Gå til innhold

Inspirert pass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sørger du for at familien har gyldige pass til enhver tid?

Anonymkode: 3241d...1e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det gjør jeg. 

Etter å ha stått i situasjon hvor det var snakk om ambulansefly til utlandet for å redde liv, så er skrekken å ikke ha de nødvendige dokumentene på plass. 

Nå kommer ene barnet til å være uten gyldig pass i ca 6 uker, og det er jeg svært ukomfortabel med. Ikke minst pga at vi så at ukrainere uten gyldige dokument ikke kom seg ut av et land i krig. 

Anonymkode: 8a1c6...6d2

Skrevet

Nei, det har ikke vært nødvendig å ha de siste årene. Og eldste trenger farens samtykke og det er et lite helvete. Nå får hun ikke hatt oppkjøring heller pga han. 

men under «normale» omstendigheter så har vi stort sett pass, ja. Pleier å reise endel 

Anonymkode: 7d540...3ec

Skrevet

Mitt pass mener jeg gikk ut i 2019. Nei, forresten det var i 2006 jeg skaffet meg pass sist. Da gikk det vel ut i 2016 ;) Før dette har jeg riktignok alltid hatt gyldig pass, og er nå bikket 50.

Har ikke vært i utlandet, bortsett fra to dagerstur til Sverige for noen få år tilbake, så har ikke hatt behov.

Når passkrisen roer seg så tenker jeg at jeg får skaffe meg et pass igjen, men det haster ikke da jeg ikke har planlagt noen utenlandsreiser med det første.

Med tanke på at alle bør redusere eller kutte ut unødvendig reising er det ikke nødvendig å ha gyldig pass til enhver tid.

Anonymkode: f126f...260

Skrevet

Nei overhodet ikke. Passet mitt gikk ut for 15 år siden. Nå blir jeg tvunget til å fornye det selv om jeg ikke trenger pass,for DNB krever nå at jeg har enten pass eller førerkort. Jeg har ingen av delene.

Anonymkode: ab8b4...7e4

Skrevet

Ja, det har vi alltid. Synes det er viktig å ha gyldig pass til enhver tid. Med familie i utlandet skal vi alltid ha mulighet til å reise på kort varsel.

Skrevet

Nei, det trenger vi ikke. Gidder ihvertfall ikke bruke tid på det nå når alle andre skal ha. 

Skrevet

Ja, men vi passer på å fornye dem på vinteren. 

Anonymkode: 8a667...b3b

Skrevet

Ja,det gjør vi, her gikk passet til barna ut nå i mai, så da bestilte jeg time til pass i februar, og vi fikk da pass og ID kort 1 uke etterpå. Regnet med at det ville bli mye vanskeligere til våren, med tanke på hvor mange som trenger nytt pass nå.

Anonymkode: c0c40...e5c

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja,det gjør vi, her gikk passet til barna ut nå i mai, så da bestilte jeg time til pass i februar, og vi fikk da pass og ID kort 1 uke etterpå. Regnet med at det ville bli mye vanskeligere til våren, med tanke på hvor mange som trenger nytt pass nå.

Her er barnet 10 år å akkurat fått sitt første pass;har ikke trengt det før egentlig.

Skrevet

Ja, jeg har til enhver tid oversikt over familiens pass. Datter trenger pass i sommer, så da bestilte jeg time i januar/februar siden jeg jo forsto at det ville bli kamp om timene. Det er fullt mulig å tenke litt lenger enn det nesa rekker. 

Anonymkode: dc24c...89c

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Sørger du for at familien har gyldige pass til enhver tid?

Anonymkode: 3241d...1e6

jepp og bestiller gjernei januar da ting tar tid

Anonymkode: e6056...b52

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

jepp og bestiller gjernei januar da ting tar tid

Anonymkode: e6056...b52

Jeg bestilte i slutten av januar. Har time 23. juni, og da har vi vært heldige og fått der fremskyndet. Fikk egentlig time i slutten av juli. Så estimerer de ti ukers ventetid. Ingen utenlandstur på oss med andre ord. Det er helt ekstraordinære tilstander. Handler ikke bare om at folk er trege.

