Anonym bruker Skrevet 24. mai 2022 #1 Skrevet 24. mai 2022 Så jeg har meldt meg inn i noen grupper på FB. Og aldri i mitt liv har jeg støtt på en merkeligere gjeng. Så tenker jeg. Er jeg virkelig en av de merkelige? Jeg sliter big time med mye. Men å utlevere ALT (virkelig alt!!) på en gruppe på FB. Det skrives side opp og side ned om personlige problemer og barnas problemer i en gruppe der det er mange mange tusen følgere. Jeg trenger egentlig å snakke med «likesinnede» men når angivelig likesinnede ikke er lik deg, hvor finner man de da? Mister litt motet. Er på utprøving av medisin nummer to nå. Sliter egentlig mer enn før, har ingen å prate med og der jeg håpet å finne noen snakkes det om å røyke cannabis, trygd og hvilke medisiner kan kombineres med hvilke? Inntrykket er jo at det er en haug med misbrukere der. 😳 Trengte bare få det ut. Anonymkode: 0eb87...4ad
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2022 #2 Skrevet 24. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Så jeg har meldt meg inn i noen grupper på FB. Og aldri i mitt liv har jeg støtt på en merkeligere gjeng. Så tenker jeg. Er jeg virkelig en av de merkelige? Jeg sliter big time med mye. Men å utlevere ALT (virkelig alt!!) på en gruppe på FB. Det skrives side opp og side ned om personlige problemer og barnas problemer i en gruppe der det er mange mange tusen følgere. Jeg trenger egentlig å snakke med «likesinnede» men når angivelig likesinnede ikke er lik deg, hvor finner man de da? Mister litt motet. Er på utprøving av medisin nummer to nå. Sliter egentlig mer enn før, har ingen å prate med og der jeg håpet å finne noen snakkes det om å røyke cannabis, trygd og hvilke medisiner kan kombineres med hvilke? Inntrykket er jo at det er en haug med misbrukere der. 😳 Trengte bare få det ut. Anonymkode: 0eb87...4ad I facebookgruppene er det nok de mer ekstreme som er mest aktive, så ikke tenk på det du. Meld deg inn i en forening isteden. Anonymkode: d5cbd...435
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2022 #3 Skrevet 24. mai 2022 Jeg er medlem av en gruppe for foreldre med barn som har ADHD, en for foreldre med barn som har autister og foreldre som har barn med migrene (ja, har 3 barn diagnoser) og ikke i noen av de er det sånn. Er det du eller barnet som har diagnosen? Anonymkode: 10139...a45
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2022 #4 Skrevet 24. mai 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg er medlem av en gruppe for foreldre med barn som har ADHD, en for foreldre med barn som har autister og foreldre som har barn med migrene (ja, har 3 barn diagnoser) og ikke i noen av de er det sånn. Er det du eller barnet som har diagnosen? Anonymkode: 10139...a45 Det er jeg som har diagnose. Barn med diagnose-gruppe gir meg lite. Så det var mange grupper der. Kanskje jeg skal melde meg inn i alle og finne en for normale folk. Jeg er i jobb og fungerer greit nok. Utfordringen er at jeg blir utslitt (helt tom) fra kl 17. Samt angst og tankekjør, når jeg er utslitt. Jeg har ingenting å bidra med når det gjelder Nav, cannabis, hjelpestønad trygd og BV. Ei heller interesse for det. Psykolog snakket om at de hadde gruppeterapi for voksne med diagnoser men pga korona hadde de ikke hatt på lenge og hun visste ikke når det kommer i gang igjen. Anonymkode: 0eb87...4ad
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2022 #5 Skrevet 24. mai 2022 I vår kommune i Viken finnes det gruppetilbud som er lavterskel innenfor mye forskjellig psykisk helse. Det finnes Asperger-gruppe, angst, depresjoner og livsmestring og mye annet. Kanskje du kan se om kommunen du bor i har noe tilbud? Poenget er ikke at du skal bidra med masse du ikke har interesse for eller kunnskap om, men at du kan finne et fellesskap som gir deg noe! Anonymkode: 40702...cc7
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2022 #6 Skrevet 24. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): I vår kommune i Viken finnes det gruppetilbud som er lavterskel innenfor mye forskjellig psykisk helse. Det finnes Asperger-gruppe, angst, depresjoner og livsmestring og mye annet. Kanskje du kan se om kommunen du bor i har noe tilbud? Poenget er ikke at du skal bidra med masse du ikke har interesse for eller kunnskap om, men at du kan finne et fellesskap som gir deg noe! Anonymkode: 40702...cc7 Ja det har du rett i. Kommunen har et ganske elendig tilbud. Det meste er familierettede kurs samt livsmestring. Jeg vet ikke helt hva livsmestringskurs går i da, men tittelen treffer meg ikke. Og så er alle disse kursene på dagtid. Jeg har ikke mulighet å ta fri syv tirsdager på rad i to timer. Anonymkode: 0eb87...4ad
oslofrk Skrevet 24. mai 2022 #7 Skrevet 24. mai 2022 I hear you sister! Jeg har også lett etter et fellesskap etter at jeg ble utredet for 2år siden. Jeg er i jobb og fungerer ok på jobb - det er privat jeg sliter. Jeg har sjekket med dps, men skal jammen sjekke en runde til!
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2022 #8 Skrevet 24. mai 2022 oslofrk skrev (4 minutter siden): I hear you sister! Jeg har også lett etter et fellesskap etter at jeg ble utredet for 2år siden. Jeg er i jobb og fungerer ok på jobb - det er privat jeg sliter. Jeg har sjekket med dps, men skal jammen sjekke en runde til! Var på min dps senest i dag. Ingen kurs eller grupper planlagt ennå. Egentlig jævlig dårlig å fortsatt si det er pga korona. Psykisk helse er en av de store taperne i norsk helsevesen. Anonymkode: 0eb87...4ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå