Anonym bruker Skrevet 25. mai 2022 #1 Skrevet 25. mai 2022 Har fått sånn vekt som gjør kroppsanalyse. Og den analyserer min kropp til å være 67. Jeg er klar over at disse kanskje ikke viser helt nøyaktig resultat, men de viser jo ikke helt feil heller. Jeg ser jo at jeg er blitt feit og dvask, og trener lite/ikke noe. Så det er masse rom for forbedring! Jeg har vært utbrent og jobber redusert, så jeg må ta det pent og gå forsiktig fram. Men siden jeg er 45 og vekta sier 67, så må jo noe gjøres! Har dere tips til hvordan gå fram for å bli i bedre form og gå ned i vekt? Jeg har begynt å gå 2-3 turer i uka. Spiser mindre porsjoner mat og prøver å holde godteri og junk til helgene fra nå. Finnes det apper eller har dere linker til spesifikke øvelser/program jeg kan bruke? Utbrentheten min gjør at tanken på å finne fram til rette øvelser osv føles overveldende da det er så mye en kan gjøre. Men finnes sikkert noen styrkeøvelser feks som trener "alt" og tar kort tid som en forsiktig start? Evt, kunne det gått og kjøperen time til personlig trener eller fysio som kan gi meg øvelser å gjøre hjemme? Har ikke råd til å gå fast... Anonymkode: 42d4a...1b5
Sommerkroppen 2029 Skrevet 25. mai 2022 #2 Skrevet 25. mai 2022 Finnes det badevekter som indikerer alderen din? Den hadde jeg kastet raka veien til helvete ut!
Barbalamma Skrevet 25. mai 2022 #3 Skrevet 25. mai 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (22 minutter siden): Finnes det badevekter som indikerer alderen din? Den hadde jeg kastet raka veien til helvete ut! Tenkte det samme.... Men for å svare på HI, jeg er glad i Down Dog yoga-app. Bra trening for kropp og sjel, særlig hvis du i tillegg kommer deg ut på tur noen ganger i uken
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2022 #4 Skrevet 25. mai 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Har fått sånn vekt som gjør kroppsanalyse. Og den analyserer min kropp til å være 67. Jeg er klar over at disse kanskje ikke viser helt nøyaktig resultat, men de viser jo ikke helt feil heller. Jeg ser jo at jeg er blitt feit og dvask, og trener lite/ikke noe. Så det er masse rom for forbedring! Jeg har vært utbrent og jobber redusert, så jeg må ta det pent og gå forsiktig fram. Men siden jeg er 45 og vekta sier 67, så må jo noe gjøres! Har dere tips til hvordan gå fram for å bli i bedre form og gå ned i vekt? Jeg har begynt å gå 2-3 turer i uka. Spiser mindre porsjoner mat og prøver å holde godteri og junk til helgene fra nå. Finnes det apper eller har dere linker til spesifikke øvelser/program jeg kan bruke? Utbrentheten min gjør at tanken på å finne fram til rette øvelser osv føles overveldende da det er så mye en kan gjøre. Men finnes sikkert noen styrkeøvelser feks som trener "alt" og tar kort tid som en forsiktig start? Evt, kunne det gått og kjøperen time til personlig trener eller fysio som kan gi meg øvelser å gjøre hjemme? Har ikke råd til å gå fast... Anonymkode: 42d4a...1b5 Personlig trener eller fysio er en god ide. Du kan helt klart få hjelp til å lage et treningsopplegg som du kan gjøre hjemme. For motivasjonen sin del kan det være lurt å bestille en oppfølgingstime litt fram i tid. Det er lettere å holde det gående når du vet det er noen som sjekker på et satt tidspunkt, og når det har gått en tid og du er i bedre form kan det hende det vil være lurt å endre treningsprogrammet. Jeg ville gått for fysio. Da kan du ta en tur til legen å spørre om en henvisning, så det ikke blir så dyrt. Samtidig kan du få tatt noen blodprøver, og sjekket blodtrykk, sånn at det oppdages dersom du trenger medisinsk oppfølging. Anonymkode: 5239c...236
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2022 #5 Skrevet 25. mai 2022 32 minutes ago, Sommerkroppen 2029 said: Finnes det badevekter som indikerer alderen din? Den hadde jeg kastet raka veien til helvete ut! Alderen er vel den ene tingen man ikke trenger et apparat for å vite 😄 Anonymkode: 56af0...31c
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2022 #6 Skrevet 25. mai 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (44 minutter siden): Finnes det badevekter som indikerer alderen din? Den hadde jeg kastet raka veien til helvete ut! 😂😂😂 Jeg hadde trolig begynt å krangle med den. Slik jeg krangler med GPS-en i bilen når kjerringa sier make a U-turn…. Anonymkode: 7432e...d53
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2022 #7 Skrevet 25. mai 2022 Legg lista på et sted det er mulig å komme over den. Hvor mang skritt går du pr dag? Hvor mange er realistisk å gå? 10 000 er ganske mye om du har en stillesittende jobb og alt må gjøres på fritida. Men om du øker fra 1500 skritt til 6000 så er det en formidabel økning. Og gjør endringer du kan leve med resten av livet. Anonymkode: e86a6...bc8
Sommerkroppen 2029 Skrevet 25. mai 2022 #8 Skrevet 25. mai 2022 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): 😂😂😂 Jeg hadde trolig begynt å krangle med den. Slik jeg krangler med GPS-en i bilen når kjerringa sier make a U-turn…. Anonymkode: 7432e...d53 Ååååå jeg kjenner følelsen 😮 😄
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2022 #9 Skrevet 25. mai 2022 Barbalamma skrev (2 timer siden): Tenkte det samme.... Men for å svare på HI, jeg er glad i Down Dog yoga-app. Bra trening for kropp og sjel, særlig hvis du i tillegg kommer deg ut på tur noen ganger i uken Skal prøve den, takk! Har alltid holdt meg unna yoga fordi jeg er så stiv, men nettopp derfor er sikkert yoga bra. Anonymkode: 42d4a...1b5
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2022 #10 Skrevet 25. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Personlig trener eller fysio er en god ide. Du kan helt klart få hjelp til å lage et treningsopplegg som du kan gjøre hjemme. For motivasjonen sin del kan det være lurt å bestille en oppfølgingstime litt fram i tid. Det er lettere å holde det gående når du vet det er noen som sjekker på et satt tidspunkt, og når det har gått en tid og du er i bedre form kan det hende det vil være lurt å endre treningsprogrammet. Jeg ville gått for fysio. Da kan du ta en tur til legen å spørre om en henvisning, så det ikke blir så dyrt. Samtidig kan du få tatt noen blodprøver, og sjekket blodtrykk, sånn at det oppdages dersom du trenger medisinsk oppfølging. Anonymkode: 5239c...236 Trengte ikke henvisning mer sa legen, men har litt dårlig erfaring fra før med fysioterapi, men der var jo en. Blir fulgt opp av lege, blodprøver og alt sånn er helt fint. Anonymkode: 42d4a...1b5
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2022 #11 Skrevet 25. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Legg lista på et sted det er mulig å komme over den. Hvor mang skritt går du pr dag? Hvor mange er realistisk å gå? 10 000 er ganske mye om du har en stillesittende jobb og alt må gjøres på fritida. Men om du øker fra 1500 skritt til 6000 så er det en formidabel økning. Og gjør endringer du kan leve med resten av livet. Anonymkode: e86a6...bc8 Går mellom 3000 og 20000 per dag avhengig av hva jeg gjør. Rundt 7000 på en vanlig dag tenker jeg., altså uten tur. Har 3 barn på barneskolen, så er jo mye å styre med. Realistisk mål skal jeg huske på. Anonymkode: 42d4a...1b5
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2022 #12 Skrevet 25. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Alderen er vel den ene tingen man ikke trenger et apparat for å vite 😄 Anonymkode: 56af0...31c Alder og forfallet alder er ikke det samme dessverre. Det viser jo litt hvor god tilstand kroppen er i. Før jeg ble utbrent lå jeg alltid under faktisk alder på sånne💪 Anonymkode: 42d4a...1b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå