Gå til innhold

Dere som har erfaring med avrevet klo hos hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til dyrlegen på søndag med hunden vår (1 år) som hadde fått revet av den ene kloa ("lillefingerkloa"). Kloa var helt avrevet. Veterinæren renset og satte på bandasje, men beskjed om å ta av bandasjen etter 3-4 dager. Hunden hadde veldig vondt de første dagene og klynket mye, men fikk smertestillende og da gikk det bedre. Har i midlertid haltet veldig, og vil helst ikke tråkke på foten, men virker ikke like smertepåvirket som de første dagene. Tok av bandasjen nå og klobeinet er veldig rødt, samt at hunden slikker uavbrutt på foten. Hva gjør jeg videre nå? 

Tviler på at jeg får lagt på noe bandasje, han har ikke veldig lyst at jeg skal røre han. 

Regner med vi må til veterinær i morgen, men hva burde jeg gjøre inntil da? Er det greit at han slikker på foten? 

Anonymkode: 41ee3...e5c

Fortsetter under...

Skrevet

Han bør ikke slikke på labben, så ta på en potesokk (en som puster) eller en "lampeskjerm". Eventuelt kan du ta på en vanlig sokk og feste den godt med maskeringstape el. (med vår hund funker dette fordi hun ikke biter det av). Vi har også fått vår til å slutte å stikke ved å si "nei", men det hjelper jo bare når vi er sammen med henne. 

Anonymkode: da740...e72

Skrevet

Nei han må ikke slikke. Bandasje må på igjen. Da må dere være to som legger på. Husk å legge noe mykt mellom hver tå og bomull over foten før dere tar på bandasje, hvis ikke kan han få trykkskade. Alternativt kan dere bruke en barnesokk. Vreng den på din egen hånd, ta tak i labben og vreng sokk på. Bruk litt plastertape rett over poten (ikke for stram). Så får du håpe han ikke river den av. 

Anonymkode: 8151b...aa0

Skrevet

Hvis han slikker må han ha krage.

Hunden her slikket utenpå bandasjen så bandasjen ble våt og det ble betent.

Anonymkode: 229f9...937

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...