Gå til innhold

Hva tenker dere om dette huset?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elsker utsikten. Og for en pris! Hadde slått til😊

Anonymkode: bbeb8...35b

Skrevet

Huset var jo greit nok? Ville sett den live.. 

Komisk at de har blurra den "fantastiske utsikten". Sikkert fordi man ser søppelbøttene

Anonymkode: 6ff95...89c

Skrevet

Kjempe fint hus 🥰

Anonymkode: 109f8...f17

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Huset var jo greit nok? Ville sett den live.. 

Komisk at de har blurra den "fantastiske utsikten". Sikkert fordi man ser søppelbøttene

«Blurra»? Er det ikke regn på vinduene? For meg så det slik ut😅

Anonymkode: 8c247...bf0

Skrevet

Tja, det ser helt ok ut.

Men jeg personlig ville aldri kjøpt et hus i et sånt nytt byggefelt. Jeg synes det ser ut som en legoby. Flest mulig hus på minst mulig plass. Flatsprengte felt med like hus fra samme leverandør. I mine øyne helt sjarmløst.

Jeg liker de gode gamle feltene fra 50 tallet (pluss/minus) hvor man kunne kjøpe en tomt og bygge det huset man likte. Litt terrengforskjeller, større tomter og mange forskjellige hus.

Men det er jo smak og behag, liker dere det er det kanskje noe for dere.

Anonymkode: 6fa9e...bb4

Skrevet

Altfor dyrt. 

Anonymkode: 91de4...552

Skrevet
17 minutes ago, Anonym bruker said:

«Blurra»? Er det ikke regn på vinduene? For meg så det slik ut😅

Litt rart at det bare er uskarpt der hvor søppeldeponeringa er, men skarpt ellers 

Skrevet

"Utgang fra stuen og godt med ettermiddagssol"

Er jo som en scene.... Sitter på utstilling for alle som går/kjører forbi og alle som skal i søpla.

Man må være glad i å bli sett og være midt i smørøyet om man skal bo sånn altså, kan ikke sole seg på verandaen eller grille middag uten at hele nabolaget ser hva du driver med.

Skrevet

Jeg hadde seriøst blitt deprimert om jeg måtte bo i det nabolaget. Så forferdelig triste hus. Dystre farger og vinkler, lite symmetri, trange tomter. Det huset du linker til, Hi, har i prinsipp vei på tre sider av huset (selv om de sikkert ikke er all verdens mye trafikk der) - og med store vinduer sitter man konstant på utstilling. Og på den fjerde siden av huset - der har de to nærmeste naboene plassert sine megatrampoliner nesten oppi uteplassen til dette huset... så mye for å nyte uteplassen i fred og ro. Inntrykket av byggefeltet er svart, grått, dystert, boliger som står trangt, i alle retninger, ingen sjarm. Så mye regn og grått vær som er der, og så velger de å gjøre et helt byggefelt flatt mørkt, svart, grått. En arkitekt eller to som har sovet i timen og ikke har fått med seg hverken fargepsykologi eller arkitekturpsykologi, etter min mening.

Tre av soverommene er merkelig små for å være et såpass stort hus, lite og trangt. Hele huset bærer preg av å ha blitt stylet, null innbydende. Det ser ut til å kanskje være et sopp eller fuktproblem i hjørnene ved badekaret?

Så nei, absolutt nei fra min kant! Området er jo veldig fint... eller var det før noen kastet disse gråsvarte ødelagte legoklossene utover. Beklager, jeg er normalt ikke så veldig opptatt av slikt, men dette var bare helt feil for meg.

Men - vet ei jeg kjenner som ville vært superentusiastisk over et slikt hus, så smaken er som baken ;)

Anonymkode: eb1e5...971

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har falt pladask, men mannen er skeptisk. For å komme dit må vi kjøre gjennom en undersjøisk tunnel, bygget på tidlig 90-tallet.

Vi vil holde oss i Stavanger, og dette huset er jo mye rimeligere enn sentrumskjernen😅.

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=259093925

Huff nei nei. Falt pladask for hva?

