Gå til innhold

Jeg finner aldri tid til å lakke neglene mine fordi lakken aldri tørker!:O

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så synd, for stubbene av noen fingrer jeg har tar seg så mye bedre ut med neglelakk!

Jeg trenger tips til basecoat, neglelakk og topcoat som tørker FORT. Til nå har jeg hovedsaklig brukt OPI, Essie og Isadora Wondernail sin topcoat som heter innta dry, men synest ikke den tørker nevneverdig fort... I går kveld brukte jeg over en halvtime på neglene, og så tar det jo en time før lakken er helt herdet, så dette er som dere skjønner håpløst 😛

Har dere noen tips til meg til hva jeg bør kjøpe? Merke spiller ingen rolle så lenge det tørker fort!:)

Anonymkode: cc147...9dd

Skrevet

Le mini macaron. Det er gellakk som herdes i uv-lys ila 30 sek. Kjøp den store lampen som du kan putte hele hånden i ellers tar det tid om du skal herde en og en finger i den lille lampen. I tillegg sitter lakken et par uker hvis du påfører et supertynt lag som lag nr 1. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er så synd, for stubbene av noen fingrer jeg har tar seg så mye bedre ut med neglelakk!

Jeg trenger tips til basecoat, neglelakk og topcoat som tørker FORT. Til nå har jeg hovedsaklig brukt OPI, Essie og Isadora Wondernail sin topcoat som heter innta dry, men synest ikke den tørker nevneverdig fort... I går kveld brukte jeg over en halvtime på neglene, og så tar det jo en time før lakken er helt herdet, så dette er som dere skjønner håpløst 😛

Har dere noen tips til meg til hva jeg bør kjøpe? Merke spiller ingen rolle så lenge det tørker fort!:)

Ikke rart det om du skal ja på så mange lag... ha på ett lag som oss andre så tørker det mens du pusser tenna

Anonymkode: 8750d...a86

Skrevet

Kjøp en "gammeldags" type neglelakk som tørker på vanlig vis så går det fort.

Jeg kjøpte en ny til 17. mai, og det gikk litt fort rett før stengetid, så jeg rakk ikke å lese så mye. Tok den på og ventet 5-10 minutter for å være helt sikker, før jeg skulle stryke kjolen jeg skulle ha på. Neglelakken tørket ikke - noe jeg oppdaget når det kom flere flekker på kjolen min :kjempesinna: Oppdaget at man enten må ha ledlys på eller sterkt dagslys for at den skal tørke. Jeg fjernet den våte neglelakken - og kastet flasken!

Altså, noe er alvorlig galt når det kreves at man må kjøpe en lampe for å få neglelakk til å tørke! For et vanvittig sløseri med tid og ressurser! Gå for de gamle typene som blir helt tørre på et par minutter :)

Anonymkode: f97ae...68d

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Kjøp en "gammeldags" type neglelakk som tørker på vanlig vis så går det fort.

Jeg kjøpte en ny til 17. mai, og det gikk litt fort rett før stengetid, så jeg rakk ikke å lese så mye. Tok den på og ventet 5-10 minutter for å være helt sikker, før jeg skulle stryke kjolen jeg skulle ha på. Neglelakken tørket ikke - noe jeg oppdaget når det kom flere flekker på kjolen min :kjempesinna: Oppdaget at man enten må ha ledlys på eller sterkt dagslys for at den skal tørke. Jeg fjernet den våte neglelakken - og kastet flasken!

Altså, noe er alvorlig galt når det kreves at man må kjøpe en lampe for å få neglelakk til å tørke! For et vanvittig sløseri med tid og ressurser! Gå for de gamle typene som blir helt tørre på et par minutter :)

De du bruker uv-lys til å herde varer til gjengjeld i to uker uten å ripes opp elker flasse. Og tørketiden er mye kortere hvis du har en type som herdes i ledlys. 

Skrevet
tante grusom master of law skrev (22 minutter siden):

De du bruker uv-lys til å herde varer til gjengjeld i to uker uten å ripes opp elker flasse. Og tørketiden er mye kortere hvis du har en type som herdes i ledlys. 

Enda bedre grunn for meg å ikke velge den type, for jeg bruker neglelakk kun når jeg skal pynte meg ;)

Men jeg holder på det at det er idioti at man skal være nødt til å kjøpe elektriske duppedingser for å få tørket neglelakk. Helt unødvendig energibruk i en verden som flommer over av unødvendige ting, må gjøre endringer for miljøet og spare energi.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Enda bedre grunn for meg å ikke velge den type, for jeg bruker neglelakk kun når jeg skal pynte meg ;)

Men jeg holder på det at det er idioti at man skal være nødt til å kjøpe elektriske duppedingser for å få tørket neglelakk. Helt unødvendig energibruk i en verden som flommer over av unødvendige ting, må gjøre endringer for miljøet og spare energi.

Deg om det. Jeg er meget fornøyd i hvert fall. Hver sin lyst. 

Skrevet
tante grusom master of law skrev (19 minutter siden):

Deg om det. Jeg er meget fornøyd i hvert fall. Hver sin lyst. 

Det var ikke kritikk av deg. Og jeg kan forstå at man bruker den varianten om man alltid går med neglelakk :)

Men på generelt grunnlag mener jeg det er galskap med alle disse produktene som stadig krever at folk kjøper mer og mer som man egentlig ikke trenger.

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Det var ikke kritikk av deg. Og jeg kan forstå at man bruker den varianten om man alltid går med neglelakk :)

Men på generelt grunnlag mener jeg det er galskap med alle disse produktene som stadig krever at folk kjøper mer og mer som man egentlig ikke trenger.

Jeg tenker jo at det å kjøpe en lampe en gang er lurt hvis man bruker mye neglelakk  Det lønner seg i det lange løp. 

Skrevet

Jeg bruker essie. Legger et strøk på kvelden og det neste dagen ettee.

Anonymkode: d6464...13b

Skrevet

Men jøsses….. det finnes jo 100 forskjellige negllakk som tørker på 2 minutter.

Anonymkode: 782bb...b91

Skrevet

Jeg bruker Essie og aldri mer enn ett lag? Har aldri kommet på at man trenger flere, hva er vitsen med det?

Ett lag tørker på max 5 min. 

Anonymkode: 9a233...17d

Skrevet

Så dere bruker bare ett lag altså?🤔 da bruker dere kanskje veldig pigmerte farger? Jeg er veldig glad i nude, og da må det som regel to lag til for å dekke skikkelig.. men også her er det nok stor forskjell på merke☺️ Har dere prøvd sånne topcoat dråper forresten? Tørker de så fort som de skal ha det til?😅 

HI

Skrevet

Ville droppet både basecoat og Top coat. To tynne lag tørker helt greit på kvelden 

Anonymkode: 162f9...5b1

Skrevet

Jeg kjøpte essie quick dry sist, og en sånn blank til å ha oppå og den har vært fin i flere dager nå , for første gang 😅👍

Anonymkode: e17e6...e0e

Skrevet

Bruker essie 2 lag. 5 min mellom lagene.. venter 10 min også top coat. Gjør dette 21 om kvelden. En halvtime etter er det herdet nok til at jeg kan gjøre det jeg trenger. Når jeg skal legge meg er det herdet.  Lakker neglene kvelden før jeg skal no. 

Anonymkode: e426f...af4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...