Anonymkode: fbfc3...94a

Skrevet

Ja. Jeg sørger for at jeg og barna har, og minner både eksen og kjæresten på å være up to date (ferierer i blant med en av dem). 

Anonymkode: 19415...98c

Skrevet

Ja, alltid! Viktig at barna har et gyldig id, både til reise og andre ting de trenger å vise hvem de er.

Anonymkode: 19a2a...668

Skrevet

Bestiller alltid nytt et år før det går ut grunnet krav om gyldig pass 6 måneder etter du kommer hjem mange steder. Så har vi liggende om vi vil reise noe sted på sparket.

Anonymkode: 1ed93...47c

Skrevet

Ja, har alltid gyldig pass til alle i familien,veit aldri når man må ha pass om man står uten. 

Anonymkode: b7b73...dff

Skrevet

Prøver å alltid ha pass klart ja. Men nå i koronatiden ble det ikke prioritert nye pass til barna. Fikk ordnet nye nå etter påske, akkurat tidsnok til en tur i juni.

Anonymkode: c0100...074

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg bestilte i slutten av januar. Har time 23. juni, og da har vi vært heldige og fått der fremskyndet. Fikk egentlig time i slutten av juli. Så estimerer de ti ukers ventetid. Ingen utenlandstur på oss med andre ord. Det er helt ekstraordinære tilstander. Handler ikke bare om at folk er trege.

Anonymkode: fbfc3...94a

Da er jeg glad for at vi bor her, bestilte tidlig i januar og fikk time i slutten av februar.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ja, det gjør jeg. 

Etter å ha stått i situasjon hvor det var snakk om ambulansefly til utlandet for å redde liv, så er skrekken å ikke ha de nødvendige dokumentene på plass. 

Nå kommer ene barnet til å være uten gyldig pass i ca 6 uker, og det er jeg svært ukomfortabel med. Ikke minst pga at vi så at ukrainere uten gyldige dokument ikke kom seg ut av et land i krig. 

Anonymkode: 8a1c6...6d2

I hvilken situasjon står man i når man trenger ambulansefly TIL utlandet? 🤔

Anonymkode: e9213...cce

Skrevet

Tja....

Stort sett, men ikke hundre prosent egentlig.

18-åringen sitt pass gikk ut i fjor. Han har time til nytt da.

De to yngste har pass som går ut til neste år, så kommer til å bestille time til vinteren.

Jeg har stort sett alltid hatt gyldig pass, men tror det gikk et års tid mellom de to siste som ikke var gyldig.

Anonymkode: 44590...e86

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, alltid! Viktig at barna har et gyldig id, både til reise og andre ting de trenger å vise hvem de er.

Anonymkode: 19a2a...668

Sønnen min er 10 år å vi har enda aldri hatt behov for noe pass til han. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

I hvilken situasjon står man i når man trenger ambulansefly TIL utlandet? 🤔

Anonymkode: e9213...cce

Kanskje hvis man trenger behandling det ikke er kompetanse på i Norge? Har en bekjent som måtte ha en akutt hjerneoperasjon i Tyskland, f.eks. I en slik situasjon vil man selvsagt uansett få nødpass på svært kort tid. 

Anonymkode: 72620...393

Skrevet

Kun meg selv, da det er den eneste legitimasjonen jeg har. Mannen har lappen og trenger kun pass når vi skal reise. Og 8-åringen trenger normalt ikke legitimasjon utenom reiser. Passet hans gikk ut i 2020, og han har akkurat fått nytt nå.

Anonymkode: 4ac8f...d8c

Skrevet

Ja, vi viste allerede i Januar at vi hadde lyst til å reise utenlands i år, så jeg bestilte time til pass med en gang, det var bare til å velge akkurat hvilken dag og klokkeslett som passet best, 2 måneder etter ble det fullt kaos med folk som ville fornye passet. Lurt å være ute i god tid tenkte jeg 🙂

Anonymkode: 48fad...1c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...