Anonym bruker Skrevet 22. mai 2022 #1 Skrevet 22. mai 2022 Min sønn var innlagt fra søndag til mandag forrige uke. Det ligger ingen epikrise på helsenorge enda, er det for tidlig å vente det? Anonymkode: 29e1f...e14
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2022 #2 Skrevet 22. mai 2022 Det kan ta alt fra en dag til leeeenge, er min erfaring. Jeg har måttet purre flere ganger for egen del. Trenger dere epikrisen til noe, bekreftelse eller annet, så purr på avdelingen. Anonymkode: 81150...e03
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2022 #3 Skrevet 22. mai 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det kan ta alt fra en dag til leeeenge, er min erfaring. Jeg har måttet purre flere ganger for egen del. Trenger dere epikrisen til noe, bekreftelse eller annet, så purr på avdelingen. Anonymkode: 81150...e03 Vil det si at den heller ikke er sendt til fastlegen? Ja, jeg får purre på, men det er strengt tatt ikke så viktig. Jeg var med, men er bare litt nysgjerrig på hva de skriver i forhold til min opplevelse. Anonymkode: 29e1f...e14
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2022 #4 Skrevet 22. mai 2022 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Vil det si at den heller ikke er sendt til fastlegen? Ja, jeg får purre på, men det er strengt tatt ikke så viktig. Jeg var med, men er bare litt nysgjerrig på hva de skriver i forhold til min opplevelse. Anonymkode: 29e1f...e14 Ja, dessverre så er det de gangene det har gått lang tid heller ikke blitt sendt til fastlege - selv ikke etter at fastlege purret gjentatte ganger også. Den ene gangen ringte jeg til slutt og sa at jeg kommer personlig om to dager og forventer å få epikrisen som en del av mine rettigheter til innsyn i egen journal. Da fikk jeg det, skrevet samme dag. Den gangen hadde det gått mellom to og tre måneder, og det var viktig å få epikrisen samt noen prøveresultater som måtte følges opp. Men det er store forskjeller, tror det varierer både fra sykehus til sykehus og fra lege til lege, samt at andre ting kan påvirke (høytider, ferietider, tilfeldig mye akuttilfeller akkurat da, sykdom på avdeling m.m.) . Håper det gikk bra med gutten din Anonymkode: 81150...e03
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2022 #5 Skrevet 22. mai 2022 Hvis sønnen din er eldre enn 12 får du ikke innsyn. Hvis det er Helse Midt kommer den heller ikke... Anonymkode: d46b7...10b
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2022 #6 Skrevet 22. mai 2022 Ja, det gikk heldigvis bra med han, og jeg følte at vi ble veldig godt ivaretatt😅 Han er bare 2,5 mnd gammel, så innsyn har jeg, og det er helse sør-øst. Jeg ser at det ligger inne at han hadde vært på nyfødt/barsel da han ble født, men det var et annet sykehus. Anonymkode: 29e1f...e14
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2022 #7 Skrevet 22. mai 2022 Den kommer i helsenorge når den blir godkjent og sendt fra sykehuset. Som betyr når overlegen har skrevet ferdig. Helse sør-øst har egentlig «epikrise i hånda» som utgangspunkt, men det er sjeldent skjer! Så bare ring de og purr på de Anonymkode: 6165f...dca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå