Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #1 Skrevet 26. mai 2022 Misunnelig er kanskje feil ord, men jeg vet ikke helt. Han tok med seg eldstemann for å besøke foreldrene på hytta i dag, minsten og jeg er hjemme. Vi kunne også blitt med, og hadde jeg sagt at jeg helst ville at de også skulle bli hjemme, så hadde de ikke dratt. Været er pent, men mye kald vind, så der er ikke så veldig fint å sitte ute her hjemme. Så klarer jeg faktisk å kjenne at jeg er litt misunnelig på han som kanskje skal drikke en ølboks på hytten med foreldrene! Altså, han har ikke et alkoholproblem, han er en stor mann som på ingen måte blir synlig beruset, og ja, jeg vet ikke. Jeg er hjemme og har tilgang til all den alkoholen jeg vil, dersom jeg skulle ha lyst på. Men jeg har jo ikke spesielt lyst på, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg henger meg så opp i hva han kanskje gjør som jeg også kan gjøre. Hvorfor i all verden tenker jeg slik? Må jeg bare leve med at det er slik eller kan jeg klare å legge det av meg? Anonymkode: e887a...c00
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #2 Skrevet 26. mai 2022 Hæ, hvorfor tenker du på alkohol i dag da? Vanskelig å skjønne hva du egentlig vil frem til her, har du et akoholproblem og vanskelig for å legge vekk tanken på å drikke? Er du grinete for at dere ikke er sammen? Om du og yngstebarnet er hjemme er det vel dere to som skal finne på noe i dag da. Trenger ikke sitte på verandaen og fryse, du kan ta på en jakke og gå tur, gå på lekeplassen, ta en tur i fjæra og plukke skjell, hva som helst egentlig. Dere kan steke vafler, bake boller, spise en is. Fullt av muligheter, men skjønner ikke hvorfor øl var en del av problemstillingen... Anonymkode: 68c69...e29
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #3 Skrevet 26. mai 2022 Dette var helt uforståelig. Er du misunnelig på at han tar en ølboks, eller hva er greia? Anonymkode: 9a9ea...f3f
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #4 Skrevet 26. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hæ, hvorfor tenker du på alkohol i dag da? Vanskelig å skjønne hva du egentlig vil frem til her, har du et akoholproblem og vanskelig for å legge vekk tanken på å drikke? Er du grinete for at dere ikke er sammen? Om du og yngstebarnet er hjemme er det vel dere to som skal finne på noe i dag da. Trenger ikke sitte på verandaen og fryse, du kan ta på en jakke og gå tur, gå på lekeplassen, ta en tur i fjæra og plukke skjell, hva som helst egentlig. Dere kan steke vafler, bake boller, spise en is. Fullt av muligheter, men skjønner ikke hvorfor øl var en del av problemstillingen... Anonymkode: 68c69...e29 Vil tro hun er litt sjalu på at mannen skal kose seg i godt selskap, med foreldrene, ikke så mye selve alkoholen Anonymkode: dfc15...32e
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #5 Skrevet 26. mai 2022 Minsten er bare tre mnd, så det blir hverken boller eller lekeplass, men det er ikke et problem. Greia var faktisk ølboksen, men jeg vet også at det er uforståelig. Kanskje går det på at han skal hygge seg med foreldrene, men jeg både kunne vært med, og bedt om at de ble hjemme så vi kunne hygge oss her. Jeg har ikke et alkoholproblem, da hadde jo «misunnelsen» hatt noe mer grunnlag. Anonymkode: e887a...c00
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #6 Skrevet 26. mai 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Minsten er bare tre mnd, så det blir hverken boller eller lekeplass, men det er ikke et problem. Greia var faktisk ølboksen, men jeg vet også at det er uforståelig. Kanskje går det på at han skal hygge seg med foreldrene, men jeg både kunne vært med, og bedt om at de ble hjemme så vi kunne hygge oss her. Jeg har ikke et alkoholproblem, da hadde jo «misunnelsen» hatt noe mer grunnlag. Anonymkode: e887a...c00 Kanskje du egentlig er mest misunnelig på at han ikke er den som må være med babyen? Spesielt hvis du ammer. Du blir rett og slett mer ufri enn ham, og det er kanskje dette du egentlig er plaget av. Anonymkode: fd27b...af9
