Anonym bruker Skrevet 22. mai 2022 #1 Skrevet 22. mai 2022 Jeg leste om hun som skulle ha pannekaker og iskrembar, og syns det virket så koselig og fint. Jeg spurte nestemann som fyller år om to uker om hva hun tenkte om å feire hjemme med mat, is og vafler med krem og syltetøy. Hun ville veldig gjerne det, og o morgen inviterer hun jentene i klassen. Vi skal ha is og vafler, men jeg er litt usikker på mat, så kom gjerne med forslag. Pannekaker og vafler blir litt mye Jeg håper slike bursdager får en renessanse nå, for alt det inviteres til av lekeland og div parker er jo ganske vanlig å bli med på nå. Å spise McDonalds-mat og lignende er heller ikke så uvanlig og spennende. Jeg tenker at det barn faktisk gjør minst nå er å samles mange i ulike hjem, så at det kanskje blir det nye spennende? Jeg håper det ihvertfall. Anonymkode: e6bb2...e1b
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2022 #2 Skrevet 22. mai 2022 Overskriften skulle være Hjemmebursdag Anonymkode: e6bb2...e1b
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2022 #3 Skrevet 22. mai 2022 Her er klassikeren hot dog til de minste, pizza fra ca. 8 år, og taco fra ca. 12 år. Anonymkode: c7ff3...474
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2022 #4 Skrevet 22. mai 2022 Pølse i brød, du kan ha pølsebod. Anonymkode: de071...6b7
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2022 #5 Skrevet 22. mai 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Her er klassikeren hot dog til de minste, pizza fra ca. 8 år, og taco fra ca. 12 år. Anonymkode: c7ff3...474 Så koselig. Akkurat sånn var det når jeg var liten også 🥰. Anonymkode: a7a77...bcf
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2022 #6 Skrevet 22. mai 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg leste om hun som skulle ha pannekaker og iskrembar, og syns det virket så koselig og fint. Jeg spurte nestemann som fyller år om to uker om hva hun tenkte om å feire hjemme med mat, is og vafler med krem og syltetøy. Hun ville veldig gjerne det, og o morgen inviterer hun jentene i klassen. Vi skal ha is og vafler, men jeg er litt usikker på mat, så kom gjerne med forslag. Pannekaker og vafler blir litt mye Jeg håper slike bursdager får en renessanse nå, for alt det inviteres til av lekeland og div parker er jo ganske vanlig å bli med på nå. Å spise McDonalds-mat og lignende er heller ikke så uvanlig og spennende. Jeg tenker at det barn faktisk gjør minst nå er å samles mange i ulike hjem, så at det kanskje blir det nye spennende? Jeg håper det ihvertfall. Anonymkode: e6bb2...e1bd Det blir sikkert helt supert, vafler og is er jo veldig mektig så du trenger egentlig ikke varmmat først 🙂. Du kan jo skjære opp litt jorbær, vannmelon og forskjellig frukt, det er alltid populært . Anonymkode: a7a77...bcf
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2022 #7 Skrevet 22. mai 2022 Nytt og spennende? Her er hjemmebursdag helt vanlig og har vært det hele tiden. Kanskje vi bor i et "fattig" område eller noe? Aldri tenkt over det faktisk. 😛 Når det gjelder mat, så pleier jeg å la bursdagsbarnet velge. Trodde det også var vanlig. Hittil har vi hatt pølser (flere ganger), pizza og hamburgere. Anonymkode: 7348b...a1a
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2022 #8 Skrevet 22. mai 2022 Sliders, eller sånne små hamburgere da, er gjerne populært. Pølser, pizzasnurrer, sliders og vanlig pizza har vi vært innom her. Er gjerne bursdagsbarnet som får velge. Har definitivt hatt mest hjemmebursdager, det er helt vanlig her. Anonymkode: 081fa...bdd
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2022 #9 Skrevet 22. mai 2022 Takk for mange fine forslag skal gi de videre til det kommende bursdagsbarnet i morgen. Anonymkode: e6bb2...e1b
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2022 #10 Skrevet 22. mai 2022 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Så koselig. Akkurat sånn var det når jeg var liten også 🥰. Anonymkode: a7a77...bcf Tåler tidens tann, de rettene der. Jeg har servert både fiskepinner, spagetti med kjøttboller og risgrøt også i barnebursdag, bursdagsbarnet får velge 😅 Anonymkode: c7ff3...474
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2022 #11 Skrevet 22. mai 2022 Her vi bor, er det ikke vanlig med hjemmebursdag. Vi har alltid hatt det, og barna har det så gøy, at de ikke vil hjem når de blir hentet. Typisk mat er pølser, kaker og godteri-pose. Og disco med selvlysende hodebånd, armbånd, smykker el. Anonymkode: 57b99...c2d
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2022 #12 Skrevet 22. mai 2022 Veldig koselig! Jeg tror egentlig ikke hjemmebursdag har vært av moten i det hele tatt, men det er ikke så vanlig på steder der det er mange som bor i små leiligheter, typisk sentralt i Oslo. Anonymkode: 3cd05...a7e
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2022 #13 Skrevet 22. mai 2022 Pizzasnurrer og/eller pølser er greia for mine barn til nå. De er 8 og 12. Eldste sa hun ville ha sushi eller taco neste bursdag. Anonymkode: 76296...e7c
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #14 Skrevet 26. mai 2022 On 5/22/2022 at 8:05 PM, Anonym bruker said: Jeg leste om hun som skulle ha pannekaker og iskrembar, og syns det virket så koselig og fint. Jeg spurte nestemann som fyller år om to uker om hva hun tenkte om å feire hjemme med mat, is og vafler med krem og syltetøy. Hun ville veldig gjerne det, og o morgen inviterer hun jentene i klassen. Vi skal ha is og vafler, men jeg er litt usikker på mat, så kom gjerne med forslag. Pannekaker og vafler blir litt mye Jeg håper slike bursdager får en renessanse nå, for alt det inviteres til av lekeland og div parker er jo ganske vanlig å bli med på nå. Å spise McDonalds-mat og lignende er heller ikke så uvanlig og spennende. Jeg tenker at det barn faktisk gjør minst nå er å samles mange i ulike hjem, så at det kanskje blir det nye spennende? Jeg håper det ihvertfall. Anonymkode: e6bb2...e1b høres veldig godt ut hva med bestilt pizza eller taco er poppis her Anonymkode: 6a7e2...885
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #15 Skrevet 26. mai 2022 Anonym bruker skrev (På 22.5.2022 den 20.05): Jeg leste om hun som skulle ha pannekaker og iskrembar, og syns det virket så koselig og fint. Jeg spurte nestemann som fyller år om to uker om hva hun tenkte om å feire hjemme med mat, is og vafler med krem og syltetøy. Hun ville veldig gjerne det, og o morgen inviterer hun jentene i klassen. Vi skal ha is og vafler, men jeg er litt usikker på mat, så kom gjerne med forslag. Pannekaker og vafler blir litt mye Jeg håper slike bursdager får en renessanse nå, for alt det inviteres til av lekeland og div parker er jo ganske vanlig å bli med på nå. Å spise McDonalds-mat og lignende er heller ikke så uvanlig og spennende. Jeg tenker at det barn faktisk gjør minst nå er å samles mange i ulike hjem, så at det kanskje blir det nye spennende? Jeg håper det ihvertfall. Anonymkode: e6bb2...e1b Hvor mange år fyller hun? I såfall kan jo milkshake være digg i en bursdagsfeiring. Anonymkode: 462ed...fed
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #16 Skrevet 26. mai 2022 Her har vi servert bl.a. pølse m brød/lompe, hjemmelaget pizza, grandiosa, taco, tomatsuppe og nudler. Bursdagsbarnet velger. Anonymkode: 0013a...2c7
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #17 Skrevet 26. mai 2022 Pølser med brød har vært det vanligste her. Og så er det jo veldig enkelt og greit for mor. 😉 Vafler og is høres supert ut. 🙂 Anonymkode: d3dd0...9f8
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #18 Skrevet 26. mai 2022 Anonym bruker skrev (På 2022-5-22 den 20.05): Jeg leste om hun som skulle ha pannekaker og iskrembar, og syns det virket så koselig og fint. Jeg spurte nestemann som fyller år om to uker om hva hun tenkte om å feire hjemme med mat, is og vafler med krem og syltetøy. Hun ville veldig gjerne det, og o morgen inviterer hun jentene i klassen. Vi skal ha is og vafler, men jeg er litt usikker på mat, så kom gjerne med forslag. Pannekaker og vafler blir litt mye Jeg håper slike bursdager får en renessanse nå, for alt det inviteres til av lekeland og div parker er jo ganske vanlig å bli med på nå. Å spise McDonalds-mat og lignende er heller ikke så uvanlig og spennende. Jeg tenker at det barn faktisk gjør minst nå er å samles mange i ulike hjem, så at det kanskje blir det nye spennende? Jeg håper det ihvertfall. Anonymkode: e6bb2...e1b Pølse i vaffel 😁😁 Anonymkode: 6b557...061
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #19 Skrevet 26. mai 2022 Vi har feiret hjemmebursdag i alle år. Vi har tre barn og alle bursdager har vært hjemme med ett unntak. Her har det vært pølser eller pizza først. Hadde de ønsket pannekaker hadde jeg laget det. Et av mine barn liker ikke brus, så da har vi servert saft. Deretter kake, muffins og is. Vi har forskjellige leker (kaste på bokser, potetløp, pakkelek, Kims lek, sette halen på grisen, danselek, stolleken - ikke alle på en bursdag) og alltid godteposer (bursdagsbarnet får alltid være med å lage godteposen - og det er vel nesten høydepunktet for bursdagsbarnet). Mange her har bursdager utenfor hjemmet, men av en eller annen grunn har mine barn alltid ønsket å være hjemme. Synes det er stas med hjemmebursdag og greit å bidra til edruelighet på bursdagsfronten. Anonymkode: d1610...fb8
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2022 #20 Skrevet 26. mai 2022 Anonym bruker skrev (På 22.5.2022 den 20.28): Nytt og spennende? Her er hjemmebursdag helt vanlig og har vært det hele tiden. Kanskje vi bor i et "fattig" område eller noe? Aldri tenkt over det faktisk. 😛 Når det gjelder mat, så pleier jeg å la bursdagsbarnet velge. Trodde det også var vanlig. Hittil har vi hatt pølser (flere ganger), pizza og hamburgere. Anonymkode: 7348b...a1a Det har defintnvt ikke noe med om man er fattig eller rik å gjøre. Vi bor i et (alt for) privilegert område og her er også hjemmebursdag det vanlige. Anonymkode: 4d2f5...ed9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå