Gå til innhold

Det er vondt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt vondt lenge under armen/brystet, men klarer ikke kjenne noe kul etc. Smertene kan bli borte også etter en periode for så å komme tilbake.

Noen som har hatt noe slikt før?Får man automatisk UL/Mammografi hvis man går til legen med det?

Anonymkode: 1cb37...72c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan få lignende av muskulære spenninger i området.

Anonymkode: 530ce...a0e

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kan få lignende av muskulære spenninger i området.

Takk for svar❤️Ja, jeg tenkte tanken og er litt redd for å gå til legen hvis det kun er muskulært🤷🏼‍♀️

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar❤️Ja, jeg tenkte tanken og er litt redd for å gå til legen hvis det kun er muskulært🤷🏼‍♀️

Det må du ikke være! Bedre å gå en gang for mye enn en for lite. Jeg fant en kul i brystet. Det viste seg å være arrvev etter amming, men legen roste meg for å følge med og komme (vi har mye brystkreft i familien, så jeg undersøker jevnlig).

Anonymkode: 1a9a1...b03

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Det skal du ikke være redd for!

Hvis det bare er muskulært, så er det jo likevel såpass plagsomt at det er noe du bør få gjort noe med (f.eks. fysioterapi, tøyning og øvelser/trening), slik at det ikke blir større problemer. Muskulaturen i det området kan påvirke skulderstilling og holdning, som igjen kan gi større spenninger i skuldre/nakke, som igjen kan gi hodepine og svimmelhet. Så uansett om det bare er muskulært så er det lurt å ta tak i. Mye tyder jo på at det er det, siden smertene kommer og går.

Det er jo ikke slik at du skal være sikker på egen diagnose før du går til legen. Akkurat når det kommer til brystene så bør jo vi kvinner følge litt ekstra med. Er legen i tvil så henvises du sikkert til en undersøkelse videre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det må du ikke være! Bedre å gå en gang for mye enn en for lite. Jeg fant en kul i brystet. Det viste seg å være arrvev etter amming, men legen roste meg for å følge med og komme (vi har mye brystkreft i familien, så jeg undersøker jevnlig).

Anonymkode: 1a9a1...b03

Så bra at det bare var arrvev🥰Måtte du i ultralyd da?

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det skal du ikke være redd for!

Hvis det bare er muskulært, så er det jo likevel såpass plagsomt at det er noe du bør få gjort noe med (f.eks. fysioterapi, tøyning og øvelser/trening), slik at det ikke blir større problemer. Muskulaturen i det området kan påvirke skulderstilling og holdning, som igjen kan gi større spenninger i skuldre/nakke, som igjen kan gi hodepine og svimmelhet. Så uansett om det bare er muskulært så er det lurt å ta tak i. Mye tyder jo på at det er det, siden smertene kommer og går.

Det er jo ikke slik at du skal være sikker på egen diagnose før du går til legen. Akkurat når det kommer til brystene så bør jo vi kvinner følge litt ekstra med. Er legen i tvil så henvises du sikkert til en undersøkelse videre.

Takk for flott svar🥰
Jeg skal få meg legetime i neste uke. Man blir litt bekymret, har implantater i tillegg så det gjør det ekstra vanskelig å kjenne om det er noe kul der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...