Gå til innhold

Ble lei meg har jeg grunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal være en konsert i sommer. En venninne har bestilt billett til henne og en venninne (hun har rund dag så gave). Så er det ti andre som er blitt spurt. Hun ene kunne, men ikke hun andre. Dette kom opp i en anledning. Jeg er ikke spurt om å være med. Så venninne min ble stresset og sa du kan få bli med. Jeg sa nei takk. Hadde jeg blitt spurt når det var planlagt hadde jeg gjerne ville, men nå er jeg ikke inkludert og ønsket med da vil jeg heller ikke, men ble faktisk lei meg. Hvorfor ble ikke jeg spurt? 

Anonymkode: 7651c...760

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Skal være en konsert i sommer. En venninne har bestilt billett til henne og en venninne (hun har rund dag så gave). Så er det ti andre som er blitt spurt. Hun ene kunne, men ikke hun andre. Dette kom opp i en anledning. Jeg er ikke spurt om å være med. Så venninne min ble stresset og sa du kan få bli med. Jeg sa nei takk. Hadde jeg blitt spurt når det var planlagt hadde jeg gjerne ville, men nå er jeg ikke inkludert og ønsket med da vil jeg heller ikke, men ble faktisk lei meg. Hvorfor ble ikke jeg spurt? 

Ikke ti, men to. 

Skrevet

Jammen godt at du fant en grunn til å bli lei deg! Skulle tatt seg ut om du takket ja og fikk en fin kveld. Mye bedre å si nei og sitte hjemme og gnu. 

Anonymkode: 7d27f...d17

Skrevet

Det er gått så langt at jeg visste hva dette innlegget dreide seg om og hvem som hadde skrevet det bare av å se overskriften…..

Anonymkode: 991bf...c37

Skrevet

Sa du nei får du stå for det. Da er du sikret at du ikke er førstevalget neste gang heller.

Anonymkode: a3d43...198

Skrevet

Kanskje fordi du er en sutrekopp som er slitsom å ha med. Legger demper på stemningen. 
Hvorfor du ikke regnes som en fullverdig venninne vet ingen av oss. Lurer du så spør de det gjelder. 

Anonymkode: 3e1d8...0b0

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

DU BLE JO SPURT. Utrolig nok, egentlig. Det hadde jeg aldri giddet, for du leter jo etter grunner til å bli fornærma samme hva folk sier og gjør. 

Anonymkode: 395b1...c3b

Skrevet

Men du ble spurt? Du kan ikke forvente at alt skal forgå synkront. 

Skrevet

Jeg ble ikke spurt. Jeg så at dette synes hun var ubehagelig å bare sa det. Og da sier man ikke ja. Hadde jeg blitt spurt når de organiserte det er det noe helt annet. Da er man invitert, men de slipper å ha meg med så blir bra det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ble ikke spurt. Jeg så at dette synes hun var ubehagelig å bare sa det. Og da sier man ikke ja. Hadde jeg blitt spurt når de organiserte det er det noe helt annet. Da er man invitert, men de slipper å ha meg med så blir bra det. 

Jaaaa. Helt enig. Det blir kjempebra, da kan du lage mange syteinnlegg i forkant, under konserten og etterpå. ❤️❤️❤️❤️ 

Anonymkode: 395b1...c3b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hadde også sagt nei, selv om jeg egentlig kanskje hadde hatt lyst. Men mest for å statuere et eksempel. Men hadde sagt grunnen. 

Anonymkode: 99b13...80b

Skrevet

Jeg har tenkt litt mer på dette da jeg faktisk var i en lignende situasjon i dag. Det er et arrangement i byen vår og jeg ble stående sammen med to venninner i ettermiddag mens barna var på tivoli. De hadde kjøpt billetter til kveldsarrangement og snakket om hvor de skulle være på vors og hva de skulle ha på seg osv. Så spurte de om jeg skulle på arrangementet og da jeg svarte at det hadde jeg ikke planer om så bad de meg med seg. Altså 2 t før festen startet. Jeg får ikke barnevakt på så kort varsel, så jeg takket nei. Ikke i min villeste fantasi kunne jeg bli lei meg for at de hadde planlagt noe uten meg! Man kan ikke ta runden blant alle kjente hver gang man skal noe.

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har tenkt litt mer på dette da jeg faktisk var i en lignende situasjon i dag. Det er et arrangement i byen vår og jeg ble stående sammen med to venninner i ettermiddag mens barna var på tivoli. De hadde kjøpt billetter til kveldsarrangement og snakket om hvor de skulle være på vors og hva de skulle ha på seg osv. Så spurte de om jeg skulle på arrangementet og da jeg svarte at det hadde jeg ikke planer om så bad de meg med seg. Altså 2 t før festen startet. Jeg får ikke barnevakt på så kort varsel, så jeg takket nei. Ikke i min villeste fantasi kunne jeg bli lei meg for at de hadde planlagt noe uten meg! Man kan ikke ta runden blant alle kjente hver gang man skal noe.

