Gå til innhold

Klær til storvokst og lubben småjente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har 4 år gammel herlig jente som er ganske storvokst og også litt lubben av seg. Dette kommer bl.a av en medfødt genfeil.

Hun er like lang som en 6 åring, men det meste av klær jeg kjøper i størrelsene 6-7 år er for trange selv om de er lange nok. Neste størrelse er akkurat vid nok hos hverfall hm og cubus men for lange i ermer og ben.

Hun er stor over lår/rumpe og mage.

Å gå for gutteklær er ikke noe alternativ da hun er en ganske feminin jente som veldig gjerne vil ha typiske jentefarger og glitter og stas.

F.eks t-skjorter fra hm må hun ha 134/140 for at den skal være behagelig og den er lang nok. Alle andre klær derifra i samme str blir for langt. 122/128 er derimot akkurat for lite.

Har dere noen tips til nettbutikker og merker hvor klær er litt store i størrelsene, eller som har litt vide plagg?

Og for å ha sagt det, nærmere forklaring på hennes størrelse m.m enn det som er gitt øverst i innlegget går jeg ikke inn på. Så vær så snill ingen kommentarer om hvorfor hun er stor osv.. 😉🙂

Anonymkode: 97094...1d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Til hi; Ellos har D størrelser som er mer romslige❤️

Endret av Admin
Ryddet for slettet sitat og svar til dette. Admin
Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (13 timer siden):

Til hi; Ellos har D størrelser som er mer romslige❤️

Damestørrelser passer vel ikke en fireåring som er storvokst? 

Jeg har Googlet litt, og det ser ut til å være lite å få tak i her til lands. Dette fant jeg:

https://www.nike.com/no/size-fit/plus-size-til-barn

Kjenner du noen som skal til USA eller som bor i USA? I så fall er det enkelt å få tak i der, men jeg ser at mange av nettbutikkene som tidligere sendte til Norge, ikke lenger gjør det. 

Anonymkode: 49f60...ed7

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Damestørrelser passer vel ikke en fireåring som er storvokst? 

Jeg har Googlet litt, og det ser ut til å være lite å få tak i her til lands. Dette fant jeg:

https://www.nike.com/no/size-fit/plus-size-til-barn

Kjenner du noen som skal til USA eller som bor i USA? I så fall er det enkelt å få tak i der, men jeg ser at mange av nettbutikkene som tidligere sendte til Norge, ikke lenger gjør det. 

Anonymkode: 49f60...ed7

https://www.ellos.no/ellos-kids/jeans-regular-fit-c-og-d-storrelse/7000916-02 Her ser du. De har forskjellige typer størrelser til barn hos Ellos

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette.

Admin

Skrevet

Hva med å spørre noen som syr? Det er mange hobbysyerske rundt omkring. Hvis du ser at de selger luer/pannebånd eller lignende, så går det an å spørre om de også syr kjoler. Kjoler er jo veldig enkelt å sy, iallefall ifølge min venninne 😅 Kjøpe tights i stor str, og sy opp beina?? 

Anonymkode: bae0f...b23

Skrevet

Bonprix deler størrelsene annerledes. De har 128/134, kanskje det kan hjelpe. Ellers har jeg opplevd at mye av deres tøy er mer romslig i størrelsene enn andre merker. Men les anmeldelsene fra kjøpere for enkelte plagg kan være smale i størrelsen. 

Anonymkode: 1490f...82e

Skrevet

Klær i gutteavdelingen ble løsningen for min jente som ikke kunne ha tettsittende klær pga eksem. Jeg syns det var greit at klærne ikke så ut som ett telt på henne og merket at gutteklærne hadde en helt annen passform enn jenteklærne når jeg måtte låne klær fra tantebarna mine når jeg hadde tatt med for lite på hytta. Selv om de er yngre,gikk det veldig greit. Etter dettehandlet jeg mest i gutteavdelingen. Og nei, kanksje ikke alltid de søteste klærne men mye helt nøytralt som kan pimpes opp med  litt jenteting. 

stjernerom.no vet jeg noen kjøper klær hos. De jeg kjenner har ett barnmed downs, så hun har ikke helt de vanlige proposjonene til ett lite barn. Klærne er fine og sitter fint. Aner ikke om de kjøper klær i større størrelser eller ei, men jeg har ikke lagt merke til at klærne er for lange på armer eller ben ihvertfall. Så det kan jo være noe å teste ut. 

Anonymkode: 79f32...cfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...