet 28. mai 2022 Dette er svaret på det du lurer på: ville du hatt beskjed viss det gjaldt ditt barn? i tillegg er det jo kipt viss dere plutselig blir overnattingssted for kompiser som vil drikke uten foreldrene vet om det. Anonymkode: 9c00e...151
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2022 #11 Skrevet 28. mai 2022 Har dere glemt at dere selv har vært kalver? Det er helt vanlig å drikke når man er 16, og gutten var jo ikke særlig full. Evig takknemlig for at moren til min bestevenninne ikke sa noe til mine strenge, kristne foreldre da jeg var ung. Da hadde jeg ikke fått lov til å gå ut mer. Anonymkode: ad43f...0a2
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2022 #12 Skrevet 28. mai 2022 Jeg ville ikke sagt noe. Går ut i fra at alle med tenåringer på 16 regner med at barna drikker. Hadde han vært overstadig beruset ville jeg selvfølgelig sagt noe. Men ser jo ut som alt var under kontroll, og de kom hjem til angitt tid. Anonymkode: 45528...201
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2022 #14 Skrevet 28. mai 2022 Ville ikke sagt noe. Anonymkode: d941b...4a1
Ekspatt Skrevet 28. mai 2022 #16 Skrevet 28. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har dere glemt at dere selv har vært kalver? Det er helt vanlig å drikke når man er 16, og gutten var jo ikke særlig full. Evig takknemlig for at moren til min bestevenninne ikke sa noe til mine strenge, kristne foreldre da jeg var ung. Da hadde jeg ikke fått lov til å gå ut mer. Anonymkode: ad43f...0a2 Jeg har aldri vært kalv - heldigvis - selv om det hender føler meg som ei ku i dag. Uansett; det kan godt være at det er helt vanlig å drikke som 16-åringer i visse kretser. Jeg ville som forelder ønsket å vite det om min 16-åring drakk seg full. Hadde også gitt beskjed!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2022 #17 Skrevet 28. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har dere glemt at dere selv har vært kalver? Det er helt vanlig å drikke når man er 16, og gutten var jo ikke særlig full. Evig takknemlig for at moren til min bestevenninne ikke sa noe til mine strenge, kristne foreldre da jeg var ung. Da hadde jeg ikke fått lov til å gå ut mer. Anonymkode: ad43f...0a2 Nei, jeg har ikke glemt, men det er ikke min beslutning nå som voksen å ta på vegne av andre foreldre. Å overstyre andre foreldre er sjeldent greit. Anonymkode: 53f12...e35
Petra Prøvedukke Skrevet 28. mai 2022 #18 Skrevet 28. mai 2022 Først ville jeg snakket med gutten, og også min egen gutt. I løpet av/etter denne/disse samtalene ville jeg avgjort om jeg skulle tatt saken opp med kompisens foreldre. Hadde jeg vært kompisens mor ville jeg absolutt ønsket å få beskjed. Ikke at det er så hinsides at de drakk litt, men heller vite enn å bli fullstendig sjokkert den dagen (natten) ungdommen ramlet inn møkkfull.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2022 #19 Skrevet 28. mai 2022 La nå guttene kose seg vel. Har du ikke vært ungdom? Anonymkode: 1c6ad...56f
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2022 #20 Skrevet 28. mai 2022 Hadde ikke gitt beskjed. Anonymkode: 7b3d8...9af
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2022 #21 Skrevet 28. mai 2022 Hadde gitt beskjed Anonymkode: 6ae2d...7ad
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2022 #23 Skrevet 28. mai 2022 Ekspatt skrev (2 timer siden): Jeg har aldri vært kalv - heldigvis - selv om det hender føler meg som ei ku i dag. Uansett; det kan godt være at det er helt vanlig å drikke som 16-åringer i visse kretser. Jeg ville som forelder ønsket å vite det om min 16-åring drakk seg full. Hadde også gitt beskjed! Det er helt vanlig Anonymkode: cf03c...71d
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2022 #24 Skrevet 28. mai 2022 Jeg både sier noe og sier ikke noe. Det kommer veldig ann på mye, til de foreldrene jeg kjenner godt og som vet de ikke har englebarn kanjeg si det enkelt og greit. Til de foreldrene som alltid bare har englebarn gidder jeg faktisk ikke. For til de er det som å snakke til en vegg ogdet blir så mye greier. Har jo vært på endel foreldremøter opp igjennom så vet jo hvem som er hvem og i 8kl har alltid politiet ett foreldremøte der de snakke om alkohol og rus, gjerne de foreldrene som roper om hvor ille det er st sndre gjør slikt for slikt gjør ikke deres. Så er det de foreldrene som ikke bryr seg om ungene drikker eller hva de gjør, der gidder jeg heller ikke såfremt det ikke går over min strek. Jeg har barn som drikker, men så lenge det ikke er så mye ser jeg igjennom fingrene. Jeg har barn som prater og forteller meg mer enn jeg egentlig vil vite. Eldste er ogdeå den som tar med seg venner og bekjente hjem for å få i de litt mat og vann om de er for fulle, da må mor stå opp og steke grandis. Det som forundrer meg mest er at foreldrene ikke tar kontakt med ungene de timene de er her litt for fulle. Ofte er de heller ikke hjemme, men kjøpt alkohol til ungene. Så for å ikke bryte tilliten til mine barn som faktisk tørr å ta med for fulle venner hjem, så sier jeg ikke noe såfremt det holder med vann, mat og litt voksen kontakt. Mine barn vet at jeg gjør det jeg må om dette ikke er nok, så det er nok derfor hun tar de med hjem. For her vet hun det er en voksen som tar ansvar og som bryr seg, det hjelper jo ikke å følge de hjem når det ikke er voksne som bryr seg der. Heldigvis for meg så syns mine barn det er like gøy å være på fest edru. Begge to kom hjem idag morres, eldste kjørte bil og yngste moped. Ingen av de gadd å drikke, for det betydde st de ikke kunne kjøre hjem når de ville. Yngste er også slik at om hun hører rykter om at det er drikkepress på en fest så drar hun på fest for å vise at å vær edru betyr ikke å være en festbrems. Jeg har fått mange videoer fra storesøster der lillesøster har dansa på bordet, når hu er edru. Hu syns nemlig lillesøster er veldig kul som gjør dette, hu som egentlig ikke er så glad i fester. Hu gjør det bare pga at hun ikke liker gruppepress av ulike slag og det tenner noen plugger hos henne. Anonymkode: 0109d...a69
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2022 #25 Skrevet 28. mai 2022 Jeg valgte og ikke si noe denne gangen, men snakket med guttene til frokost (lunsj). Sa da at neste gang vil jeg si noe, så ikke gjenta det. Gutten klemma meg og var glad for det! Anonymkode: 30e29...b87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå