Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Du skriver om hva du forbinder med uttrykket og det er jo ikke akkurat særlig sympatisk mot en gruppe mennesker. Du ville ikke ha skrevet sånn om du har det bra. Du ville rett og slett ikke brydd deg. 

Anonymkode: 81ed9...aca

God bedring.

Anonymkode: 56e7f...db4

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Sånne som dere må jobbe for å få et bra liv selv. Den dagen dere er tilfreds med livet så vil dere aldri bry dere om å irritere dere over andre på den måten. Jeg har sympati med at dere sliter med ulike ting, men det er en veldig dårlig måte å få det ut på. Dette gir dere faktisk ikke en bedre hverdag. Det er så sant som det er skrevet her. 

Så… hvis man misliker et ord/begrep, så er man ikke tilfreds med livet sitt?

Hjelpes, jeg skulle likt å se den logiske argumentrekka som førte til at du kom frem til den konklusjonen😂😂😂

Men dette er typisk den delen av dib-brukerne med begrensa kognitive evner. «Jeg liker ikke det du skriver, men jeg klarer ikke å komme frem til noen gode argumenter, så da kommer jeg med påstander om at du har et fælt liv, bare er misunnelig/sjalu eller noe annet spinnvilt som jeg har NULL dekning for å si.» 

Anonymkode: 3f8c6...8fb

Fotballflue skrev (57 minutter siden):

Jeg syns bedriften løvemammaene er forkastelig. Mulig de gjør gode gjerninger bak kamera, men det drukner i utlevering av sårbare barn i sosiale media. Det burde vært forbudt ved lov, og de bør skamme seg herfra til helvete. 

Enig. Folk skriker og hyler når folk legger ut bildet av barna sine i sosiale medier, men hva med disse? Tenk å utlevere barna sine på den måten, null samtykke til at mor publiserer videoer av at bar et ligger på gulvet og sikler og ikke kan røre på seg. Altså, jeg hadde aldri publisert bilde av barnet mitt med feber og omgangssyke, så hvorfor utlevere 24 timer i døgnet av virkelig syke barn?

Anonymkode: 4be19...7be

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Sånne som dere må jobbe for å få et bra liv selv. Den dagen dere er tilfreds med livet så vil dere aldri bry dere om å irritere dere over andre på den måten. Jeg har sympati med at dere sliter med ulike ting, men det er en veldig dårlig måte å få det ut på. Dette gir dere faktisk ikke en bedre hverdag. Det er så sant som det er skrevet her. 

👏

Anonymkode: 6fe56...2e1

Jeg synes ikke det er et fælt ord. Ditt innlegg synes jeg er fælt. Og andre innlegg i denne tråden. Løvemammaene gjør en kjempesinnsats for barn og familier med barn som har spesielle behov. Jeg tror snapen er viktig for å vise hvordan livet er med barn med ekstra utfordringer. Det tar opp hva som er vanskelig, men viser også mye av det gode og hverdagslige.

Min ungdom ble alvorlig syk. Det har vært et helvete å stå i. Vi har fått oppfølging, men det er vi foreldre som står i kampen og omsorgsrollen 24/7. Jeg føler meg som en løvemor som kjemper hver eneste dag for min ungdom og for mine friske barn. Hva du mener om det gir jeg heldigvis en lang f*** i. Du skjønner å ha alvorlig sykt barn gir deg en god innføring i hva som er viktig. 

Anonymkode: 40196...65e

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Helt enig. Det er mange måter å dele informasjon på. Å opplyse andre der man bruker eget barn som ikke kan samtykke synes jeg er forkastelig. Syke barn skal ikke avbildes/filmes for å dele informasjon. Bare trist. 

Anonymkode: e0b95...607

Jeg er også helt enig, men jeg tror ikke de er representative. Jeg kjenner flere som har barn med spesielle behov, men ingen som ville utlevert dem på denne måten, eller som bare klager over hjelpen de får.

Anonymkode: d7339...554

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes ikke det er et fælt ord. Ditt innlegg synes jeg er fælt. Og andre innlegg i denne tråden. Løvemammaene gjør en kjempesinnsats for barn og familier med barn som har spesielle behov. Jeg tror snapen er viktig for å vise hvordan livet er med barn med ekstra utfordringer. Det tar opp hva som er vanskelig, men viser også mye av det gode og hverdagslige.

Min ungdom ble alvorlig syk. Det har vært et helvete å stå i. Vi har fått oppfølging, men det er vi foreldre som står i kampen og omsorgsrollen 24/7. Jeg føler meg som en løvemor som kjemper hver eneste dag for min ungdom og for mine friske barn. Hva du mener om det gir jeg heldigvis en lang f*** i. Du skjønner å ha alvorlig sykt barn gir deg en god innføring i hva som er viktig. 

Du har min fulle respekt og medfølelse. Jeg jobber med barn, og føler virkelig med foreldre som kjemper og kjemper og gjør enorme jobber med barna sine. 

Men kjemper løvene mer for ungene sine enn andre? Gruppa har helt sikkert sin misjon, og jeg har stor empati og støtter og beundrer virkelig mødre (og fedre) som må kjempe så mye for ungene sine.  Men begrepet Løvemamma er totalt intetsigende for meg. Og er Løvebarn mer sårbare enn andre barn? Når det er sagt, så spiller det ingen rolle for meg hva gruppa heter - Tigermamma/pappa, Utslittmamma/pappa, Står på noe inne i h..-mamma/pappa. Publisering av barna er jeg der i mot mer skeptisk til, selv om det dessverre sikkert må til for å få oppmerksomheten rettet dit den skal. Jeg heier på alle som står på for ungene sine, og ekstra på den som har ekstra utfordringer. 

Anonymkode: 6d6ac...b10

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Nei jeg syns ikke det. Hadde jeg møtt deg, og du hadde sagt du var løvemamma, hadde jeg plassert deg i en annen kategori enn om du hadde sagt at du var mor til ett barn med spesielle behov. Jeg vet ikke hvorfor jeg tenker sånn. Det skjer ubevisst. 
Løvemamma gir meg assosiasjoner til en trygda kjederøykende alenemor til tre barn med forskjellige fedre. Mor til barn med spesielt behov føler jeg mer beundring og sympati for. 

Jeg ville aldri sagt at jeg var en løvemamma, men jeg føler meg som det, og jeg blir glad for at noen anerkjenner den kampen jeg står i. Det innebærer et håp om at mitt barn vil få det lettere i fremtiden, og at andre som min vil få det lettere. (Jeg er i nesten full jobb, men går av og til i veggen og må være sykemeldt. Jeg har barn med bare én mann, og har aldri røykt. Til informasjon). 

Jeg er delvis enig i kritikken av organisasjonen, men uttalte meg her kun med utgangspunkt i selve ordet.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er også helt enig, men jeg tror ikke de er representative. Jeg kjenner flere som har barn med spesielle behov, men ingen som ville utlevert dem på denne måten, eller som bare klager over hjelpen de får.

Jeg snakket spesifikt om gruppen Løvemamnaer som deler i SoMe. Ordet løvemamma har jeg null problemer med. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg snakket spesifikt om gruppen Løvemamnaer som deler i SoMe. Ordet løvemamma har jeg null problemer med. 

Og jeg snakker om samme gruppe (men liker heller ikke ordet).

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så… hvis man misliker et ord/begrep, så er man ikke tilfreds med livet sitt?

Hjelpes, jeg skulle likt å se den logiske argumentrekka som førte til at du kom frem til den konklusjonen😂😂😂

Men dette er typisk den delen av dib-brukerne med begrensa kognitive evner. «Jeg liker ikke det du skriver, men jeg klarer ikke å komme frem til noen gode argumenter, så da kommer jeg med påstander om at du har et fælt liv, bare er misunnelig/sjalu eller noe annet spinnvilt som jeg har NULL dekning for å si.» 

Anonymkode: 3f8c6...8fb

Nå var det vel mennesker dere forbandt med ordet dere måtte sparke på da. Det ser dere selv. Dere kunne jo like godt ha skrevet at dere ikke likte de som kalte seg løvemammaer, så det handler ikke om ordet. Grunnen til at folk sparker mot andre som ikke gjør ting vanskelige for noen, er jo selvfølgelig at man ikke har det som man ønsker. Jeg skrev ikke at noen her hadde et fælt liv. Jeg skrev at dere bør jobbe for å få det bedre fremfor å være nedsettende mot andre. Tror ikke du skal snakke så høyt om kognitive evner altså :-) 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Og jeg snakker om samme gruppe (men liker heller ikke ordet).

