Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er så kleint ord. Hos meg går det inn under samme kategori som «mammahjertet» og «livets harde skole». Litt sånn Harry egentlig. 
Har enorm respekt for den jobben foreldre til barn med spesielle behov gjør, så det handler ikke om det. Men selve ordet klinger så dårlig i mine ører. Hva tenker dere?

Anonymkode: 56e7f...db4

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430359-begrepet-%C2%ABl%C3%B8vemamma%C2%BB/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Leverpostei skrev (2 minutter siden):

Jeg henter litt styrke i det ordet, jeg, det er som en anerkjennelse av den sinnsyke kampen man må stå i hver dag som forelder til et barn med spesielle behov. Hva syns du vi burde kalle det? Eller burde vi ikke ha noe ord? 

Nei jeg syns ikke det. Hadde jeg møtt deg, og du hadde sagt du var løvemamma, hadde jeg plassert deg i en annen kategori enn om du hadde sagt at du var mor til ett barn med spesielle behov. Jeg vet ikke hvorfor jeg tenker sånn. Det skjer ubevisst. 
Løvemamma gir meg assosiasjoner til en trygda kjederøykende alenemor til tre barn med forskjellige fedre. Mor til barn med spesielt behov føler jeg mer beundring og sympati for. 

Jeg skjønner hva du mener, og det gjelder egentlig flere ord. Ut fra begrepet, er jeg selv en løvemamma, men jeg liker ikke ordet og bruker det derfor ikke. Altså, jeg har to barn med spesielle behov som krever ekstra mye, og det er beintøft, men "løvemamma" funker ikke for meg. Det blir det samme med ordet høysensitiv. Da ser jeg automatisk for meg litt sånn flagrende, Steiner-skole, økologisk mat- personer som skal være så spesielle, men faktum er at de to barna mine er ekstremt såkalt høysensitive pga. utfordringene de har, jeg bare takler ikke selve ordet. Det er egentlig litt trist at ordene har blitt ødelagt, for de er jo egentlig både beskrivende og gode ord, men jeg får assosiasjoner til dem som jeg ikke identifiserer meg selv med.

Anonymkode: da156...58d

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg tenker det er så smålig av deg å skrive dette. Hvis det begrepet gir dem som trenger det litt styrke, kan du vel drite i hva DU måtte mene om det 

Anonymkode: 7bd51...7c1

👏

Anonymkode: 6fe56...2e1

Jeg synes det er så kleint ord. Hos meg går det inn under samme kategori som «mammahjertet» og «livets harde skole». Litt sånn Harry egentlig. 
Har enorm respekt for den jobben foreldre til barn med spesielle behov gjør, så det handler ikke om det. Men selve ordet klinger så dårlig i mine ører. Hva tenker dere?

For et stygt innlegg, skjerp deg!

Annonse

Fotballflue skrev (3 minutter siden):

Jeg syns bedriften løvemammaene er forkastelig. Mulig de gjør gode gjerninger bak kamera, men det drukner i utlevering av sårbare barn i sosiale media. Det burde vært forbudt ved lov, og de bør skamme seg herfra til helvete. 

Helt enig. Det er mange måter å dele informasjon på. Å opplyse andre der man bruker eget barn som ikke kan samtykke synes jeg er forkastelig. Syke barn skal ikke avbildes/filmes for å dele informasjon. Bare trist. 

Anonymkode: e0b95...607

Fotballflue skrev (12 minutter siden):

Jeg syns bedriften løvemammaene er forkastelig. Mulig de gjør gode gjerninger bak kamera, men det drukner i utlevering av sårbare barn i sosiale media. Det burde vært forbudt ved lov, og de bør skamme seg herfra til helvete. 

Hva har det med dette å gjøre? 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Helt enig. Løvemamma blir som mammahjertet som banker for prinsegull. Jeg henger meg kun opp i ordet, ikke kampen de kjemper. Den kan godt beundres.

Anonymkode: fd4e9...ae9

Nei jeg syns ikke det. Hadde jeg møtt deg, og du hadde sagt du var løvemamma, hadde jeg plassert deg i en annen kategori enn om du hadde sagt at du var mor til ett barn med spesielle behov. Jeg vet ikke hvorfor jeg tenker sånn. Det skjer ubevisst. 
Løvemamma gir meg assosiasjoner til en trygda kjederøykende alenemor til tre barn med forskjellige fedre. Mor til barn med spesielt behov føler jeg mer beundring og sympati for. 

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Krenkorama!

Det er slettes ikke ett stygt innlegg. Det er lufting av en mening jeg har. 

Fotballflue skrev (32 minutter siden):

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Helt enig. Det er mange måter å dele informasjon på. Å opplyse andre der man bruker eget barn som ikke kan samtykke synes jeg er forkastelig. Syke barn skal ikke avbildes/filmes for å dele informasjon. Bare trist. 

Anonymkode: e0b95...607

Sånne som dere må jobbe for å få et bra liv selv. Den dagen dere er tilfreds med livet så vil dere aldri bry dere om å irritere dere over andre på den måten. Jeg har sympati med at dere sliter med ulike ting, men det er en veldig dårlig måte å få det ut på. Dette gir dere faktisk ikke en bedre hverdag. Det er så sant som det er skrevet her. 

Anonymkode: 81ed9...aca

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Sånne som dere må jobbe for å få et bra liv selv. Den dagen dere er tilfreds med livet så vil dere aldri bry dere om å irritere dere over andre på den måten. Jeg har sympati med at dere sliter med ulike ting, men det er en veldig dårlig måte å få det ut på. Dette gir dere faktisk ikke en bedre hverdag. Det er så sant som det er skrevet her. 

Dette må du gjerne utdype. For jeg kjenner ikke at livet ble verken bedre eller dårligere av denne tråden. 
Er konklusjonen din at livet blir dårligere om det finnes ord og uttrykk man ikke liker? For da må jeg ta grep. Syns egentlig jeg har ett fint liv, men kommer lett på opptil flere ord jeg ikke liker, så mulig jeg må revurdere hele eksistensen min. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er en av de du siterer. Jeg skrev at jeg synes begrepet er teit, med litt andre ord bare. At det var nok til at du mener jeg må jobbe med å få et bra liv fordi jeg sliter med ting, det ga meg en god latterkrampe 😅😅

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Dette må du gjerne utdype. For jeg kjenner ikke at livet ble verken bedre eller dårligere av denne tråden. 
Er konklusjonen din at livet blir dårligere om det finnes ord og uttrykk man ikke liker? For da må jeg ta grep. Syns egentlig jeg har ett fint liv, men kommer lett på opptil flere ord jeg ikke liker, så mulig jeg må revurdere hele eksistensen min. 

Du skriver om hva du forbinder med uttrykket og det er jo ikke akkurat særlig sympatisk mot en gruppe mennesker. Du ville ikke ha skrevet sånn om du har det bra. Du ville rett og slett ikke brydd deg. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er en av de du siterer. Jeg skrev at jeg synes begrepet er teit, med litt andre ord bare. At det var nok til at du mener jeg må jobbe med å få et bra liv fordi jeg sliter med ting, det ga meg en god latterkrampe 😅😅

Ja med "litt andre ord bare" :-) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...