Pobie Skrevet 26. mai 2022 #7 Skrevet 26. mai 2022 Jeg skjønner ikke hva problemet er. Du er misunnelig på ølboksen men har ikke lyst på selv? Hvorfor ble du ikke med, når du sitter hjemme og sturer likevel?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #8 Skrevet 26. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Kanskje du egentlig er mest misunnelig på at han ikke er den som må være med babyen? Spesielt hvis du ammer. Du blir rett og slett mer ufri enn ham, og det er kanskje dette du egentlig er plaget av. Anonymkode: fd27b...af9 Det kan godt være det er der det ligger. Babyen tar ikke flaske, selv om vi prøver å øve på det😅 Jeg håper det er der det ligger, for da vil det gå over🙈 Det er litt slitsomt å gå med slike irrasjonelle tanker også. Pobie skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner ikke hva problemet er. Du er misunnelig på ølboksen men har ikke lyst på selv? Hvorfor ble du ikke med, når du sitter hjemme og sturer likevel? Fordi det er enklere å være hjemme. Og jeg sturer ikke, bare irriterer meg over tankesettet mitt. Anonymkode: e887a...c00
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #9 Skrevet 26. mai 2022 Her var det mange forsikringer om at ingen av dere har et alkoholproblem. Det er vel ingen som blir synlig beruset av én ølboks, om man er stor eller liten. Hadde skjønt litt mer om dere var nærmest avholds, men så har du tilgang på all alkohol du måtte ønske. Sorry, men jeg skjønner nada av hva du vil frem til. Det ser ikke ut som at du skjønner selv heller da så. Anonymkode: edd07...c4e
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #10 Skrevet 26. mai 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Det kan godt være det er der det ligger. Babyen tar ikke flaske, selv om vi prøver å øve på det😅 Jeg håper det er der det ligger, for da vil det gå over🙈 Det er litt slitsomt å gå med slike irrasjonelle tanker også. Fordi det er enklere å være hjemme. Og jeg sturer ikke, bare irriterer meg over tankesettet mitt. Anonymkode: e887a...c00 Jeg tror det har med babyen å gjøre, jeg. I hvert fall skjønner jeg hva du prøver å forklare, og jeg hadde det likt da mine barn var babyer, spesielt de yngste. Det tok litt tid å skjønne hva det var som trigget meg, men jeg fant ut av det. Det er noe med at man blir så bundet og låst av en baby, så jeg endte opp med å bli spesielt irritabel/misunnelig overfor mannen som kunne komme seg mer bort å gjøre gøye ting med de større barna/andre uten kavet med en baby som henger i puppen. Og ja, det gikk over 😊 Anonymkode: fd27b...af9
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #11 Skrevet 26. mai 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Her var det mange forsikringer om at ingen av dere har et alkoholproblem. Det er vel ingen som blir synlig beruset av én ølboks, om man er stor eller liten. Hadde skjønt litt mer om dere var nærmest avholds, men så har du tilgang på all alkohol du måtte ønske. Sorry, men jeg skjønner nada av hva du vil frem til. Det ser ikke ut som at du skjønner selv heller da så. Anonymkode: edd07...c4e Mange forsikringer? I hovedinnlegget skriver jeg at mannen ikke har det fordi det kunne vært en årsak, litt lenger ned skriver jeg en gang at jeg ikke har det fordi noen mener det virker som at jeg har det. At det blir opplyst om en gang om hver av oss er altså din definisjon av mange? Og ja, jeg skjønner det ikke selv heller, det er det som forundrer meg. Anonymkode: e887a...c00
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #12 Skrevet 26. mai 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg tror det har med babyen å gjøre, jeg. I hvert fall skjønner jeg hva du prøver å forklare, og jeg hadde det likt da mine barn var babyer, spesielt de yngste. Det tok litt tid å skjønne hva det var som trigget meg, men jeg fant ut av det. Det er noe med at man blir så bundet og låst av en baby, så jeg endte opp med å bli spesielt irritabel/misunnelig overfor mannen som kunne komme seg mer bort å gjøre gøye ting med de større barna/andre uten kavet med en baby som henger i puppen. Og ja, det gikk over 😊 Anonymkode: fd27b...af9 Jeg tror faktisk du har rett! Så deilig! Takk for at du tok deg tid til å forstå, når jeg ikke selv engang forstod. Da vil det jo gå over, om ikke så lenge engang 🙈 Anonymkode: e887a...c00
