Anonym bruker Skrevet 23. mai 2022 #1 Skrevet 23. mai 2022 Vi har time til pass for barnet vårt neste uke. Mannen min jobber offshore og kommer hjem dagen etter timeavtalen vår. Han har signert dokumentet og scannet det til meg, men så ser jeg at det står at fullmakten skal leveres pass- og Id-kortmyndigheten i original. Betyr det at en skannet versjon ikke blir godtatt? Anonymkode: 79384...3d7
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2022 #2 Skrevet 23. mai 2022 Ja, egentlig. Men med en god fargeprinter er det ikke sikkert at de ser det. Anonymkode: 6f373...a6a
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2022 #3 Skrevet 23. mai 2022 Husk å ta med passet hans også. Vi måtte kjøre hjem igjen og hente passene våre, selv om vi var med begge to og hadde med annen form for ID. Var rett før vi mistet timen vår 😵 Anonymkode: c7ff8...102
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2022 #4 Skrevet 23. mai 2022 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Husk å ta med passet hans også. Vi måtte kjøre hjem igjen og hente passene våre, selv om vi var med begge to og hadde med annen form for ID. Var rett før vi mistet timen vår 😵 Anonymkode: c7ff8...102 Jeg har attestert kopi av passet hans, så det er i orden. Vi må kjøre 1 t hver vei, så å hente ting vi glemmer er ikke et alternativ 😛 hi Anonymkode: 79384...3d7
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2022 #5 Skrevet 23. mai 2022 Med original er vel et stempel på kopi som bevitner at kopien er tatt av original? Tidligere var det banker og feks eiendomsmeglere som kunne stemple slike kopier samt en signatur. Vet ikke om det er samme krav her? Egentlig er det idiotisk at ikke den andre foresatte kan godkjenne slikt på bank-id. Anonymkode: 92b61...2f8
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2022 #6 Skrevet 23. mai 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Husk å ta med passet hans også. Vi måtte kjøre hjem igjen og hente passene våre, selv om vi var med begge to og hadde med annen form for ID. Var rett før vi mistet timen vår 😵 Anonymkode: c7ff8...102 Når sønnen min skulle ha pass i forrige uke så godtok de bankkort som bevis for hvem jeg er. Har ikke hatt gyldig pass på 11 år. Var bare barnefaren som vil ga pass til barnet pga de skal til utlandet i sommer. Anonymkode: 26d81...b67
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2022 #7 Skrevet 23. mai 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Når sønnen min skulle ha pass i forrige uke så godtok de bankkort som bevis for hvem jeg er. Har ikke hatt gyldig pass på 11 år. Var bare barnefaren som vil ga pass til barnet pga de skal til utlandet i sommer. Anonymkode: 26d81...b67 Å hadde ikke mitt gamle pass heller for det har jeg ikke sett på 10 år Anonymkode: 26d81...b67
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2022 #8 Skrevet 23. mai 2022 Her bor faren i utlandet og det var ett sant helvete! Å få igjennom! Anonymkode: bcf65...8c7
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2022 #9 Skrevet 24. mai 2022 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Å hadde ikke mitt gamle pass heller for det har jeg ikke sett på 10 år Anonymkode: 26d81...b67 Da var du heldig, for vi ble nekta selvom jeg hadde med 2 barn med pass, en mann med pass og mitt bankkort. Hadde jeg meldt passet tapt dagen i forveien feks så hadde de godtatt bankkort. Evt kunne hun sagt "da må jeg skrive tapsmelding først", men nei. Sur som ei fele Anonymkode: 2c3ca...7af
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2022 #10 Skrevet 24. mai 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Da var du heldig, for vi ble nekta selvom jeg hadde med 2 barn med pass, en mann med pass og mitt bankkort. Hadde jeg meldt passet tapt dagen i forveien feks så hadde de godtatt bankkort. Evt kunne hun sagt "da må jeg skrive tapsmelding først", men nei. Sur som ei fele Anonymkode: 2c3ca...7af Ja hun sa at da må de fylle ut tapsmelding først,men det var gjort på 2 minutter. Så her godtok de at jeg kun hadde bankkort bevis. Anonymkode: 26d81...b67
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2022 #11 Skrevet 25. mai 2022 Som de andre sier, det spørs helt hvem du treffer. Her var både far og jeg med, men vi hadde glemt det gamle passet til barnet. Så da ble vi sendt hjem og måtte bestille ny time. Selvom barnet hadde med annen legitimasjon. Forståelig det altså, det skal jo ikke være enkelt å få pass, men likevel surt med en reisevei på en halvtime hver vei 🤦🏼♀️ Anonymkode: 11e4b...7d0