Løvemamma beskriver vel nesten alle mødre? Altså, de fleste mødre vil vel kjempe for sine barn. Mamma er vel dekkende nok å bruke. 😊

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nå var det vel mennesker dere forbandt med ordet dere måtte sparke på da. Det ser dere selv. Dere kunne jo like godt ha skrevet at dere ikke likte de som kalte seg løvemammaer, så det handler ikke om ordet. Grunnen til at folk sparker mot andre som ikke gjør ting vanskelige for noen, er jo selvfølgelig at man ikke har det som man ønsker. Jeg skrev ikke at noen her hadde et fælt liv. Jeg skrev at dere bør jobbe for å få det bedre fremfor å være nedsettende mot andre. Tror ikke du skal snakke så høyt om kognitive evner altså 🙂

Altså. Det er blitt to ting som diskuteres her. Ordet i seg selv (som for meg ikke vekker noen følelser) og gruppen i SoMe. At jeg synes det de gjør er forkastelig står jeg ved. Å eksponere barna direkte med bilder og film av de i svært sårbare situasjoner (anfall, sykehus, medisiner, kramper osv). Det er selvsagt bra å belyse utfordringer, men barna må ikke filmes for å gjøre det. Jeg har det fint i livet mitt jeg. Handler ikke om å sparke folk som ligger nede. Slutt å eksponere barn. 

Annonse

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Altså. Det er blitt to ting som diskuteres her. Ordet i seg selv (som for meg ikke vekker noen følelser) og gruppen i SoMe. At jeg synes det de gjør er forkastelig står jeg ved. Å eksponere barna direkte med bilder og film av de i svært sårbare situasjoner (anfall, sykehus, medisiner, kramper osv). Det er selvsagt bra å belyse utfordringer, men barna må ikke filmes for å gjøre det. Jeg har det fint i livet mitt jeg. Handler ikke om å sparke folk som ligger nede. Slutt å eksponere barn. 

Det er deres sak. Ikke din. Hadde du hatt nok å bry deg om i livet ditt så hadde du ikke giddet å være så opptatt av hva andre gjør. 

Syns vel heller at du bør være takknemlig fordi du har friske barn i det minste, og ha sympati med dem som har mange utfordringer med barnas uhelse. Ærlig talt. 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det er deres sak. Ikke din. Hadde du hatt nok å bry deg om i livet ditt så hadde du ikke giddet å være så opptatt av hva andre gjør. 

Syns vel heller at du bør være takknemlig fordi du har friske barn i det minste, og ha sympati med dem som har mange utfordringer med barnas uhelse. Ærlig talt. 

Med din logikk kan man jo bare utsette barn for urett, for det er ingen andres sak. 

Anonymkode: e27f7...c1e

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Med din logikk kan man jo bare utsette barn for urett, for det er ingen andres sak. 

Anonymkode: e27f7...c1e

Hva som er urett for deg er ikke det før andre. Hvordan jobber du for barn som er utsatt for urett da? 

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Jeg har aldri sett et barn som kramper eller har anfall på denne kontoen. Jeg føler disse mødrene evner å vite når deres barn er i sårbare situasjoner. Det er viktig at folk ser hvordan det er å leve med alvorlig syke barn og barn med spesielle utfordringer. Så kanskje det blir lettere å forstå hva man står i, hvilke utfordringer man har, men også at man lever sine liv midt i dette. Jeg har mye større problemer med de som selger ungene sine i SoMe som pilotfruen.

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det er ikke feil å reagere på barn som blir eksponert. Reagerer på det samme med bloggerbarn. Syns likevel det er hakket verre å vise barn i sårbare situasjonene slik som løvemammaene gjør.

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Tja, jeg HAR to barn med utfordringer, men synes likevel ikke noe om å eksponere barn, og liker heller ikke begrepet løvemamma. Selv om jeg definitivt har mye å bry meg om i mitt eget liv, har jeg heldigvis ikke blitt så selvsentrert at jeg ikke klarer å bry meg om andre også. Det er mulig å flere tanker i hodet på én gang, heldigvis. 

Anonymkode: da156...58d

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Tja, jeg HAR to barn med utfordringer, men synes likevel ikke noe om å eksponere barn, og liker heller ikke begrepet løvemamma. Selv om jeg definitivt har mye å bry meg om i mitt eget liv, har jeg heldigvis ikke blitt så selvsentrert at jeg ikke klarer å bry meg om andre også. Det er mulig å flere tanker i hodet på én gang, heldigvis. 

Anonymkode: da156...58d

Å bry seg er ikke feil så lenge hensikten er god da. Å bry seg som for å være nedlatende, rette pekefinger mot eller sparke mot er ikke ok. Ingenting godt kommer ut av det. 

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Det er ikke feil å reagere på barn som blir eksponert. Reagerer på det samme med bloggerbarn. Syns likevel det er hakket verre å vise barn i sårbare situasjonene slik som løvemammaene gjør.

Det blir feil å hakke på, snakke ned og moralisere ovenfor  foreldrene. Ingenting i det hele tatt blir bedre av det. Hadde man virkelig brent fir en sak med gode intensjoner så hadde man møtt dem på en annen måte.

Det blir som mobberne på LG som under dekke av å bru seg om at barn blir eksponert, kun snakket dritt og møkk om foreldre. Det hjelper ikke barna på noen måte om det er intensjonen deres. Hvilke det ikke er. De vil bare sparke de også. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det blir feil å hakke på, snakke ned og moralisere ovenfor  foreldrene. Ingenting i det hele tatt blir bedre av det. Hadde man virkelig brent fir en sak med gode intensjoner så hadde man møtt dem på en annen måte.

Det blir som mobberne på LG som under dekke av å bru seg om at barn blir eksponert, kun snakket dritt og møkk om foreldre. Det hjelper ikke barna på noen måte om det er intensjonen deres. Hvilke det ikke er. De vil bare sparke de også. 

Jesus så mange skrivefeil. Er en smule trøtt her. På KG skulle det stå. 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Ikke trekk konklusjoner om hvem som har friske barn. Det vet du ingenting om. Noen velger nemlig å respektere barnas privatliv. Selv på et anonymforum. 
På sykehuset så advarer også bup mot å eksponere de syke barna og diagnose. Disse barna trenger ekstra vern. Noe disse foreldrene ikke gir de. 
Kanskje mitt engasjement nettopp skyldes egen erfaring? Mitt barns historie er ikke min historie. Jeg har ingen rett til å velge å dele hans historie, for den er ikke min å dele. 

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Ikke trekk konklusjoner om hvem som har friske barn. Det vet du ingenting om. Noen velger nemlig å respektere barnas privatliv. Selv på et anonymforum. 
På sykehuset så advarer også bup mot å eksponere de syke barna og diagnose. Disse barna trenger ekstra vern. Noe disse foreldrene ikke gir de. 
Kanskje mitt engasjement nettopp skyldes egen erfaring? Mitt barns historie er ikke min historie. Jeg har ingen rett til å velge å dele hans historie, for den er ikke min å dele. 

Respektere barnas privatliv på et anonymt forum?  Gi deg.

Et engasjement som går ut på å tråkke på foreldre er ikke noe engasjement for barn. 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Respektere barnas privatliv på et anonymt forum?  Gi deg.

Et engasjement som går ut på å tråkke på foreldre er ikke noe engasjement for barn. 

Jeg tråkker ikke på foreldre. Jeg sier at det er ikke ok å eksponere barn slik. At du føler deg tråkket på får være ditt problem. Å komme med saklig kritikk er ikke å tråkke på. For det er faktisk saklig kritikk. 
Hadde jeg sagt at disse mødrene var oppmerksomhetssyk og solgte sine syke barn for likes og at de ikke evner å ta vare på barna sine, da hadde jeg tråkket på de. Det sier jeg ikke, for jeg tenker at de nok er gode foreldre. 
Å eksponere barn i SoMe er ikke ok, og å eksponere syke barn med fokus på deres sykdom er enda verre. Et barn kan ikke avgjøre om de vil være «talsperson» for sin diagnose. Foreldre kan ikke avgjøre at deres historie er noe de kan dele. Fordi de eier ikke sine barn og deres historie. Igjen, opplysning om hvordan det er å være forelder til syke barn er ok. Jeg følger en mamma som har et barn med lik diagnose som mitt barn. Hun har ALDRI delt film eller bilde av barnet. Hun deler fra eget ståsted, følelser, hjelpemidler, kamper hun må ta osv. 
Hva når disse barna blir store. Mange av de er mentalt normale. Kanskje de ikke synes det er ok at det er delt bilder fra deres mest sårbare øyeblikk? Det er jo slått fast at barn har et særskilt rettsvern i SoMe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...