Gå til innhold

Dere som er høye.. typ 175-180.. sommerkjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 176 høy, 65 kg og D-cup, og ALLE disse moderne kjolene er enten for korte for meg eller ser ut som telt. Har du med omtrent lik kropp en sommerkjole du er glad i?

Anonymkode: a6e6d...173

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, én... som jeg kjøpte for 17-18 år siden ;)

Vi er nesten helt lik i mål, og det som er nå er rimelig håpløst. Som du sier, enten blir det som et telt, eller så er det altfor korte, eller de har en tydelig midje som ikke er beregnet på de med litt lengre rygg enn snittet, så det blir merkelig å få midjen midt mellom navlen og underkant av brystene.

Hm... jeg innser jeg ikke var hjelpsom i det hele tatt :D Men vi har samme mål og samme problem, så du er ikke alene :D

Anonymkode: c3d59...4c0

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, én... som jeg kjøpte for 17-18 år siden ;)

Vi er nesten helt lik i mål, og det som er nå er rimelig håpløst. Som du sier, enten blir det som et telt, eller så er det altfor korte, eller de har en tydelig midje som ikke er beregnet på de med litt lengre rygg enn snittet, så det blir merkelig å få midjen midt mellom navlen og underkant av brystene.

Hm... jeg innser jeg ikke var hjelpsom i det hele tatt :D Men vi har samme mål og samme problem, så du er ikke alene :D

Åhhh tusen takk! Selv om du ikke hadde noen forslag var det veldig godt å se at jeg ikke er alene! relativt store pupper = kjolen henger ut som et telt over hele kroppen. Alle disse kjolene som er kjempefine på små jenter ser håpløse ut på meg :( Vi får håpe at det kommer noen gode forslag her i tråden! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Åhhh tusen takk! Selv om du ikke hadde noen forslag var det veldig godt å se at jeg ikke er alene! relativt store pupper = kjolen henger ut som et telt over hele kroppen. Alle disse kjolene som er kjempefine på små jenter ser håpløse ut på meg :( Vi får håpe at det kommer noen gode forslag her i tråden! 

Trender går jo i bølger. Nå har vi vært gjennom en lang sekkebølge, som følges av kort og tett, eller markert (for høy for oss) isydd midje. Jeg tror det neste blir mer klassiske linjer igjen, så neste år, eller maks tre år så er det nok mer for oss også.

Det finnes mer figursydde for oss også, men de er gjerne også i en høyere prisklasse enn min lommebok tåler. Har du butikker som kanskje fører dyrere ting, så kan du sjekke der. Det gjør jeg innimellom, og så passer jeg på om de plutselig har supertilbud, eller om det jeg har likt kommer på kjempesalg. Har hendt jeg har gjort noen kupp på den måten.

Jeg er også 176 høy og veier det samme som deg og har E-cup, veldig smal midje og ellers timeglass. Det bør man ikke ha hvis man er så høy som det vi er ;) Men tross alt trives jeg med høyde og figur - men hadde satt pris på at klær var litt lettere å finne.

En liten digresjon, men jeg har begynt å tenke mer og mer på hvordan det var før - hvor folk ofte sydde selv, tilpasset egne mål, eller fikk sydd. Da passet plaggene til hver enkelt i gode snitt og ofte av en kvalitet som varte. Så lenge snitt og farge passer deg, og snittet er noenlunde klassisk, så er det jo plagg man kan ha i veldig mange år. Noe som egentlig burde bli den nye trenden når man ser kjøpegalskapen som har vart i altfor mange år nå, med bokstavelig talt fjell av søppel som vokser i utviklingsland, i form av usolgte/ubrukte og kastede klær og ikke annet. Jeg tenker fremtiden ligger i tilpassede klær til den enkelte - kanskje i en form for halvfabrikerte som så tilpasses individuelt og lokalt. Tror ikke det dummeste nå er å utdanne seg innen søm. Skulle ønske jeg hadde tålmodighet til å lære meg å sy selv, men har aldri blitt venn med symaskiner...

Skrevet

Hmnei, det funka visst ikke. Men om man søker på Lauren under «Brands» kan man velge både Polo og Lauren.

Anonymkode: 9703f...1d0

Skrevet

hvor lang vil du den skal være da?:)

Anonymkode: 47108...346

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

hvor lang vil du den skal være da?:)

Anonymkode: 47108...346

Kanskje sånn rundt knærne :) Jeg ser stor ut med veldig lange kjoler, og merkelig ut med altfor korte! Pga store pupper er det også finest med litt v-hals eller utringning, ellers blir puppene altfor store. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Jeg er enda litt høyere enn deg, og finner innimellom kjoler fra Ralph Lauren (både Polo og Lauren-merket) som passer. Det er litt på den dyrere siden, men de varer lenge da. Håper denne lenken funker, da kommer du rett inn i mitt søk: https://m.boozt.com/no/no/kvinner/kjoler?page=1&brand=324,326-405-14383-14979-73610,11978&tag=10099

Takk for tips, dette skal sjekkes ut! Har du også samme problemer som meg med kjoler?

Skrevet

179cm, D-cup, midje på 63cm og hofter på 94 cm, hei sveis lett å finne kjoler ja 🙈

Jeg har en del i skapet som jeg kjøpte for 4-5 år siden. Kjøper alltid mange når det først er mulig.

Har samme problem med midjen, ja. Har innfunnet meg med at det er lettest å finne kjoler som går sånn ca litt mer enn midt på lårene (altså over knærne), og har lært meg å sy om midjen.

Ellers er ofte omslagskjoler med knyting suksess. Hvis trådene er lange nok på utsiden kan de knytes på en slik måte at midjen fremheves likevel, er de ikke det syr jeg rett og slett på selv. 

Anonymkode: 07dbb...dbd

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Takk for tips, dette skal sjekkes ut! Har du også samme problemer som meg med kjoler?

Delvis! Har nok litt mindre pupper og litt tjukkere (bare litt da!) på resten av kroppen. Men jeg har akkurat samme greie med at de blir for korte i livet eller for korte i skjørtet - eller deiligst av alt, begge deler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...