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #13 Skrevet 26. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror faktisk du har rett! Så deilig! Takk for at du tok deg tid til å forstå, når jeg ikke selv engang forstod. Da vil det jo gå over, om ikke så lenge engang 🙈 Anonymkode: e887a...c00 Bare hyggelig! 😊 Det er kjipt å føle det slik, og det har jo ikke noe med at man ikke elsker babyen å gjøre heller, men mer selve situasjonen man er i. Kanskje det hjelper litt å vite hva det kan være også da, i hvert fall synes jeg selv at det hjalp 😊 Anonymkode: fd27b...af9
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #14 Skrevet 26. mai 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Bare hyggelig! 😊 Det er kjipt å føle det slik, og det har jo ikke noe med at man ikke elsker babyen å gjøre heller, men mer selve situasjonen man er i. Kanskje det hjelper litt å vite hva det kan være også da, i hvert fall synes jeg selv at det hjalp 😊 Anonymkode: fd27b...af9 Ja, det er verdens skjønneste baby, og også veldig lettvind å ha med å gjøre. Kanskje jeg derfor også har overskudd til å kjenne på behovet for å kunne være bare meg selv litt. Storebroren var mye mer avhenging av fang og nærhet. Det, og i kombinasjonen med pandemi så man uansett ikke kunne være sosial, gjorde nok at denne følelsen ikke oppstod da. Det hjelper kjempemye å kunne «legge skylda» på dette, for det vil gå over, det er bare en periode. I tillegg kan jeg slippe å skamme meg over slike tanker som jeg synes er så stygge og irrasjonelle 🙈 Anonymkode: e887a...c00
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #15 Skrevet 26. mai 2022 Jeg skjønner du blir misdunnelig på mannen dersom du må holde deg hjemme med babyen. Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke reiste alle 4 på hytta? Det må jo være hyggelig for deg med avlastning og for besteforeldre til å få bli bedre kjent med babyen. Anonymkode: f7e17...fdc
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #16 Skrevet 26. mai 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg skjønner du blir misdunnelig på mannen dersom du må holde deg hjemme med babyen. Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke reiste alle 4 på hytta? Det må jo være hyggelig for deg med avlastning og for besteforeldre til å få bli bedre kjent med babyen. Anonymkode: f7e17...fdc Vi kunne absolutt blitt med, men jeg kjente mer for å være hjemme i dag. Besteforeldrene kjenner godt til babyen, de bor i nabolaget og stiller mye opp. Anonymkode: e887a...c00
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #17 Skrevet 26. mai 2022 Jeg forstod heller ikke så mye av første innlegget ditt, HI, men da du skrev at du har baby på tre måneder, da virket det veldig klart det jeg nå ser du har kommet til med hjelp fra en annen - det at du egentlig savner å bare være deg selv. Eller føle deg friere, slik du var før baby og svangerskap. Du og kroppen din har jo vært opptatt med graviditeten og babyen i et år nå. At du kunne tenkt deg et mentalt og fysisk avbrekk i teorien, det er vel helt naturlig. Og det har nok ikke noe med misunnelse å gjøre. Synes det er veldig bra du skrev innlegget her, for du trengte tydeligvis å bare klarne tankene dine litt og sette ting på riktig plass. Tankene dine var ikke stygge, og de var ikke irrasjonelle. Hvis du hadde vært det, da hadde du heller opprettet et innlegg hvor du skjelte ut den hel...tes egoisten av en mann som stikker av på hytta og lever tenåringslivet der og overlater alt ansvar til deg (noe som heller ikke ville vært i nærheten av sannheten ) - men da hadde du vært urimelig og ikke helt rasjonell siden du visste både at du kunne blitt med selv eller at mannen hadde blitt hjemme om du hadde spurt ham om det. Så jeg tenker du egentlig bare var litt forvirret og bare trengte litt hjelp slik at du selv kunne sortere hva som var hva. Og det greide du jo å finne ut av Og du - ang. det med alkohol. Jeg ble for flere år siden syk, og jeg sluttet av meg selv å drikke alkohol, for jeg merket at jeg ble veldig dårlig av det. Legen mente jeg var hypokonder. Etter nesten et år var det bom stopp med helsa, og det ble påvist sykdom og alvorlig leverbetennelse (ikke alkoholrelatert!), og jeg fikk forbud mot å drikke alkohol minst 3-4 måneder frem i tid, og det ble sagt at det også kunne ta enda lengre tid før jeg kunne drikke alkohol igjen, leverprøvene måtte først bli helt bra. Der var jeg, hadde altså ikke drukket alkohol på nesten et år, fordi jeg ikke hadde hatt lyst på fordi jeg ble så dårlig av det, og hadde egentlig helt glemt at alkohol var et alternativ til drikke. Så fikk jeg forbud mot å drikke noe som helst alkohol noen måneder fremover. Hva skjedde? Jeg drømte om alkohol om natten, slo opp øynene om morgenen og tenkte hvor godt det hadde vært med et glass vin til frokost (altså, vi snakker om en som aldri har drukket på morgenen før i livet!), jeg følte sug etter et glass hvitvin til lunsj, mer vin til middag, konjakk til dessert... helt sprøtt! Jeg som før dette hadde hatt lite alkoholforbruk og kun drukket litt i sosiale sammenhenger, følte meg som en alkoholiker på avvenning, selv om jeg av egen fri vilje altså ikke hadde smakt alkohol på et år før dette. Etter to uker med fokus på alkohol døgnet rundt følte jeg at jeg ble sprø, tok et oppgjør med meg selv, og fant ut at der det lå for meg først og fremst var det at jeg hadde fått absolutt forbud. Det var bare en tullete hang-up i eget hode pga. forbudet mot å drikke! Når jeg identifiserte dette, så var det omtrent så det ble slått av en knapp i hodet mitt, og alt "suget" etter alkohol forsvant. Da greide jeg også å se at jeg nok også var mer berørt av å savne å være mer sosial og ha energi til det jeg ønsket å gjøre, ikke bare være hjemme og syk, så alkoholen ble bare et symbol på det å være sosial, ha overskudd, energi. Da legen etter flere måneder sa at nå var leveren frisk igjen og jeg kunne drikke alkohol igjen om jeg ønsket det, da var alkohol ganske så uinteressant, og jeg drakk ikke på en god stund etter det, selv om jeg da også var ute på byen noen ganger. Så av og til, HI, spiller hjernen oss noen morsomme puss som kan virke ganske uforståelige - men så ligger det gjerne noe bak, bare vi får tak i det. En dag kan du helt sikkert sitte og le litt av Kristi himmelfartsdag i 2022 da du satt i halvveis ammetåke og drømte om å drikke selv om du egentlig ikke hadde så lyst på alkohol Anonymkode: 1c633...bcc
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #18 Skrevet 26. mai 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Vi kunne absolutt blitt med, men jeg kjente mer for å være hjemme i dag. Besteforeldrene kjenner godt til babyen, de bor i nabolaget og stiller mye opp. Anonymkode: e887a...c00 Slutt med klagingen da. Anonymkode: 0b382...110
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #19 Skrevet 26. mai 2022 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Slutt med klagingen da. Anonymkode: 0b382...110 Hi klaget ikke, hun ba om råd for å forstå egne tanker bedre. Stor forskjell. Anonymkode: 1c633...bcc
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #20 Skrevet 26. mai 2022 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Jeg forstod heller ikke så mye av første innlegget ditt, HI, men da du skrev at du har baby på tre måneder, da virket det veldig klart det jeg nå ser du har kommet til med hjelp fra en annen - det at du egentlig savner å bare være deg selv. Eller føle deg friere, slik du var før baby og svangerskap. Du og kroppen din har jo vært opptatt med graviditeten og babyen i et år nå. At du kunne tenkt deg et mentalt og fysisk avbrekk i teorien, det er vel helt naturlig. Og det har nok ikke noe med misunnelse å gjøre. Synes det er veldig bra du skrev innlegget her, for du trengte tydeligvis å bare klarne tankene dine litt og sette ting på riktig plass. Tankene dine var ikke stygge, og de var ikke irrasjonelle. Hvis du hadde vært det, da hadde du heller opprettet et innlegg hvor du skjelte ut den hel...tes egoisten av en mann som stikker av på hytta og lever tenåringslivet der og overlater alt ansvar til deg (noe som heller ikke ville vært i nærheten av sannheten ) - men da hadde du vært urimelig og ikke helt rasjonell siden du visste både at du kunne blitt med selv eller at mannen hadde blitt hjemme om du hadde spurt ham om det. Så jeg tenker du egentlig bare var litt forvirret og bare trengte litt hjelp slik at du selv kunne sortere hva som var hva. Og det greide du jo å finne ut av Og du - ang. det med alkohol. Jeg ble for flere år siden syk, og jeg sluttet av meg selv å drikke alkohol, for jeg merket at jeg ble veldig dårlig av det. Legen mente jeg var hypokonder. Etter nesten et år var det bom stopp med helsa, og det ble påvist sykdom og alvorlig leverbetennelse (ikke alkoholrelatert!), og jeg fikk forbud mot å drikke alkohol minst 3-4 måneder frem i tid, og det ble sagt at det også kunne ta enda lengre tid før jeg kunne drikke alkohol igjen, leverprøvene måtte først bli helt bra. Der var jeg, hadde altså ikke drukket alkohol på nesten et år, fordi jeg ikke hadde hatt lyst på fordi jeg ble så dårlig av det, og hadde egentlig helt glemt at alkohol var et alternativ til drikke. Så fikk jeg forbud mot å drikke noe som helst alkohol noen måneder fremover. Hva skjedde? Jeg drømte om alkohol om natten, slo opp øynene om morgenen og tenkte hvor godt det hadde vært med et glass vin til frokost (altså, vi snakker om en som aldri har drukket på morgenen før i livet!), jeg følte sug etter et glass hvitvin til lunsj, mer vin til middag, konjakk til dessert... helt sprøtt! Jeg som før dette hadde hatt lite alkoholforbruk og kun drukket litt i sosiale sammenhenger, følte meg som en alkoholiker på avvenning, selv om jeg av egen fri vilje altså ikke hadde smakt alkohol på et år før dette. Etter to uker med fokus på alkohol døgnet rundt følte jeg at jeg ble sprø, tok et oppgjør med meg selv, og fant ut at der det lå for meg først og fremst var det at jeg hadde fått absolutt forbud. Det var bare en tullete hang-up i eget hode pga. forbudet mot å drikke! Når jeg identifiserte dette, så var det omtrent så det ble slått av en knapp i hodet mitt, og alt "suget" etter alkohol forsvant. Da greide jeg også å se at jeg nok også var mer berørt av å savne å være mer sosial og ha energi til det jeg ønsket å gjøre, ikke bare være hjemme og syk, så alkoholen ble bare et symbol på det å være sosial, ha overskudd, energi. Da legen etter flere måneder sa at nå var leveren frisk igjen og jeg kunne drikke alkohol igjen om jeg ønsket det, da var alkohol ganske så uinteressant, og jeg drakk ikke på en god stund etter det, selv om jeg da også var ute på byen noen ganger. Så av og til, HI, spiller hjernen oss noen morsomme puss som kan virke ganske uforståelige - men så ligger det gjerne noe bak, bare vi får tak i det. En dag kan du helt sikkert sitte og le litt av Kristi himmelfartsdag i 2022 da du satt i halvveis ammetåke og drømte om å drikke selv om du egentlig ikke hadde så lyst på alkohol Anonymkode: 1c633...bcc Jeg kjenner også at jeg er glad for å ha skrevet det første innlegget, selv om det var uforståelig for meg, og sikkert enda mer uforståelig for dere😅 Men hadde jeg ikke gjort det, så hadde nok disse tankene dukket opp igjen ved en annen anledning, og jeg hadde blitt like frustrert og skuffet over meg selv igjen. Nå står det mer klart for meg at jeg projiserer savnet av «frihet» på mer konkrete happeninger. For det handler jo egentlig ikke om å drikke. Jeg har aldri vært glad i å feste, men et glass vin i solen synes jeg er godt. Og det er ingenting som hindrer meg i det i dag, annet enn at jeg faktisk ikke har lyst på. Jeg ble nesten litt ekstatisk jeg nå🙈🙌🏻 Anonymkode: e887a...c00
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #21 Skrevet 26. mai 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Jeg kjenner også at jeg er glad for å ha skrevet det første innlegget, selv om det var uforståelig for meg, og sikkert enda mer uforståelig for dere😅 Men hadde jeg ikke gjort det, så hadde nok disse tankene dukket opp igjen ved en annen anledning, og jeg hadde blitt like frustrert og skuffet over meg selv igjen. Nå står det mer klart for meg at jeg projiserer savnet av «frihet» på mer konkrete happeninger. For det handler jo egentlig ikke om å drikke. Jeg har aldri vært glad i å feste, men et glass vin i solen synes jeg er godt. Og det er ingenting som hindrer meg i det i dag, annet enn at jeg faktisk ikke har lyst på. Jeg ble nesten litt ekstatisk jeg nå🙈🙌🏻 Anonymkode: e887a...c00 Viktig oppdagelse du gjorde med dette! Nyt den følelsen du har nå og ha en fin dag videre Anonymkode: 1c633...bcc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå