Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #51 Del Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Jeg synes det er så kleint ord. Hos meg går det inn under samme kategori som «mammahjertet» og «livets harde skole». Litt sånn Harry egentlig. Har enorm respekt for den jobben foreldre til barn med spesielle behov gjør, så det handler ikke om det. Men selve ordet klinger så dårlig i mine ører. Hva tenker dere? Anonymkode: 56e7f...db4 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Helt enig. Løvemamma blir som mammahjertet som banker for prinsegull. Jeg henger meg kun opp i ordet, ikke kampen de kjemper. Den kan godt beundres. Anonymkode: fd4e9...ae9 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Nei jeg syns ikke det. Hadde jeg møtt deg, og du hadde sagt du var løvemamma, hadde jeg plassert deg i en annen kategori enn om du hadde sagt at du var mor til ett barn med spesielle behov. Jeg vet ikke hvorfor jeg tenker sånn. Det skjer ubevisst. Løvemamma gir meg assosiasjoner til en trygda kjederøykende alenemor til tre barn med forskjellige fedre. Mor til barn med spesielt behov føler jeg mer beundring og sympati for. Anonymkode: 56e7f...db4 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Jeg skjønner hva du mener, og det gjelder egentlig flere ord. Ut fra begrepet, er jeg selv en løvemamma, men jeg liker ikke ordet og bruker det derfor ikke. Altså, jeg har to barn med spesielle behov som krever ekstra mye, og det er beintøft, men "løvemamma" funker ikke for meg. Det blir det samme med ordet høysensitiv. Da ser jeg automatisk for meg litt sånn flagrende, Steiner-skole, økologisk mat- personer som skal være så spesielle, men faktum er at de to barna mine er ekstremt såkalt høysensitive pga. utfordringene de har, jeg bare takler ikke selve ordet. Det er egentlig litt trist at ordene har blitt ødelagt, for de er jo egentlig både beskrivende og gode ord, men jeg får assosiasjoner til dem som jeg ikke identifiserer meg selv med. Anonymkode: da156...58d Anonym bruker skrev (13 timer siden): Krenkorama! Det er slettes ikke ett stygt innlegg. Det er lufting av en mening jeg har. Anonymkode: 56e7f...db4 Fotballflue skrev (13 timer siden): Jeg syns bedriften løvemammaene er forkastelig. Mulig de gjør gode gjerninger bak kamera, men det drukner i utlevering av sårbare barn i sosiale media. Det burde vært forbudt ved lov, og de bør skamme seg herfra til helvete. Anonym bruker skrev (13 timer siden): Kommer den sinte løvemammaen frem nå…? Er det bare å passe seg? 😜😜😜 Anonymkode: 3f8c6...8fb Anonym bruker skrev (12 timer siden): Jeg er også helt enig, men jeg tror ikke de er representative. Jeg kjenner flere som har barn med spesielle behov, men ingen som ville utlevert dem på denne måten, eller som bare klager over hjelpen de får. Anonymkode: d7339...554 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Jeg tråkker ikke på foreldre. Jeg sier at det er ikke ok å eksponere barn slik. At du føler deg tråkket på får være ditt problem. Å komme med saklig kritikk er ikke å tråkke på. For det er faktisk saklig kritikk. Hadde jeg sagt at disse mødrene var oppmerksomhetssyk og solgte sine syke barn for likes og at de ikke evner å ta vare på barna sine, da hadde jeg tråkket på de. Det sier jeg ikke, for jeg tenker at de nok er gode foreldre. Å eksponere barn i SoMe er ikke ok, og å eksponere syke barn med fokus på deres sykdom er enda verre. Et barn kan ikke avgjøre om de vil være «talsperson» for sin diagnose. Foreldre kan ikke avgjøre at deres historie er noe de kan dele. Fordi de eier ikke sine barn og deres historie. Igjen, opplysning om hvordan det er å være forelder til syke barn er ok. Jeg følger en mamma som har et barn med lik diagnose som mitt barn. Hun har ALDRI delt film eller bilde av barnet. Hun deler fra eget ståsted, følelser, hjelpemidler, kamper hun må ta osv. Hva når disse barna blir store. Mange