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2022 #12 Skrevet 25. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Som de andre sier, det spørs helt hvem du treffer. Her var både far og jeg med, men vi hadde glemt det gamle passet til barnet. Så da ble vi sendt hjem og måtte bestille ny time. Selvom barnet hadde med annen legitimasjon. Forståelig det altså, det skal jo ikke være enkelt å få pass, men likevel surt med en reisevei på en halvtime hver vei 🤦🏼♀️ Anonymkode: 11e4b...7d0 Men alle må jo lese hva en skal ta med. Jeg har i alle år fått pass til barna uten mannen, da må jo han skrive på fullmakt og gi med hans pass… har ofte stått bak personer som skriker og bærer seg, for de har ikke med dokumentasjonen de skal, men det er jo ikke de på pass kontorene sin feil Anonymkode: 442e0...497
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2022 #13 Skrevet 25. mai 2022 Anonym bruker skrev (På 23.5.2022 den 21.08): Når sønnen min skulle ha pass i forrige uke så godtok de bankkort som bevis for hvem jeg er. Har ikke hatt gyldig pass på 11 år. Var bare barnefaren som vil ga pass til barnet pga de skal til utlandet i sommer. Anonymkode: 26d81...b67 Ja, de godtar det hvis mannlige har gyldig pass, men ikke om man har gyldig pass. Jeg sa at da burde jo bankkort være gyldig for meg også. Men nei, ikke sjans. Hadde msn gyldig pass var det eneste gyldige identifikasjon. Også på meg som var til stede. Anonymkode: c7ff8...102
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2022 #14 Skrevet 25. mai 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Ja hun sa at da må de fylle ut tapsmelding først,men det var gjort på 2 minutter. Så her godtok de at jeg kun hadde bankkort bevis. Anonymkode: 26d81...b67 Forskjell på folka. Jeg fikk beskjed om å bestille ny time etter at jeg hadde meldt passet tapt.... Jeg sa da at det er jo ikke akkurat flust av timer å velge i, men beskjeden jeg fikk var at de starta med kveldstimer i april. Dette var i februar.... Helt håpløst Anonymkode: 2c3ca...7af
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #15 Skrevet 26. mai 2022 Anonym bruker skrev (På 25.5.2022 den 7.22): Men alle må jo lese hva en skal ta med. Jeg har i alle år fått pass til barna uten mannen, da må jo han skrive på fullmakt og gi med hans pass… har ofte stått bak personer som skriker og bærer seg, for de har ikke med dokumentasjonen de skal, men det er jo ikke de på pass kontorene sin feil Anonymkode: 442e0...497 Altså jeg har i alle år siden barna var små vert den personen som var med på passkontoret. Før holdt det med fullmakt og kopi av pass. Nå med de nye reglene helt håpløst! Jeg var der 5 ganger ingenting var bra nok. Holdt bokstavelig talt på å knekke sammen. Tok ekstremt mye av psyken min, bare det å måtte være den som stiller opp gang på gang på gang, når det er faren som har stukket av fra landet. Barnet skulle se sin far i ferien. Fikk det til slutt til men enkelt var det ikke!! Norge har kommet med en regel om rett kopi som ikke er gyldig i andre land. Så det er omtrent umulig å få til. Her måtte de ha bekreftelse fra ambassaden om at det Norge krever rett og slett er ulovlig der! Anonymkode: bcf65...8c7
Daquiry Skrevet 26. mai 2022 #16 Skrevet 26. mai 2022 Jeg var i forrige uke med fullmakt fra min eks og alt gikk fint: hadde med rett kopi av hans pass og hans originale underskrift. Ikke kopi altså. Det gikk knirkefritt. Fikk beskjed 24 at passet var sendt til oss.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #17 Skrevet 26. mai 2022 Og med fullmakt: hvis underskriften på fullmakten ikke er nærmest lik underskriften på passet så sliter man også. Så det gjelder å se på hvordan man har skrevet under på passet når man skriver under på fullmakten. Anonymkode: 11e4b...7d0
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #18 Skrevet 26. mai 2022 Anonym bruker skrev (På 25.5.2022 den 7.22): Men alle må jo lese hva en skal ta med. Jeg har i alle år fått pass til barna uten mannen, da må jo han skrive på fullmakt og gi med hans pass… har ofte stått bak personer som skriker og bærer seg, for de har ikke med dokumentasjonen de skal, men det er jo ikke de på pass kontorene sin feil Anonymkode: 442e0...497 Nei, det var jo det jeg skrev, at det var forståelig. Anonymkode: 11e4b...7d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå