Gå til innhold

Er Johnny depp uskyldig?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

For noen som har vært utsatt for DV, er det lett å tro på JD og det er lett å bli trigget av AH! 

Måten JD gjenforteller hendelser, detaljer han tar med, viser at han var der, og det er ikke løyn. Han bruker de samme detaljene hver gang han forteller samme historie! 

AH, derimot, «husker ikke» detaljer som hun burde husket, hvis hun virkelig ble utsatt for DV. Hun ender også på historier, og lyver om detaljer, og hun prøver å gaslighte juryen! 

Anonymkode: d2f4f...06f

Jeg har vært utsatt for partnervold og de siste årene har jeg tenkt at om min eks skulle blitt tiltalt for noe mot andre (jeg anmeldte aldri) og jeg skulle vitnet ville jeg heller ikke huske alle detaljer. Det betyr ikke at det ikke skjedde. Jeg husker hva han har gjort men ikke alt som ledet til det, akkurat når det var, husker bare årstid. Så ikke kom her og tro at du vet hva alle ekte ofre ville husket og ikke. Det er ikke slik at det er ett svar for alle.

Anonymkode: ecd26...dee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er uansett SVIMLENDE summer de opererer med. Har de så masse penger?

Hva er poenget? 

Anonymkode: 470d0...f04

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg har vært utsatt for partnervold og de siste årene har jeg tenkt at om min eks skulle blitt tiltalt for noe mot andre (jeg anmeldte aldri) og jeg skulle vitnet ville jeg heller ikke huske alle detaljer. Det betyr ikke at det ikke skjedde. Jeg husker hva han har gjort men ikke alt som ledet til det, akkurat når det var, husker bare årstid. Så ikke kom her og tro at du vet hva alle ekte ofre ville husket og ikke. Det er ikke slik at det er ett svar for alle.

Anonymkode: ecd26...dee

Dette er faktisk det som er vanlig. I en ekstremt skremmende situasjon så blir hjernen hyperfokusert på overlevelse. Reptilhjernen dominener. Og når denne delen er dominant, så er frontale deler lite aktive. Minner trenger at den frontale delen er aktiv. 

De fleste voldsofre husker lite, fordi de var fokusert på å klare seg. 

Anonymkode: 09f7b...dd2

Skrevet

Det er jo fasinerende hvordan folkeopinionen har endret seg fra starten av rettssaken til slutten. De fleste som ikke har fulgt så godt med har vel ansett Heard som offeret og at det stemte at Depp var en mishandler. Hvor på veien kom endringen? 

Uansett utfall så har rettssaken uten tvil vært bra for Depp sitt ettermæle, det er svært få som anser han som en mishandler selv om han kan ha vist uakseptabel oppførsel. 

Anonymkode: f6f70...819

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo fasinerende hvordan folkeopinionen har endret seg fra starten av rettssaken til slutten. De fleste som ikke har fulgt så godt med har vel ansett Heard som offeret og at det stemte at Depp var en mishandler. Hvor på veien kom endringen? 

Uansett utfall så har rettssaken uten tvil vært bra for Depp sitt ettermæle, det er svært få som anser han som en mishandler selv om han kan ha vist uakseptabel oppførsel. 

Endringen kom jo av hvordan Depp har opptrådt. Det sier seg selv. Han forteller om en mor som ikke har vært helt bra, og det vekker jo selvfølgelig sympati. Det passer jo også inn når man vil forklare hvorfor han lot seg "mishandle" av Heard. Merkelig nok har ikke dette vært et problem i alle de andre forholdene hans. Så det er ikke sånn som med typiske offer at de velger seg en spesiell type person.( Det som derimot har vært et problem i alle forholdene hans er hans sykelige sjalusi )

Deretter har han brukt humor, og det å le av samme ting skaper fellesskapsfølelse. ( At det er merkelig å le og smile samt latterligjøre advokater i en sånn sak reflekterer ikke alle over )

Han har kledd seg riktig og oppført seg veldig sympatisk ellers mot andre enn Heard og hennes team. Han håndhilser tilmed på vaktene ( psykopatsympatisk for en del mennesker )

Så er det Heard på sin side som overhodet ikke har den sjarmen og væremåten. Hun har nok overdrevet mimikk osv også, pluss at hun har en ganske så offensiv personlighet. Hun lar seg ikke pille på nesa, og hun viser ikke særlig humor eller sympati. Hun er rett og slett lett å mislike for mange.

Det er saken. Så jeg skjønner godt hvorfor det snudde, og det bør alle forstå egentlig. Det som er så vanvittig merkelig er at folk har glemt at narsissister og psykopater gir et godt og nærmest plettfritt inntrykk. De vet veldig godt hvordan de bør oppføre seg og hva de skal si. Det var derfor Depp ville ha dette kringkastet. Han er såpass god skuespiller at han visste at han ville gi bedre inntrykk. 

Anonymkode: ec44e...844

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Endringen kom jo av hvordan Depp har opptrådt. Det sier seg selv. Han forteller om en mor som ikke har vært helt bra, og det vekker jo selvfølgelig sympati. Det passer jo også inn når man vil forklare hvorfor han lot seg "mishandle" av Heard. Merkelig nok har ikke dette vært et problem i alle de andre forholdene hans. Så det er ikke sånn som med typiske offer at de velger seg en spesiell type person.( Det som derimot har vært et problem i alle forholdene hans er hans sykelige sjalusi )

Deretter har han brukt humor, og det å le av samme ting skaper fellesskapsfølelse. ( At det er merkelig å le og smile samt latterligjøre advokater i en sånn sak reflekterer ikke alle over )

Han har kledd seg riktig og oppført seg veldig sympatisk ellers mot andre enn Heard og hennes team. Han håndhilser tilmed på vaktene ( psykopatsympatisk for en del mennesker )

Så er det Heard på sin side som overhodet ikke har den sjarmen og væremåten. Hun har nok overdrevet mimikk osv også, pluss at hun har en ganske så offensiv personlighet. Hun lar seg ikke pille på nesa, og hun viser ikke særlig humor eller sympati. Hun er rett og slett lett å mislike for mange.

Det er saken. Så jeg skjønner godt hvorfor det snudde, og det bør alle forstå egentlig. Det som er så vanvittig merkelig er at folk har glemt at narsissister og psykopater gir et godt og nærmest plettfritt inntrykk. De vet veldig godt hvordan de bør oppføre seg og hva de skal si. Det var derfor Depp ville ha dette kringkastet. Han er såpass god skuespiller at han visste at han ville gi bedre inntrykk. 

Jeg tror, med all respekt, at du ikke skjønner noe av det du prøver å få frem her. 

Du kan ikke bruke det at oppveksten hans ikke har hatt en fremtredende rolle i de tidligere forholdende så lenge de personene ikke mishandlet han. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror, med all respekt, at du ikke skjønner noe av det du prøver å få frem her. 

Du kan ikke bruke det at oppveksten hans ikke har hatt en fremtredende rolle i de tidligere forholdende så lenge de personene ikke mishandlet han. 

Selvfølgelig kan jeg det. Kan du heller være litt saklig og forklare hvorfor det ikke er logisk? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Selvfølgelig kan jeg det. Kan du heller være litt saklig og forklare hvorfor det ikke er logisk? 

Hva er ikke logisk?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva er ikke logisk?

Hvorfor har Han ikke hatt dette problemet med alle de andre eksene sine? Ofre tiltrekkes jo av samme type mennesker. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hvorfor har Han ikke hatt dette problemet med alle de andre eksene sine? Ofre tiltrekkes jo av samme type mennesker. 

Det er jo ikke en absolutt sannhet og logikken din brister allerede der. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo ikke en absolutt sannhet og logikken din brister allerede der. 

Ja, det var jo en god forklaring. 

Det er uansett veldig spesielt han i en alder av 47 først, er så preget av morens oppførsel at han velger en slik partner. Han selv har hatt rusproblemer i alle år. Han har træsjet hotellrom og vært utagerende flere ganger, samt vært sykelig sjalu.