Bryne? 😉

Anonymkode: 8842a...5be

Skrevet

Hadde også blitt lei meg. du ble jo tilbudt billetten kun for at hun ikke skulle brenne inne med den. 

Nope ... Hadde ikke giddet det nei

Anonymkode: b4bdd...763

Skrevet

Godt å høre at noen faktisk forstår. Takk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Godt å høre at noen faktisk forstår. Takk. 

Og de som ikke ‘forstår’? De ignorerer du lett? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Og de som ikke ‘forstår’? De ignorerer du lett? 

Nei, jeg høre, men jeg forstår ikke hvorfor det ikke er forståelig at jeg får den følelse av at jeg var ikke inkludert i utgangspunktet og da ikke har lyst og føltes som ble slengt på bare. Er det så galt å ønske den følelsen av å faktisk at de ville ha meg med? 

Skrevet

Om jeg treffer noen venninner og vi kommer i snakk om en konsert som det viser seg at alle ønsker å dra på, kan vi kjøpe billetter til denne. Snakker vi senere om konserten og det er andre venninner der spør vi selvsagt om de har lyst til å være med om det ikke er utsolgt eller vi har billetter til overs.

Det blir vanskelig å få til noe som helst om man må ringe rundt til alle venner før man kan kjøpe billetter til konserter, teater osv. Man risikerer jo at de blir utsolgt før man har fått tilbakemelding fra alle. Det betyr jo ikke at vi ikke ønsker å ha med andre. Det er jo superkjekt om andre slenger seg med senere. Det betyr heller ikke at man setter mer pris på de man avtalte konsert med i utgangspunktet enn de som ble spurte senere. Det betyr bare at de første var der da det ble snakket om og man kjøpte billetter. 

Blir du fornærmet hver gang noen venner gjør noe sammen uten å ringe alle vennene sine så er det mulig å bli fornærmet og trist ofte. Når det dukker opp en konsert eller andre ting du har lyst til å gå på så kan jo du ta kontakt med de andre og spørre om hvem som blir med.  

Anonymkode: b7754...011

Skrevet

Det er ingen som vil være reserve. Eller, kanskje noen ikke bryr seg og er bare glade for å få være med uansett. Jeg vil ikke være reserve og ikke være den som blir spurt fordi andre bare føler på dårlig samvittighet eller fordi de er høflige.

Hvis noen ber meg med så skal det jo være fordi de vil ha meg med. Hvorfor man ikke blir bedt kan jo være forskjellige grunner. Jeg sluttet å bli bedt med på turer hvor flere hadde med hunder. Jeg klaget for mye på dårlig oppdragelse og hundehår hver gang, så helt forståelig at de ikke vil ha meg med. Ingen ville drømt om å be meg med på jazzfestival heller, da jeg får illebefinnende av den slags musikk. Fra nå vil heller ingen be meg på fjellturer fordi jeg hater å være på fjellet.

Så hvorfor du ikke er bedt er ikke godt å si. Det trenger ikke å være så dramatisk. 

Anonymkode: e05ef...a3e

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hva var det du tenkte over her da? Siden du har "tenkt mer" over dette pga lignende situasjon? Jeg vet ikke helt om jeg kjøper at du ikke i din villeste fantasi.... :-) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Hva var det du tenkte over her da? Siden du har "tenkt mer" over dette pga lignende situasjon? Jeg vet ikke helt om jeg kjøper at du ikke i din villeste fantasi.... 🙂

Hva du kjøper eller ikke betyr ingenting. Jeg fortalte min historie for å fortelle hi at slike ting skjer andre også, uten at man går i kjelleren av den grunn. Det er livet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hva du kjøper eller ikke betyr ingenting. Jeg fortalte min historie for å fortelle hi at slike ting skjer andre også, uten at man går i kjelleren av den grunn. Det er livet. 

Jeg spurte hva du "tenkte mer" over? Det hadde jo vært litt interessant å vite. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg spurte hva du "tenkte mer" over? Det hadde jo vært litt interessant å vite. 

Hva mener du? Jeg skriver hva som skjedde. Jeg svarte på denne posten og så tenkte jeg at jeg faktisk har vært i en lignende situasjon i dag, uten å bli fornærmet eller lei meg. Det skrev jeg om til hi. Så rart at det er interessant for deg?

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Nei, jeg høre, men jeg forstår ikke hvorfor det ikke er forståelig at jeg får den følelse av at jeg var ikke inkludert i utgangspunktet og da ikke har lyst og føltes som ble slengt på bare. Er det så galt å ønske den følelsen av å faktisk at de ville ha meg med? 

Hvorfor spør du her når du allerede har tatt valget? 

Anonymkode: 88ca5...d06

Skrevet

Skjønner deg godt!

Anonymkode: f0017...cad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...