Gå til innhold

Hva er din store drøm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bortsett fra god helse osv er min store drøm å bli en kjent sanger 🤩 Men jeg kan ikke synge, så det blir med drømmen! Hva er din?

Anonymkode: 1995e...8a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å vinne i lotto 🙈

Anonymkode: d3875...689

Skrevet

Jeg drømmer om å få skapt et idyllisk feriested for mødre med barn som av en eller flere grunner har behov for å få en god ferie. Stedet skulle hatt personell som aktiviserte barna som ble med sånn at mødre fikk egentid. Det skulle vært spa, cafe med god mat og en slags bar hvor de kunne samles på kveldene om de ville. Stedet skulle ligget ved sjøen, og det skulle ikke kostet mer enn hva se måtte ha brukt hjemme.

Dette har jeg drømt om i noen år, og jeg satser på at jeg skal få det til! 

Anonymkode: d433d...d01

Skrevet

Jobbe som musiker på fulltid i et stort orkester som Ofo og Kork.

Det toget har gått.

Skrevet

Bli økonomisk uavhengig 

Anonymkode: 511be...9a8

Skrevet

Å vinne frem med et økonomisk system som gjør at folk lærer seg å se hverandre på arbeidsplassen, lærer seg at en både blir hørt og å høre andre, lærer seg at alle, også en selv, er viktige for å få bedriften til å gå rundt.

Slik at mennesker i større grad ser verdien i hverandre heller enn i penger. Slik at fokuset går over på å få til et samfunn heller enn å få til "egen lykke".

I tillegg til å lykkes med det over landegrensene, slik at folk ser at det er viktig å få samarbeid til å fungere over landegrensene i tillegg til at vi alle er like sånn sett, vi ønsker alle en jobb vi er tilfreds med der vi tjener en levelig lønn, at vi trenger hverandre for å få hverandres arbeidsplasser til å gå rundt. Slik at krig ikke bare blir meningsløst men også ødeleggende for alle.

Det er min store (lille) drøm.

Anonymkode: d68d5...666

Skrevet

Å en gang eie leilighet eller hus. Det kommer aldri til å skje ettersom jeg har dårlig betalt jobb i barnehage og har mye gammel gjeld jeg ikke klarer å betale ned.

Anonymkode: 6f36d...9d1

Skrevet

Min er vel å bli frisk nok til å jobbe igjen, få et eget sted å bo som jeg kunne skape noenlunde slik jeg ønsket og hatt råd til å beholde resten av livet uten å bekymre meg for det økonomiske rundt - og ikke minst mannen jeg ønsker meg. Hadde jeg fått dette hadde jeg følt jeg hadde "alt".

Hadde jeg fått dette, da kunne jeg sikkert begynt å drømme videre. Har et sted i verden jeg ønsker å oppleve, men da på et tidspunkt og måte som dessverre ikke er lov - så da måtte jeg fått en spesialtillatelse og unntak, og så spesiell er jeg nok ikke.

Hadde jeg vunnet virkelig mye penger, type Eurojackpot, da har jeg en drøm om å bygge opp et kompetansesenter med dyktige fagpersoner som jeg kunne gitt gode nok lønninger til at de hadde ønsket å jobbe der noen år - og så laget et opplegg for å vise at et mye tettere tverrfaglig opplegg og mer personlig oppfølging ville fått flere ut i jobb, hvis man kom raskere i utredning, behandling og oppfølging, og hvor økonomi hos den enkelte ikke var hindring for å ta behandling. Jeg er helt sikker på at det er mulig - og selv om det ville vært dyrt å skape, så ville det samfunnsmessig vært enormt besparende. Tror det er eneste som kunne fått opp øynene på politikerne til å snu om på systemet.

Anonymkode: 276f0...0bf

Skrevet

Å bo i et hus rett ved havet, helst i et varmt land, og ikke jobbe så mye.

Anonymkode: 06abe...4f2

Skrevet

Et småbruk... 😍😍😍 

Anonymkode: bc06c...051

Skrevet

At mitt barn blir frisk igjen så familien kan gå tilbake til det uspektakulære hverdagslivet.

Anonymkode: 7924f...2a5

Skrevet

Å tørre og stå på egne bein. Dvs å flytte fra samboer. Men jeg er syk, på vei til å bli ufør. Usikker på hvordan jeg skal klare det økonomiske alene. Redd for hvordan framtida blir. Men denne situasjonen jeg er i nå… Den er ikke holdbar i lengden den heller. (Ingen kjærlighet. Ingen sex. Bare to «venner» som samarbeider om hus og barn.)

Jeg drømmer om en liten leilighet. Frihet og selvstendighet. Lykke. 

Anonymkode: 475e9...b24

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Å tørre og stå på egne bein. Dvs å flytte fra samboer. Men jeg er syk, på vei til å bli ufør. Usikker på hvordan jeg skal klare det økonomiske alene. Redd for hvordan framtida blir. Men denne situasjonen jeg er i nå… Den er ikke holdbar i lengden den heller. (Ingen kjærlighet. Ingen sex. Bare to «venner» som samarbeider om hus og barn.)

Jeg drømmer om en liten leilighet. Frihet og selvstendighet. Lykke. 

Anonymkode: 475e9...b24

Samme som deg. Nå er jeg ikke ufør, og jeg har egenkapital til å være alene, likevel tør jeg ikke å ta steget. Jeg vil ikke rive ned fasaden og bli «mislykket» i andres øyne. Skulle ønske jeg kunne drite i hva andre tenker og mener, og bare leve livet mitt slik jeg vil. Det er min drøm.

Anonymkode: 7a952...33d

Skrevet

Å snuble over en hel haug av penger, sånn at jeg kan jobbe med det jeg vil og ikke måtte jobbe for å forsørge meg. 

Anonymkode: eebcb...4b5

Skrevet

Min store drøm er å kunne leve av å være forfatter og musikkskribent. Det må selvfølgelig vente til barna har blitt store, og helst til de har flyttet ut, men jeg har allerede begynt å ta aktive steg mot drømmen. Så for hver dag er jeg nærmere målet, og jeg vil fortsette å stå på. Går det ikke, så har jeg i hvert fall gjort mitt beste for å prøve.

Anonymkode: 6f014...d9e

Skrevet
Optatium skrev (16 timer siden):

Skrive bok! 

Det er bare å sette seg ned og skrive. Melde seg på diverse forfatterkurs, lese seg opp på teori, litteraturvitenskap osv. Lykke til!

Anonymkode: 6f014...d9e

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Samme som deg. Nå er jeg ikke ufør, og jeg har egenkapital til å være alene, likevel tør jeg ikke å ta steget. Jeg vil ikke rive ned fasaden og bli «mislykket» i andres øyne. Skulle ønske jeg kunne drite i hva andre tenker og mener, og bare leve livet mitt slik jeg vil. Det er min drøm.

Husk du har bare ett liv! Flytt om det gjør deg lykkelig!

Anonymkode: 1995e...8a6

Skrevet

Akkurat når har jeg det etter forholdene veldig bra.
Har jeg jobb jeg elsker som i tillegg er godt betalt, en fantastisk mann og 3 flotte unger.

I det lange løp kunne jeg nok godt tenke meg en mellomleder posisjon, og muligens leder etter hvert.

Når jeg skriver at jeg etter forholdene har det bra så er det siden jeg sliter med kroniske rygg og bekkensmerter etter et par ulykker. Har også kronisk migrene. For øyeblikket klarer jeg å holde meg i full jobb, og det ønsker jeg også å fortsette med.

En annen drøm jeg har er at når ungene er store og har flyttet ut så vil mannen og jeg ha mer tid til hverandre.
Jeg drømmer om å være frisk nok på det tidspunktet slik at vi kan reise mye, se verden og forskjellige kulturer.

Anonymkode: 896a3...f03

Skrevet

Vinne 30 mill i lotto, og sagt opp jobben pronto. 

Anonymkode: a2fe1...e95

Skrevet

Jeg er allerede sanger og musikkskribent, så jeg har vel oppnådd det en del andre drømmer om her.
Bor ved havet gjør jeg også. Har ingen økonomiske problemer heller.

Så jeg drømmer ikke om så mye for min egen del, annet enn å fortsette som jeg gjør. Skulle ønske at nordmenn og folk i andre i-land kunne begynne å leve mer bærekraftig, da. Og at krigførende nasjoner kunne holde opp.

Anonymkode: d7b8c...b9d

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Her snakker du ikke om hva andre mener, men hva du selv mener om deg selv...

Du kan ikke endre andre, men det som er så fint, det er at du kan endre deg selv - og det er helt oppnåelig. Så din drøm hindres bare av dine egne tanker, ikke noe annet.

Anonymkode: 276f0...0bf

Skrevet

Jeg drømmer om at ungdommen min med adhd skal bli et harmonisk og lykkelig menneske når det blir mer voksen. Vet at det er mulig, men akkurat nå er vi i en negativ trend som føles vanskelig å snu. 

For meg selv drømmer jeg om et hus ved havet med drivhus og naust. Der skulle jeg ha skrevet/malt/sydd/strikket og skapt noe unikt for meg selv. Kanskje jeg kunne ha hatt en kjæreste.

Anonymkode: 32ebd...9ed

Skrevet

Drømmer om bedre inntekt, godt og friskt liv, en kjæreste og å reise og oppleve nye plasser. 

Anonymkode: f0092...9aa

Skrevet

Å kunne våkne uten smerter. Husker ikke hvordan det var. 

Vunnet i lotto. Da hadde jeg kjøpt ei hytte som jeg ville lånt ut til familien og venner som trenger det. 

Anonymkode: 71cc1...95f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...