Så møter han ei som tar igjen og er offensiv, og da klikker det for alvor for han. Sånn ser jeg at det helt opplagt er. Kanskje han tilmed var mer desperat etter Heard fra starten siden han for en gangs skyld ville gifte seg igjen, og det fort også. Kontrollbehovet kanskje? 

Skrevet

Det er uansett veldig spesielt han i en alder av 47 først, er så preget av morens oppførsel at han velger en slik partner. Han selv har hatt rusproblemer i alle år. Han har træsjet hotellrom og vært utagerende flere ganger, samt vært sykelig sjalu.

Så møter han ei som tar igjen og er offensiv, og da klikker det for alvor for han. Sånn ser jeg at det helt opplagt er. Kanskje han tilmed var mer desperat etter Heard fra starten siden han for en gangs skyld ville gifte seg igjen, og det fort også. Kontrollbehovet kanskje? 

Det er jo ikke en forklaring, men et utsagn. 

Kanskje ditt og kanskje datt? Kanskje vi ikke vet nok om personen Johnny Depp til å diagnostisere noe som helst. 

Opinionen har endret mening når de har fått fakta i løpet av rettssaken. Det er det lite kanskje med. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Og det er det sykeste i denne tråden.

Anonymkode: f4c0b...09c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Og det er det sykeste i denne tråden.

Anonymkode: f4c0b...09c

Hvorfor debatterer du når du ikke evner det? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det er jo ikke en forklaring, men et utsagn. 

Kanskje ditt og kanskje datt? Kanskje vi ikke vet nok om personen Johnny Depp til å diagnostisere noe som helst. 

Opinionen har endret mening når de har fått fakta i løpet av rettssaken. Det er det lite kanskje med. 

Hvem vet fakta her egentlig?

Her får man nok velge hvilke vitner man vil tro på og eller å bedømme ut fra hva man selv analyserer og tolker. Vi er ikke i juryen. De har en helt annen oppgave foran seg. De skal ta stilling til om Depp en eneste gang har slått Heard. Thats it. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Hvem vet fakta her egentlig?

Her får man nok velge hvilke vitner man vil tro på og eller å bedømme ut fra hva man selv analyserer og tolker. Vi er ikke i juryen. De har en helt annen oppgave foran seg. De skal ta stilling til om Depp en eneste gang har slått Heard. Thats it. 

Ja, det skal de ta stilling til. Og derfor tenker jeg at Depp kommer best ut av denne rettssaken uansett. Om det så er at han har slått henne en gang (som det ikke er ført annet bevis for enn hennes og søsterens ord for. Ingen medisinske rapporter eller vitneutsagn fra noen av de utallige personene de omga seg med), så er det som resultat av et gjensidig usunt forhold hvor hun utvilsomt var den som påførte mest fysisk og psykisk skade på sin ektefelle og ikke som følge av langvarig mishandling.

Jeg har sett klipp fra rettssaken og hun blir jo tatt i den ene løgnen etter den andre, mens hun beskylder bl.a Kate Moss, TMZ journalisten og eieren av trailerparken for å lyve under ed. Hun antyder faktisk at Kate Moss, et ikon innen moteverden, for å krype frem fra treverket for å få sine minutt i rampelyset. Kate Moss, altså. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det skal de ta stilling til. Og derfor tenker jeg at Depp kommer best ut av denne rettssaken uansett. Om det så er at han har slått henne en gang (som det ikke er ført annet bevis for enn hennes og søsterens ord for. Ingen medisinske rapporter eller vitneutsagn fra noen av de utallige personene de omga seg med), så er det som resultat av et gjensidig usunt forhold hvor hun utvilsomt var den som påførte mest fysisk og psykisk skade på sin ektefelle og ikke som følge av langvarig mishandling.

Jeg har sett klipp fra rettssaken og hun blir jo tatt i den ene løgnen etter den andre, mens hun beskylder bl.a Kate Moss, TMZ journalisten og eieren av trailerparken for å lyve under ed. Hun antyder faktisk at Kate Moss, et ikon innen moteverden, for å krype frem fra treverket for å få sine minutt i rampelyset. Kate Moss, altså. 

Hun har ikke beskyldt Moss for å lyve, og de andre vil jeg heller ikke bli overrasket om lyver. For et klientell. Hun sa at eieren ikke var der. Søsteren til Heard blir jo heller ikke trodd, så like langt der. 

Depp er kjent for å være veldig sjenerøs, og akkurat det er ikke til hans fordel her. 

Heard viser dårlig attitude. Hun smisker ikke med en sjel, tvert i mot. Depp viser en glatt attitude og smisker med alt fra publikum til vakter.

Hva tenker du om det da? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hun har ikke beskyldt Moss for å lyve, og de andre vil jeg heller ikke bli overrasket om lyver. For et klientell. Hun sa at eieren ikke var der. Søsteren til Heard blir jo heller ikke trodd, så like langt der. 

Depp er kjent for å være veldig sjenerøs, og akkurat det er ikke til hans fordel her. 

Heard viser dårlig attitude. Hun smisker ikke med en sjel, tvert i mot. Depp viser en glatt attitude og smisker med alt fra publikum til vakter.

Hva tenker du om det da? 

Hun trakk Moss under samme linje som de to andre, så jo, det gjorde hun. 

Depp har alltid hatt rykte på seg for å være vennlig mot dem rundt seg, i edru tilstand i hvert fall. Heard, ikke så mye. Jeg syns det er fascinerende at noen som har fulgt rettssaken fremdeles ser på Heard som et offer her. 

Skrevet

Hun trakk Moss under samme linje som de to andre, så jo, det gjorde hun. 

Depp har alltid hatt rykte på seg for å være vennlig mot dem rundt seg, i edru tilstand i hvert fall. Heard, ikke så mye. Jeg syns det er fascinerende at noen som har fulgt rettssaken fremdeles ser på Heard som et offer her. 

Akkurat som psykopater har godt rykte det vet du, før deres sanne natur kommer frem. Så hvor mye teller det? Dessuten har en eks vitnet i forrige sak om at han kastet en flaske etter henne. Det sa han kom av bitterhet. 

Jeg syns det er like fascinerende at folk tror Depp er et offer. 

Skrevet

Det tror jeg vi skal overlate til rettsvesenet å avgjøre.

Anonymkode: 5a9a4...b82

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det tror jeg vi skal overlate til rettsvesenet å avgjøre.

Anonymkode: 5a9a4...b82

Sier du det? Og jeg som trodde at det var vi som hadde siste ordet i saken. Phu, jammen godt å vite, altså. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Akkurat som psykopater har godt rykte det vet du, før deres sanne natur kommer frem. Så hvor mye teller det? Dessuten har en eks vitnet i forrige sak om at han kastet en flaske etter henne. Det sa han kom av bitterhet. 

Jeg syns det er like fascinerende at folk tror Depp er et offer. 

Men du har intet belegg for å karakterisere Depp som en psykopat. Ingenting av det som har kommet frem i retten underbygger påstandene dine. Det er bare noe du har funnet på i ditt eget hode, og så legger du alle små tegn du kan finne i den potten. Han har rykte på seg for å være ydmyk, høflig og empatisk. Han har ruset seg kraftig og har nok ikke vist sin beste side da, men det er jo ingen andre enn du (og Heard) som påstår at han er satan selv. 

Hva sier du om lydopptakene der Heard oppsøker han ETTER at hun har fått utstedt besøksforbud? Eller der  hun innrømmer å ha slått? Eller der hun gråter fordi hun ikke vil at han skal gå inn til datteren sin? Eller de gangene hun har blitt avslørt som løgner i retten? s

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 28.5.2022 den 6.34):

Jeg begriper ikke at folk ikke ser hvordan Depp oppfører seg i retten. At de ikke ser hvor utrolig manipulerende han er? Er folk virkelig så blinde eller rett ut dumme? 