av de er mentalt normale. Kanskje de ikke synes det er ok at det er delt bilder fra deres mest sårbare øyeblikk? Det er jo slått fast at barn har et særskilt rettsvern i SoMe. Anonymkode: e0b95...607 Du får lese de kommentarene her. Å slenge slitt og tråkke på betyr ikke at man engasjerer seg for barna. Det er tvert i mot. Det som stadig forbauset meg er tråder hvor folk liksom skal komme med "saklig kritikk" og mene de har en god intensjon, og så fremstår de som de simpleste personer selv. Det går så langt ned på minusskalaen når det gjelder selvinnsikt at det jo blir komisk. Det er ingen som tråkker på meg her. Det er ingen som gjør det ellers heller. Jeg sier bare hva jeg mener om folk som bryr seg på denne måten, og at man ikke ville gjort det om man har et tilfredstillende liv. Da må man jobbe for å få det fremfor å tråkke på andre. Anonymkode: 81ed9...aca Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430359-begrepet-%C2%ABl%C3%B8vemamma%C2%BB/page/3/#findComment-149765925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #52 Del Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du får lese de kommentarene her. Å slenge slitt og tråkke på betyr ikke at man engasjerer seg for barna. Det er tvert i mot. Det som stadig forbauset meg er tråder hvor folk liksom skal komme med "saklig kritikk" og mene de har en god intensjon, og så fremstår de som de simpleste personer selv. Det går så langt ned på minusskalaen når det gjelder selvinnsikt at det jo blir komisk. Det er ingen som tråkker på meg her. Det er ingen som gjør det ellers heller. Jeg sier bare hva jeg mener om folk som bryr seg på denne måten, og at man ikke ville gjort det om man har et tilfredstillende liv. Da må man jobbe for å få det fremfor å tråkke på andre. Anonymkode: 81ed9...aca Det er jo ikke jeg som har skrevet det? Jeg tråkker ikke på de. Jeg er kritisk til eksponering av barn. Ferdig diskutert. Å ta meg for noe andre har skrevet er det ikke noe poeng i eller? Anonymkode: e0b95...607 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430359-begrepet-%C2%ABl%C3%B8vemamma%C2%BB/page/3/#findComment-149765926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #53 Del Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Jeg har aldri sett et barn som kramper eller har anfall på denne kontoen. Jeg føler disse mødrene evner å vite når deres barn er i sårbare situasjoner. Det er viktig at folk ser hvordan det er å leve med alvorlig syke barn og barn med spesielle utfordringer. Så kanskje det blir lettere å forstå hva man står i, hvilke utfordringer man har, men også at man lever sine liv midt i dette. Jeg har mye større problemer med de som selger ungene sine i SoMe som pilotfruen. Anonymkode: 40196...65e Jeg så aldri noen med krampe, men jeg så et lite barn som gråt av redsel før det skulle inn til operasjon nr xxx og dette valgte mor altså å ikke bare filme, men legge ut på Løvemamma snap konto! Jeg sa fra, på en høflig måte, og ble umiddelbart blokkert. Dette var en av de faste brukerne pg en av dem som delte absolutt mest. Jeg skjønner begrepet og irriterer meg ikke over bruken. For meg er det i samme kategori som løvetannbarn. Det forteller på en enkel måte hva vedkommende står i. Anonymkode: 594a4...7e2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430359-begrepet-%C2%ABl%C3%B8vemamma%C2%BB/page/3/#findComment-149765927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #54 Del Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det er jo ikke jeg som har skrevet det? Jeg tråkker ikke på de. Jeg er kritisk til eksponering av barn. Ferdig diskutert. Å ta meg for noe andre har skrevet er det ikke noe poeng i eller? Anonymkode: e0b95...607 Når du leser HI så bør du forstå at dette ikke blir en saklig tråd som er opptatt av eksponering av barn. Det er jo helt åpenbart. Anonymkode: 81ed9...aca Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430359-begrepet-%C2%ABl%C3%B8vemamma%C2%BB/page/3/#findComment-149765930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #55 Del Skrevet 27. mai 2022 Jeg synes løvemamma begrepet er diskriminering, i 2022 bør faktisk fedre og ha en naturlig plass i alle organisasjoner. De bør endre navnet løvemammaene til noe mer kjønnsnøytralt så det er plass til både mor og far. synes også de legger ut altfor mye av barna i sårbare situasjoner. I tillegg brukes bpa som vaskehjelp og barnevakt hos noen, mens andre er veldig nøye på at bpa feks kan hjelpe med plikter som funksjonsfriske 10 åringer ville hatt, ikke fungere som vaskehjelp. jeg har selv et barn som er mye syk, mye på sykehus og har en forholdsvis sjelden diagnose. Har valgt å ikke melde meg inn i løvemammaene da et par av de bestemmer altfor mye. Man kan jo også sette et spørsmål på hvorfor man ikke kan ha en redusert stilling i vanlig jobb når man kan reise mye når det er organisasjonen. Anonymkode: 5413f...2b1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430359-begrepet-%C2%ABl%C3%B8vemamma%C2%BB/page/3/#findComment-149765940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #56 Del Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Respektere barnas privatliv på et anonymt forum? Gi deg. Et engasjement som går ut på å tråkke på foreldre er ikke noe engasjement for barn. Anonymkode: 81ed9...aca Ved å svare som du gjør her så bekrefter du litt de negative assosiasjonene man kan ha til de som bruker ordet løvemamma om seg selv. Du får noen veldig gode svar her, bla fra hun du svarer over, og du velger deg kun ut det som forsterker offerfølelsen og svarer ganske usaklig på det. Alt det andre ignorerer du bare. Og sånn går nu dagan. Anonymkode: fd4e9...ae9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430359-begrepet-%C2%ABl%C3%B8vemamma%C2%BB/page/3/#findComment-149765990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #57 Del Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ved å svare som du gjør her så bekrefter du litt de negative assosiasjonene man kan ha til de som bruker ordet løvemamma om seg selv. Du får noen veldig gode svar her, bla fra hun du svarer over, og du velger deg kun ut det som forsterker offerfølelsen og svarer ganske usaklig på det. Alt det andre ignorerer du bare. Og sånn går nu dagan. Anonymkode: fd4e9...ae9 Negative assosiasjoner? Ellers så har jeg ikke akkurat noen grunn til å ha noen offerfølelse, for å si det sånn. Anonymkode: 81ed9...aca Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430359-begrepet-%C2%ABl%C3%B8vemamma%C2%BB/page/3/#findComment-149765991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #58 Del Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg tråkker ikke på foreldre. Jeg sier at det er ikke ok å eksponere barn slik. At du føler deg tråkket på får være ditt problem. Å komme med saklig kritikk er ikke å tråkke på. For det er faktisk saklig kritikk. Hadde jeg sagt at disse mødrene var oppmerksomhetssyk og solgte sine syke barn for likes og at de ikke evner å ta vare på barna sine, da hadde jeg tråkket på de. Det sier jeg ikke, for jeg tenker at de nok er gode foreldre. Å eksponere barn i SoMe er ikke ok, og å eksponere syke barn med fokus på deres sykdom er enda verre. Et barn kan ikke avgjøre om de vil være «talsperson» for sin diagnose. Foreldre kan ikke avgjøre at deres historie er noe de kan dele. Fordi de eier ikke sine barn og deres historie. Igjen, opplysning om hvordan det er å være forelder til syke barn er ok. Jeg følger en mamma som har et barn med lik diagnose som mitt barn. Hun har ALDRI delt film eller bilde av barnet. Hun deler fra eget ståsted, følelser, hjelpemidler, kamper hun må ta osv. Hva når disse barna blir store. Mange av de er mentalt normale. Kanskje de ikke synes det er ok at det er delt bilder fra deres mest sårbare øyeblikk? Det er jo slått fast at barn har et særskilt rettsvern i SoMe. Anonymkode: e0b95...607 Dette er et godt poeng. Folk burde tenke seg om før de følger kontoer som utsetter ekstra sårbare barn fir denne eksponeringen, og heller velge fora som velger andre måter for å fremme slike viktige saker. Anonymkode: 5ad12...4ae Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430359-begrepet-%C2%ABl%C3%B8vemamma%C2%BB/page/3/#findComment-149766004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #59 Del Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Det er deres sak. Ikke din. Hadde du hatt nok å bry deg om i livet ditt så hadde du ikke giddet å være så opptatt av hva andre gjør. Syns vel heller at du bør være takknemlig fordi du har friske barn i det minste, og ha sympati med dem som har mange utfordringer med barnas uhelse. Ærlig talt. Anonymkode: 81ed9...aca Du ser at dette kan snus, ikke sant? Hvis du hadde hatt nok å bry deg om i livet ditt, så hadde du ikke blitt så voldsomt følelsesmessig engasjert i at noen synes et begrep er teit. Anonymkode: 3f8c6...8fb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430359-begrepet-%C2%ABl%C3%B8vemamma%C2%BB/page/3/#findComment-149766009 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #60 Del Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du ser at dette kan snus, ikke sant? Hvis du hadde hatt nok å bry deg om i livet ditt, så hadde du ikke blitt så voldsomt følelsesmessig engasjert i at noen synes et begrep er teit. Anonymkode: 3f8c6...8fb Jeg er ikke voldsomt følelsesmessig engasjert. Jeg er alltid opptatt av mobbing, og hvor passiv aggresive folk er. Det er interessant. Anonymkode: 81ed9...aca Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430359-begrepet-%C2%ABl%C3%B8vemamma%C2%BB/page/3/#findComment-149766012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #61 Del Skrevet 27. mai 2022 Jeg synes ordet i seg selv var ganske bra slik det ble brukt da jeg hørte det første gangen. Da var det beskrivelsen av en mor som ikke var overbeskyttende, men som var beintøff mot store, reelle farer. I dag oppfatter jeg det som totalt utvannet og brukes ofte av curlingmødre når de beskriver seg selv. Anonymkode: 88bf9...d6a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430359-begrepet-%C2%ABl%C3%B8vemamma%C2%BB/page/3/#findComment-149766048 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #62 Del Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Jeg er ikke voldsomt følelsesmessig engasjert. Jeg er alltid opptatt av mobbing, og hvor passiv aggresive folk er. Det er interessant. Anonymkode: 81ed9...aca Men du antar at de som misliker begrepet som diskuteres er så engasjerte at du konkluderer med at de må gjøre noe med livene sine? At denne ene faktoren - å mislike et begrep - er så altoverskyggende at det er problematisk? Anonymkode: 3f8c6...8fb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430359-begrepet-%C2%ABl%C3%B8vemamma%C2%BB/page/3/#findComment-149766077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #63 Del Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Men du antar at de som misliker begrepet som diskuteres er så engasjerte at du konkluderer med at de må gjøre noe med livene sine? At denne ene faktoren - å mislike et begrep - er så altoverskyggende at det er problematisk? Anonymkode: 3f8c6...8fb Poenget er jo at det ikke er begrepet de misliker. Leser du ikke kommentarer her?? Anonymkode: 81ed9...aca Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430359-begrepet-%C2%ABl%C3%B8vemamma%C2%BB/page/3/#findComment-149766116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #64 Del Skrevet 27. mai 2022 Jeg forbinder dessverre ikke ordet med noe positivt og bruker det ikke selv, selv om jeg har et barn med ekstra behov (om det er kriteriet). Forbinder det med høylytte mennesker som utleverer ungene sine an mass i sosiale medier. Unntaket er organisasjonen "løvemammaene" som er proffe og får til mye. All ære til dem. Begrepet har nok dessverre fått litt dårlig rykte da det misbrukes av enkelte og forbindes med en gruppe mødre som tar mye plass på sosiale medier. Tror jeg. Anonymkode: c1d33...42e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430359-begrepet-%C2%ABl%C3%B8vemamma%C2%BB/page/3/#findComment-149766159 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #65 Del Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg synes ordet i seg selv var ganske bra slik det ble brukt da jeg hørte det første gangen. Da var det beskrivelsen av en mor som ikke var overbeskyttende, men som var beintøff mot store, reelle farer. I dag oppfatter jeg det som totalt utvannet og brukes ofte av curlingmødre når de beskriver seg selv. Anonymkode: 88bf9...d6a Der har du faktisk et viktig poeng. Anonymkode: 6d6ac...b10 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430359-begrepet-%C2%ABl%C3%B8vemamma%C2%BB/page/3/#findComment-149766208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #66 Del Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Å bry seg er ikke feil så lenge hensikten er god da. Å bry seg som for å være nedlatende, rette pekefinger mot eller sparke mot er ikke ok. Ingenting godt kommer ut av det. Anonymkode: 81ed9...aca 👏 Anonymkode: 6fe56...2e1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430359-begrepet-%C2%ABl%C3%B8vemamma%C2%BB/page/3/#findComment-149766241 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. mars #67 Del Skrevet 17. mars Det er vel ingen som går rundt å kaller seg løvemamma? Aldri hørt om før. Men at mødre kjemper for barna sine derimot. Noen foreldre må kjempe mer enn andre. Boen har barn med funksjonsnedsettelser, og systemet i dag er ikke rigget for at alle får den hjelpen de har krav på. En bekjent av meg har vært hjemme fra jobb kjempe lenge fordi barnet hennes sliter sosialt, og bup klarer ikke lande en diagnose. Vi som har barn som klarer seg fint aner ikke hvilke kamp mange foreldre må stå i hver dag. Ikke bare med barn med spesielle behov, men mot et system i tillegg for å få det de har krav på med både assistent og ytelser. Dobbel jobb, pluss de skal gå på jobb i tillegg. Slike mødre er helter og at de er løvemammaer helt klart! Anonymkode: 68d8c...57d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430359-begrepet-%C2%ABl%C3%B8vemamma%C2%BB/page/3/#findComment-150194291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulenissen Skrevet 17. mars #68 Del Skrevet 17. mars Anonym bruker skrev (På 26.5.2022 den 18.53): Enig. Folk skriker og hyler når folk legger ut bildet av barna sine i sosiale medier, men hva med disse? Tenk å utlevere barna sine på den måten, null samtykke til at mor publiserer videoer av at bar et ligger på gulvet og sikler og ikke kan røre på seg. Altså, jeg hadde aldri publisert bilde av barnet mitt med feber og omgangssyke, så hvorfor utlevere 24 timer i døgnet av virkelig syke barn? Anonymkode: 4be19...7be Tenker at kommentarer som din er hovedårsaken til at løvemammaene sin kanal er viktig! «Publiserer videoer av at barn ligger på gulvet og sikler og ikke kan røre på seg» dette er faktisk slik en del mennesker lever! Men det kan jo se ut som om du mener vi skal gjemme dem bort så vi slipper å forholde oss til det. De gjør et flott arbeid med å informere om hvordan hverdagen til barn, foreldre og familier som står i en krevende situasjon faktisk er. Så kan vi andre lære litt og bli bedre både på å vise forståelse og legge til rette for inkludering. Det er heller ikke slik at de eksponerer ungene sine og viser dem når de er sårbare- det er samtlige av dem tydelige på, de viser hverdagen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430359-begrepet-%C2%ABl%C3%B8vemamma%C2%BB/page/3/#findComment-150194390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå