Gå til innhold

Ble lei meg har jeg grunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Om man har bestemt seg for at det er førstevalg eller ingenting, så bør man også ruste seg for et liv med en god porsjon skuffelser. De færreste starter med å spille på A-laget, enten det er fotball, arbeidslivet eller i vennegjeng, men man jobber seg oppover, eller forblir en nummer tre. Enten det eller så er man så trygg på seg selv og det at man er knakende godt selskap at man ikke teller om man blir bedt som førstemann, femtemann eller nummer 14, for det er ingenting galt med å være nummer to, tre eller fire (Hvem er det som har innbilt dere at det bare er nummer én som gjelder?). Jeg skjønner at om man har en tanke om at man aldri vil være noe dårligere enn nummer én, så gjør det vondt å bli bedt som førstereserve, men så må man velge da: Hjem for å pleie sine såre følelser eller svelge stoltheten, bli med på konsert og dele en fin opplevelse med de andre. En av dem gir antagelig økt sjanse for å bli bedt med på noe igjen. Det gjør ikke den andre. 

Anonymkode: 12fda...e91

Du snakker bare tull her. Hva blander du idrettslag oppi dette for?? Når du ikke blir bedt i utgangspunktet, men når en annen avslår så blir du spurt på en brydd måte, da er det selvfølgelig ikke greit. Det handler ikke om å ikke være førstevalg. Det handler om å bli bedt fordi situasjonen krevde det, og ikke fordi andre ville ha deg med. Tror det er mange som må jobbe med selvbildet sitt her, og som ikke eier stolthet. Litt kan man faktisk kreve av folk, og ikke bare være den dotten som får henge med fordi det passer der og da. 

Anonymkode: e05ef...a3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2022-5-27 den 22.26):

Jeg ble ikke spurt. Jeg så at dette synes hun var ubehagelig å bare sa det. Og da sier man ikke ja. Hadde jeg blitt spurt når de organiserte det er det noe helt annet. Da er man invitert, men de slipper å ha meg med så blir bra det. 

Anonymkode: 7651c...760

Men da tar du jo ett valg. For du har ett valg. Ene er å være med uansett, og ha det gøy. For de ER jo vennene dine. 

Eller du prøver å straffe DEM ved å si nei, men istedenfor straffer du bare deg selv. 

Anonymkode: a8b40...5bb

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Men da tar du jo ett valg. For du har ett valg. Ene er å være med uansett, og ha det gøy. For de ER jo vennene dine. 

Eller du prøver å straffe DEM ved å si nei, men istedenfor straffer du bare deg selv. 

Anonymkode: a8b40...5bb

Jeg skjønner at de får deg kjekt på konserten med eller uten meg. Det betyr ingenting for dem. Så straffer ikke dem. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner at de får deg kjekt på konserten med eller uten meg. Det betyr ingenting for dem. Så straffer ikke dem. 

Men du straffer deg selv. Du kunne også hatt det kjekt på den konserten. Ingen holdt vel en pistol mot hodet hennes da hun spurte om du ville bli med? Om du betydde ingenting for dem, så hadde de ikke spurt, de hadde ikke invitert deg på venninnekveld. De færreste er like opptatt av å være martyr som deg, så tanken på at de ba deg for å få pusset glorien litt kan du glemme. Du degger for følelsen av å være ingenting for dem når du kunne tatt en naturlig plass og sagt "Ja, kult! Jeg slenger meg gjerne med på en konsert. Synd for Solveig som ikke kunne og fint for meg!" På et vis tror jeg du henter mer tilfredsstillelse ut av å tenke på at du fikk enda en bekreftelse på at du ikke betyr noe. Eller føler du deg stolt og rak i ryggen for at du takket nei?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men du straffer deg selv. Du kunne også hatt det kjekt på den konserten. Ingen holdt vel en pistol mot hodet hennes da hun spurte om du ville bli med? Om du betydde ingenting for dem, så hadde de ikke spurt, de hadde ikke invitert deg på venninnekveld. De færreste er like opptatt av å være martyr som deg, så tanken på at de ba deg for å få pusset glorien litt kan du glemme. Du degger for følelsen av å være ingenting for dem når du kunne tatt en naturlig plass og sagt "Ja, kult! Jeg slenger meg gjerne med på en konsert. Synd for Solveig som ikke kunne og fint for meg!" På et vis tror jeg du henter mer tilfredsstillelse ut av å tenke på at du fikk enda en bekreftelse på at du ikke betyr noe. Eller føler du deg stolt og rak i ryggen for at du takket nei?

Det er vel jeg som sitter igjen som den tapende part uansett hvordan jeg snur på det. Men får ikke gjort noe med det nå. Ikke rak i ryggen her nei, men magefølelsen på den måten det ble ble instinkt nei takk jeg svarte. 

Skrevet

Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt, brukerangrep og avsporinger.

Admin

Skrevet

I dag møtte jeg hun ene som var blitt tilbudt billett som takket nei. Det var noen uker siden hun var blitt spurt. Vi snakket om situasjonen. Godt at hun forsto meg og skjønte at jeg var skuffet over dette. Hun andre verken hørt fra eller gitt lyd til selv.

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

I dag møtte jeg hun ene som var blitt tilbudt billett som takket nei. Det var noen uker siden hun var blitt spurt. Vi snakket om situasjonen. Godt at hun forsto meg og skjønte at jeg var skuffet over dette. Hun andre verken hørt fra eller gitt lyd til selv.

Du fikk din snurthet bekreftet. 

Nå gleder jeg meg bare til å høre sytinga den dagen konserten avholdes, med en masse tråder fra deg om hvor sårt det er å være utenfor når de andre har det gøy.

Anonymkode: 11669...e5f

Skrevet

Jeg fikk vel bekreftelse på at det stemmer at hun som hadde billettene ikke ville ha meg med. 

Sendt en snap til en hvor jeg spurte om vi skulle finne på noe og en bestemt dag. Snap åpnet og ikke svar. 

Og her jeg og bekreftelse på at jeg ikke hadde vært deres venn og hadde ikke invitert osv. 

Så hvorfor prøve mer da? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg fikk vel bekreftelse på at det stemmer at hun som hadde billettene ikke ville ha meg med. 

Sendt en snap til en hvor jeg spurte om vi skulle finne på noe og en bestemt dag. Snap åpnet og ikke svar. 

Og her jeg og bekreftelse på at jeg ikke hadde vært deres venn og hadde ikke invitert osv. 

Så hvorfor prøve mer da? 

Det er noe som heter innbilt svangerskap kanskje det finnes innbilt vennskap og? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Så hvorfor prøve mer da? 

Nei, jeg tenker det samme. Jeg sendte et bilde av meg til en kjendis, men fikk ingen respons. Nå kommer jeg til å være singel resten av livet. Hva er vitsen? Hvorfor skal jeg fortsette å prøve? 

En annen venninne skal gifte seg. Hørte at jeg fikk invitasjon lenge etter alle andre. Kommer ikke til å gå. Hvis jeg ikke får være forlover eller er den første til å bli invitert, sier det seg selv at hun ikke bryr seg om meg. 

Anonymkode: 395b1...c3b

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Så hvorfor prøve mer da? 

Hvorfor innser du ikke bare at de ønsker ikke å være venn med deg og slutte og være så innpåsliten?

Anonymkode: 991bf...c37

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor innser du ikke bare at de ønsker ikke å være venn med deg og slutte og være så innpåsliten?

Anonymkode: 991bf...c37

Får gjerne gjøre det. Hyggelig sagt av deg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2.6.2022 den 22.46):

Får gjerne gjøre det. Hyggelig sagt av deg. 

Du skal virkelig ha bekreftelse av ALLE, du.

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Du skal virkelig ha bekreftelse av ALLE, du.

Får jeg det? Det er vel heller motsatt. Har trekt meg tilbake nå. Orker ikke flere skuffelser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...