Dette er liksom en mann som skal ha blitt utsatt for mishandling. Han latterligjør advokater, flirer og ler for å psyke ned Heard, og for å bonde med publikum. Er veldig opptatt av å vise både en kjærlig og takknemlig holdning overfor sine egne advokater, mest om Heard er i vitneboksen. Han nekter å kalle henne ved fornavn, noe som ville vært naturlig, og han overser henne. Dette er så mange narsissistiske trekk at det er faktisk helt fascinerende. På siste dagen var han kledd i mørk dress som for å understreke alvoret og hvor trist alt er for han. Og så de evige små sleipe smilene hans. Det er så ekstremt avslørende, og med tanke på at han lovte å ydmyke Heard for hele verden også, så er det rett og slett helt utrolig at folk tror han er et offer.

Så er det Heard på andre siden som er helt desperat. Noe jeg fint kan skjønne etter å ha vært utsatt for Depp. Hun var 22 år da de ble sammen, om ikke yngre. Han var over dobbelt så gammel, med stort rusproblem, med kontrollerende og sykelig sjalu oppførsel og høy status. Maktforholdet var mildt sagt skjevt, og selv om hun ikke er feilfri så kan nettopp det at hun er mer offensiv enn mange ofre, være en grunn til at Depp var ekstra fæl mot henne. Moren til barna hans er en helt annen type, og jeg tror ingen av eksene hans vil legge seg ut med han. En ser jo hvordan det går. Heard er en type som ikke lett blir likt, og jeg syns ikke at hun virker så lett å like jeg heller. Det er ikke dermed sagt at hun ikke har hatt et helvete i forholdet med Depp. Som nevnt ser man jo hvordan han oppfører seg nå. At ikke flere ser det er en stor gåte. 

Her erfet nok bare du som vil se en slem mann, kanskje farget av egne erfaringer. Her er det helt klart Heard som er den som er skyldig i å lage bråk, du har ikke fulgt særlig med på dette skjønner jeg.

Anonymkode: 8c659...173

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 28.5.2022 den 9.13):

Hvorfor blir dette brukt mot henne? Han truet henne igjen, så at hun sier dette er jo forståelig. 

Omg, Amber, snakker du norsk??

Anonymkode: 8c659...173

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men du har intet belegg for å karakterisere Depp som en psykopat. Ingenting av det som har kommet frem i retten underbygger påstandene dine. Det er bare noe du har funnet på i ditt eget hode, og så legger du alle små tegn du kan finne i den potten. Han har rykte på seg for å være ydmyk, høflig og empatisk. Han har ruset seg kraftig og har nok ikke vist sin beste side da, men det er jo ingen andre enn du (og Heard) som påstår at han er satan selv. 

Hva sier du om lydopptakene der Heard oppsøker han ETTER at hun har fått utstedt besøksforbud? Eller der  hun innrømmer å ha slått? Eller der hun gråter fordi hun ikke vil at han skal gå inn til datteren sin? Eller de gangene hun har blitt avslørt som løgner i retten? s

Jeg har vært sammen med en psykopat og observert ei nær venninne i en relasjon med en psykopat, og trekkene går igjen altså. Måten han flirer av alt Amber Heard sier i retten, harselerer, flørter med advokaten sin i kraft av å være en kjekk kjendis (hadde jeg vært dommeren i saken, ville jeg ha kastet advokaten ut på grunn av den usømmelige oppførselen i rettssalen, som da ikke er en datinghule eller et bordell), nekter å innrømme feilene sine (det med mengden rusmidler for eksempel) og nekter å erkjenne at han OGSÅ har et problem.

I et forhold er det to parter, og når et forhold ender så jævlig er det vanligvis begge parters skyld. At en av partene er mer skyldig enn en annen, betyr ikke at den andre parten er HELT uten skyld. Rusmisbruk kan slite partneren ut så mye at partneren får psykiske problemer. Derfor har de hatt mer og mer fokus på pårørende og "medavhengige" i forhold i moderne psykologi. Det er typiske psykopattrekk å latterliggjøre andre, ikke se sine egne feil og være overbevist om sin utenomjordiske tiltrekningskraft som "overskriver" alt det dumme man har gjort.

Anonymkode: 7807c...726

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...