Gå til innhold

Oljelampa lyser oransje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt kan en då kjøre? Jobber i heimesjukepleien så er på jobb. Ville peile olja men finnes ikkje peilepinne 🤔

Anonymkode: 2c6c6...c68

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvor langt kan en då kjøre? Jobber i heimesjukepleien så er på jobb. Ville peile olja men finnes ikkje peilepinne 🤔

Det er ikkje oljekanne som lyser, men ein skiftenøkkel. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Peilepinnen er jo i motorrommet. Men den trenger olje, ikke peilepinne. Hvis den lyser rødt må du umiddelbart stoppe motoren. 

Anonymkode: addd7...17c

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

En oransje skiftenøkkel, sikker på at det ikke er rødt?  Sjekk i instruksjonsboka hva det betyr.

Anonymkode: 08707...a59

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Om ikke det lyser noe annet så betyr det bare at det er på tide med service. Gi beskjed til de som har med det å gjøre når du kommer tilbake til kontoret. 

Skrevet

Teoretisk skal du helst fikse det asap, men min personlige erfaring som gift med en mann som er mester i å overse alt som lyser i dashbordet, har det alltids vært litt å gå på. Overraskende mye å gå på. 

Sving innom en bensinstasjon så fort du har anledning, der finnes det hjelp å få. Det står i håndboka hvilken type olje du trenger og er du riktig heldig møter du service og hjelp hos betjeningen. Min personlige erfaring, bare for å ha det på det tørre, holder nok ikke som argument til forsikringsselskapet hvis du kjører til motoren skjærer seg 🤭

Anonymkode: a3743...55d

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Teoretisk skal du helst fikse det asap, men min personlige erfaring som gift med en mann som er mester i å overse alt som lyser i dashbordet, har det alltids vært litt å gå på. Overraskende mye å gå på. 

Sving innom en bensinstasjon så fort du har anledning, der finnes det hjelp å få. Det står i håndboka hvilken type olje du trenger og er du riktig heldig møter du service og hjelp hos betjeningen. Min personlige erfaring, bare for å ha det på det tørre, holder nok ikke som argument til forsikringsselskapet hvis du kjører til motoren skjærer seg 🤭

Anonymkode: a3743...55d

Det er dersom det lyser rødt det skal haste, ikke gul eller oransje 😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Peilepinnen er jo i motorrommet. Men den trenger olje, ikke peilepinne. Hvis den lyser rødt må du umiddelbart stoppe motoren. 

Hva? Jeg åpna opp panseret og skrudde opp der som olja er. Det finnes ikke peilepinne for å sjå kor mye olje som er. (Google og er visst vanlig på nyere biler at det ikke finnes) Men ringte jobb, og det hadde visst skjedd med flere i det siste og er oljefilter som må skiftes. Er ikke farlig å kjøre med. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Hva? Jeg åpna opp panseret og skrudde opp der som olja er. Det finnes ikke peilepinne for å sjå kor mye olje som er. (Google og er visst vanlig på nyere biler at det ikke finnes) Men ringte jobb, og det hadde visst skjedd med flere i det siste og er oljefilter som må skiftes. Er ikke farlig å kjøre med. 

Da ser du det elektronisk. Bra det ordna seg. God vakt 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...