Anonymkode: 87b46...03b

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg hadde seriøst blitt deprimert om jeg måtte bo i det nabolaget. Så forferdelig triste hus. Dystre farger og vinkler, lite symmetri, trange tomter. Det huset du linker til, Hi, har i prinsipp vei på tre sider av huset (selv om de sikkert ikke er all verdens mye trafikk der) - og med store vinduer sitter man konstant på utstilling. Og på den fjerde siden av huset - der har de to nærmeste naboene plassert sine megatrampoliner nesten oppi uteplassen til dette huset... så mye for å nyte uteplassen i fred og ro. Inntrykket av byggefeltet er svart, grått, dystert, boliger som står trangt, i alle retninger, ingen sjarm. Så mye regn og grått vær som er der, og så velger de å gjøre et helt byggefelt flatt mørkt, svart, grått. En arkitekt eller to som har sovet i timen og ikke har fått med seg hverken fargepsykologi eller arkitekturpsykologi, etter min mening.

Tre av soverommene er merkelig små for å være et såpass stort hus, lite og trangt. Hele huset bærer preg av å ha blitt stylet, null innbydende. Det ser ut til å kanskje være et sopp eller fuktproblem i hjørnene ved badekaret?

Så nei, absolutt nei fra min kant! Området er jo veldig fint... eller var det før noen kastet disse gråsvarte ødelagte legoklossene utover. Beklager, jeg er normalt ikke så veldig opptatt av slikt, men dette var bare helt feil for meg.

Men - vet ei jeg kjenner som ville vært superentusiastisk over et slikt hus, så smaken er som baken ;)

Takker fir innspill, folkens!

Det er bare vei på to sider av huset (parkeringsplass på ene siden). Lekeplass på baksiden, der det også er skjermet terrasse. Så er det nabo. Ser for meg at vi burde ha planter hekk eller noe, for å fått litt skjerming.

Angående sopp på badet, stemmer ikke dette i forhold til tilstandsrapport. Den viser ingen fukt i det hele tatt.

Joda, jeg skulle selvfølgelig ha ønsket at vi hadde økonomi til en enebolig med fire store soverom og gjesterom i tillegg, med skjermet hage og så videre. Da må vi ut med det dobbelte. Minst. At bildene er stylet, må en nesten regne med i dag. Alt er jo det, uansett hva vi ser på😅.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Huff nei nei. Falt pladask for hva?

Anonymkode: 87b46...03b

Nærheten til sjøen😍. Så er det relativt nytt, og det har fire soverom og flere stuer, i tillegg til to bad.

Når økonomien gjør at vi ikke kan gå over 6.000.000kr, så vil jeg si vi får mye for pengene her. Vi ønsker heller ikke å bo i borettslag med høy fellesgjeld. Men mannen er som sagt skeptisk til tunnelen.

Skrevet

Fint innvendig, fryktelige fasader. 

Hvorfor er han skeptisk til tunnellen?

Anonymkode: 97c54...975

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Fint innvendig, fryktelige fasader. 

Hvorfor er han skeptisk til tunnellen?

Han er redd at den vil «isolere» oss på et eller annet vis. Redd for ulykker og brann. Jeg har forsøkt å si at det kun er en vane.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Han er redd at den vil «isolere» oss på et eller annet vis. Redd for ulykker og brann. Jeg har forsøkt å si at det kun er en vane.

Æsj. Bakstreversk tankegang. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Takker fir innspill, folkens!

Det er bare vei på to sider av huset (parkeringsplass på ene siden). Lekeplass på baksiden, der det også er skjermet terrasse. Så er det nabo. Ser for meg at vi burde ha planter hekk eller noe, for å fått litt skjerming.

Angående sopp på badet, stemmer ikke dette i forhold til tilstandsrapport. Den viser ingen fukt i det hele tatt.

Joda, jeg skulle selvfølgelig ha ønsket at vi hadde økonomi til en enebolig med fire store soverom og gjesterom i tillegg, med skjermet hage og så videre. Da må vi ut med det dobbelte. Minst. At bildene er stylet, må en nesten regne med i dag. Alt er jo det, uansett hva vi ser på😅.

Sjekk i hjørnene på hver side av badet, det er i hvert fall noe som er mørkt i fargen begge steder. Men kan jo bare være kosmetisk, det ser dere vel lettere hvis dere går på visning.

Bare sånn at det er sagt - når jeg nevnte det med små soverom, så var det ikke snobbete ment, bare at jeg synes planløsningen er litt merkelig, å velge så mye åpent rom på bekostning av småsoverommene. Det vil jo trolig også bli lite skapplass på de rommene.

En annen ting. Det er et kott i øverste garasje, og det er lite muligheter for oppbevaring i carporten. Hvis kottet og carporten ikke er særlig funksjonelle for lagring, så er det veldig lite oppbevaringsplass i huset. Ikke for å være negativ igjen, men det er noe dere bør vurdere også når dere går på visning. Spesielt mtp. ev. sportsutstyr, sykler, sesongklær/-utstyr, snøskuffer osv. Mulig det kan være mulig å gjøre om den smale bakkanten av carporten til en låsbar bod - i så fall er det straks mye bedre.

Hvis jeg skulle bodd der så hadde jeg først undersøkt om det er lov å endre fargen på huset (noen ganger er det ikke muligheter for det pga. arkitektens rettigheter til åndsverket sitt, eller hva det er de kaller det). En varmgul farge midt i all dysterheten ville muntret opp hele nabolaget :) 

Om området ellers er bra med skole osv., så kan det sikkert være en grei plass for unger med et slikt nabolag.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

"Utgang fra stuen og godt med ettermiddagssol"

Er jo som en scene.... Sitter på utstilling for alle som går/kjører forbi og alle som skal i søpla.

Man må være glad i å bli sett og være midt i smørøyet om man skal bo sånn altså, kan ikke sole seg på verandaen eller grille middag uten at hele nabolaget ser hva du driver med.

Altså, man skal langt utpå bygda i dag for å ikke ha naboer innpå seg. Selv hyttefeltene som bygges i dag er jo tettere og med mer innsyn.

Hi, jeg synes huset var helt supert, med nydelig beliggenhet. Kjør på!

Anonymkode: 02651...fba

Skrevet

Grusomt stygt hus. Heldigvis ser du lite til det når du er inne, så sikkert bedre å bo i det.

Anonymkode: 4c1fc...8ad

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Altså, man skal langt utpå bygda i dag for å ikke ha naboer innpå seg. Selv hyttefeltene som bygges i dag er jo tettere og med mer innsyn.

Det er mange måter å bo tett på...

Jet bor 2,5 km fra sentrum og har naboer på flere sider jeg også, men verandaen min er ikke en scene for hele nabolaget for det.

Jeg skjønner at folk et forskjellig da, noen synes det er hyggelig å bo sånn at man ser folk hele tiden, kan snakke med naboer og hilse på folk på veien uten å reise seg fra godstolen på verandaen. For dem er slike felt fint.

Men jeg personlig ville aldri bodd sånn, og hi spør etter vår mening.

Skrevet

Jeg likte ikke hvordan det var utendørs, alt for lite hage, og for lite skjermet hage. Det er parkeringsplass på en side, lekeplass på en side, 2 trampoliner tett på tomta deres. Orker ikke engang tanken på hvordan det blir å sitte der ute på sommeren.

Jeg bor i halvparten av tomannsbolig i borettslag, og jeg har mye mer privatliv og mer hage enn det der. Jeg har skog på 2 sider av boligen min, stor levegg mot naboen, så har en stor privat terrasse på ene siden. På andre siden relativt stor hage. Så er det vei foran der, kun vei til de i feltet, fotballbane og lekeplass. 

Anonymkode: 3bd6b...597

Skrevet

Ikke tale om! Jeg hadde følt at jeg satt på utstilling, rett og slett. 

Anonymkode: cf318...1e7

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er forskjell på å ha naboer og å være på utstilling. Vi bor i en bydel av Bergen og har ganske mange naboer, men huset ligger slik til at vi er helt skjermet på to sider likevel. Altså null innsyn. I tillegg er det minimalt med innsyn på de to andre siden også.

Anonymkode: cf318...1e7

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvis man skulle bære skeptisk til å kjøre i tunell var det ikke så mange bebodde bygder på Vestlandet. 

Jeg likte huset og utsikten. En hekk rundt tomten kommer til å gjøre en stor forskjell. 

Anonymkode: 1ec2e...874

Skrevet

Minner meg om en morderne hytte, men lykke til med salget

Anonymkode: 0633b...73c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...