Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi mistet hunden vår forrige helg, og den var rett å slett som et pelsbarn for oss.. Vi er helt knust. 

Hunden skal kremeres i morgen, og nå er jeg veldig usikker på hva jeg vil. 

Det går visst an å inkorperere litt av asken inn i smykker, man kan plante et tre, man kan få asken inn i en bilderamme- eller man kan ha urne.. 

Dere andre som har mistet dyr, hva gjorde dere? Evt- hva ønsker dere å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dyrene ble gravd ned "hele" i hagen med en slags begravelse. En liten stein oppå til minne, og så lenge vi føler for det har det blitt lagt litt blomster på der.

Anonymkode: b84ba...060

Skrevet

Vi har vår kjære i en fin urne på hylla i stua (diskre urne i hvit med trelokk) til vi bestemmer oss for hva vi vil gjøre når vi er klare. Det er snart ett år siden, men er fortsatt veldig sårt. Rart hvor knyttet vi ble, var som en nær venn/slektning som døde. Vi har snakket om å besøke alle fjelltoppene vi har vært på og legge litt aske igjen. Foreløpig står hun veldig fint på hylla i stua ❤️

Anonymkode: 321d9...b17

Skrevet

Vi leverte hunden til felleskremering uten å få noe tilbake.

Jeg personlig skjønner ikke behovet for å ha asken, den betyr ingenting. 

Vi elsket hunden, husker han, prater om han rett som det er, har masse bilder av han osv. Men han er død og jeg synes det er litt makabert å ha asken hjemme, litt som å ga avdøde svigermor i heimen liksom...

Anonymkode: 7321f...7bc

Skrevet

Vår ble kremert og lagt i urne. Urnen er satt ned i jorda på favorittplassen hans på hytta.

Anonymkode: 67ec9...4b5

Skrevet

Da jeg var barn så ble han gravlagt i hagen, og fikk kors med navnet sitt på, og vi plantet blomster. Da søsteren min sin hund døde, så fikk de urne som de hadde ved siden av bilde av han. Men det beste der var at yngste på 4 år, satt og tittet opp på månene ene kvelden, så sier han mamma, mamma, Rocky er på månen. Og da ble alle med på det, at Rocky var på månen, og de lagde masse fine historier om hva han gjorde der. Så urnen brydde de seg ikke om, de så på månene for å minnes han.

Anonymkode: 46ded...e4e

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Vi leverte hunden til felleskremering uten å få noe tilbake.

Jeg personlig skjønner ikke behovet for å ha asken, den betyr ingenting. 

Vi elsket hunden, husker han, prater om han rett som det er, har masse bilder av han osv. Men han er død og jeg synes det er litt makabert å ha asken hjemme, litt som å ga avdøde svigermor i heimen liksom...

Anonymkode: 7321f...7bc

Samme her. 

Anonymkode: c531d...86b

Skrevet
shewolf skrev (1 time siden):

Vi mistet hunden vår forrige helg, og den var rett å slett som et pelsbarn for oss.. Vi er helt knust. 

Hunden skal kremeres i morgen, og nå er jeg veldig usikker på hva jeg vil. 

Det går visst an å inkorperere litt av asken inn i smykker, man kan plante et tre, man kan få asken inn i en bilderamme- eller man kan ha urne.. 

Dere andre som har mistet dyr, hva gjorde dere? Evt- hva ønsker dere å gjøre?

Det er trist og vondt å miste kjæledyret sitt. Vi har gjort litt forskjellig. Små dyr har vi begravet i hagen og laget en fin liten minneplass med blomster og en pen stein. Større dyr, som hund har vi fått kremert og så har vi strødd asken ut i skogen der vi hadde de fineste minnene og de beste turene med hunden. Synes det har vært en veldig fin måte å gjøre det på, en følelse av å slippe hunden fri der den var som aller lykkeligst.

Anonymkode: e31c5...cbd

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Da jeg var barn så ble han gravlagt i hagen, og fikk kors med navnet sitt på, og vi plantet blomster. Da søsteren min sin hund døde, så fikk de urne som de hadde ved siden av bilde av han. Men det beste der var at yngste på 4 år, satt og tittet opp på månene ene kvelden, så sier han mamma, mamma, Rocky er på månen. Og da ble alle med på det, at Rocky var på månen, og de lagde masse fine historier om hva han gjorde der. Så urnen brydde de seg ikke om, de så på månene for å minnes han.

Anonymkode: 46ded...e4e

Så fin historie :)

Anonymkode: 6817d...3c8

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Det er trist og vondt å miste kjæledyret sitt. Vi har gjort litt forskjellig. Små dyr har vi begravet i hagen og laget en fin liten minneplass med blomster og en pen stein. Større dyr, som hund har vi fått kremert og så har vi strødd asken ut i skogen der vi hadde de fineste minnene og de beste turene med hunden. Synes det har vært en veldig fin måte å gjøre det på, en følelse av å slippe hunden fri der den var som aller lykkeligst.

Anonymkode: e31c5...cbd

Jeg tror jeg ville gjort det samme som dere, strødd asken der jeg har de fineste minnene. Da kunne jeg tenkt at hunden på et vis er med fremdeles, ved å bidra til at blomster og vekster der blir enda finere fordi den nærer dem.

Jeg ville ikke hatt litt av asken i et smykke e.l., det ville blitt feil for meg. Forstår tanken bak, men jeg synes det ville vært vanskeligere å gi slipp på den måten. Minnene kan ingen uansett ta fra meg, og da hadde jeg også sluppet å være redd for å miste eller ødelegge smykket.

HI - sender deg en  :klem:

Anonymkode: 6817d...3c8

Skrevet

Aske og urne? Vi fikk ingen av delene.. Gjorde ingenting spesielt utav det. Var trist og rart første helgen, så gikk det bra. 

Anonymkode: 906f8...385

Skrevet

Vi har vår første hund i urne. Har enda ikke gravd den ned🙈. Men tror når vi mister de vi har nå, så blir det å klippe av en pels dott og grave ned tror jeg..

Anonymkode: 2efec...197

Skrevet

Sett urnen i jorda og plant noe vakkert der - et tre, en solsikke eller noe annet dere liker. 

Anonymkode: 548e3...bbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...