Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #1 Skrevet 27. mai 2022 Jeg har lest et sted at jenter som er enebarn er mye mer ensomme enn gutter som er enebarn, og de ønsker seg mye mer søsken. Vet ikke helt om det er sant. Men dere som har døtre som er enebarn, hvor ensomt er barnet? Anonymkode: e3993...021
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #2 Skrevet 27. mai 2022 Min datter er i grunnen ganske ensom. Anonymkode: b849d...a3f
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #3 Skrevet 27. mai 2022 Jeg var enebarn og følte meg ikke ensom i det hele tatt. Jeg hadde venninner, og nøt nok å være alene om oppmerksomheten. Det var først da jeg ble voksen at jeg savnet et søsken, en jeg kunne delt barndomsminner med osv. Nå skal det sies at jeg var et veldig kreativt barn som elsket rolige og "ensomme" aktiviteter som å lese, tegne, pusle osv. og generelt er litt introvert av meg. Anonymkode: d1b55...9ca
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #4 Skrevet 27. mai 2022 Jeg er enebarn og var nok litt outsider og litt ensom, savnet søsken noe helt vanvittig. dattera er nok litt lik meg men ikke enebarn og ville nok helt være søsken foruten... Anonymkode: ad124...956
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #5 Skrevet 27. mai 2022 Min datter var enebarn i ganske mange år og var aldri ensom. Noen få år etter hun fikk søsken hos meg, så flyttet hun til faren sin fordi hun likte å være enebarn. Anonymkode: 74016...2cb
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #6 Skrevet 27. mai 2022 Min venninne har ei datter på 8år. Hun er ikke ensom og har ikke uttrykket ett savn etter søsken. Hun nyter full oppmerksomhet fra foreldrene, og hun har ofte med ei venninne på campingtur. Min kusine på 40 år savnet søsken i oppveksten. Nå når hun ble eldre har det blitt en sorg og ett savn å ikke ha søsken. Hun er i tillegg skilt å sier hun kjenner seg ensom. Hun har selv ett barn (gutt), så hun deler alle høytider m.m med sin eks. Hun savner å tilbringe høytider med nære, hennes mor er også død. Hun skulle ønske hun hadde søsken. Jeg vokste opp med min mor. Hadde en bror som bodde med sin far på andre siden av landet. Vi var søsken kun en uke i året og det var i romjulen. Jeg savnet søsken veldig, føler meg som ett enebarn. Det er stor aldersforskjell, vi har aldri bodd sammen. Nå er vi som fjerne slektninger å vi har lite kontakt fortsatt. Anonymkode: 7c901...f10
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2022 #7 Skrevet 28. mai 2022 Min jente har aldri vært ensom, hun ønsker heller ikke å få søsken☺️ Anonymkode: 5e7a2...fa5
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2022 #8 Skrevet 28. mai 2022 Venninnen til min yngste er enebarn. Hun har besøk nesten hele tiden, mye overnattingsbesøk og kompenserer nok på den måten. Hun er en sosial og glad jente som ikke virker ensom. Anonymkode: c876b...9fc
Gladjente00 Skrevet 28. mai 2022 #9 Skrevet 28. mai 2022 Jeg vil tru det å savne ett søsken vil komme senere i livet hos mange barn som har det bra nå med venner osv. når de er ett barn, får de mye oppmerksomhet og kompinsere det med venner osv, men når de vokser til og venner blir mer opptatt med sitt så blir man mer ensom vil jeg tenke å tru.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2022 #10 Skrevet 29. mai 2022 Mine venninner som er enebarn sier at det er først som voksne de virkelig at merket at de savner søsken. Dette gjelder spesielt når foreldrene blir gamle. De står alene om ansvaret, avgjørelsene og den dårlige samvittigheten om å ikke strekke til. Da savner de søsken å lene seg på. Anonymkode: 55dcd...0f9
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2022 #11 Skrevet 29. mai 2022 Litt av en vinklet overskrift... Jeg er enebarn, nå 30 år, og har så langt aldri følt et savn etter søsken. Har enkelte ganger følt meg ensom på andre måter, som da jeg har vært singel lenge og savnet kjæreste, men har egentlig aldri trodd at søsken skulle være noen garanti mot ensomhet. Men nå er jeg en person som trives godt i eget selskap, kjeder meg sjelden og er lite opptatt av oppmerksomhet. Ensomhet er for meg følelsen av å være alene selv om man er i samme rom, og det tror jeg at jeg kunne opplevd med søsken også. Ikke gitt at man har kjemi eller behandler hverandre bra. Anonymkode: fc3ad...b9f
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #12 Skrevet 30. mai 2022 Jeg er enebarn og har alltid vært ensom. Har slitt med å få meg venner. Mine foreldre var imidlertid flinke med å be med andre barn når vi var på ferie, slik at da var jeg nesten alltid sammen med noen. Det hjalp veldig. Anonymkode: 4123a...1a2
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2022 #13 Skrevet 30. mai 2022 Jeg er enebarn og er ekstremt ekstrovert. Har aldri vært ensom. Hadde alltid venner på besøk og har mange nære vennskap i livet, i tillegg til nært forhold til foreldre. Anonymkode: 5ad12...cb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå