Anonym bruker Skrevet 24. mai 2022 #151 Skrevet 24. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Når barn når en viss alder, så er det man spiser borte en stor del av "det daglige", da de gjerne er minst like mye borte som hjemme. I forrige uke fikk mitt barn krone-is på den ene fritidsaktiviteten, godtepose på den andre, pølser og is på skolen og vafler hos en venn. Alt på vanlige hverdager. Heldigvis ingen is hos naboen her, men det er klart at alt dette bidrar til totalen, og det er lett for at man kan føle seg litt motarbeidet av og til. Anonymkode: 5fea0...450 Er barnet overvektig? Hvis ikke er det nok ingen skade skjedd. Så blir det kanskje mindre denne uken. Anonymkode: 99d32...2e1
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2022 #152 Skrevet 24. mai 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Er barnet overvektig? Hvis ikke er det nok ingen skade skjedd. Så blir det kanskje mindre denne uken. Anonymkode: 99d32...2e1 Ja det er han. Men poenget mitt var at det man får hos andre også teller, fordi det fort kan bli mye til sammen. Anonymkode: 5fea0...450
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2022 #153 Skrevet 24. mai 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Det kan jeg egentlig ikke tenke meg, nei. Et sunt kosthold starter hjemme og blir ikke sabotert gjennom noen få mnd med utemåltider. Mine barn er i hvert fall mer aktive i sommerhalvåret og litt ekstra is eller grillmat gjør ingen skade på helsen. Anonymkode: 99d32...2e1 Du tenker kun overvekt, og selv om det er viktig å tenke på, så er det også vi som tenker på hva som er nødvendig og sunt. 20 saftis i uken er ikke greit. Så enkelt er det . Jeg tror vel også at en del gir fløteis. Vi bor et sted hvor ungene er overalt i løpet av dagen, og tre, fire is seks, syv dager i uka er ikke bra uansett hvordan du vil unnskylde det. Gi til dine egne barn for det har ingen noe med. Anonymkode: 340f4...b27
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2022 #154 Skrevet 24. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Fem vannis en sjelden gang går også helt fint. Og så får du lære ungene dine måtehold, å takke nei er en del av dannelsen. Jeg lar ikke være å tilby små gjester is fordi de kanskje allerede har vært hos tre andre først. Anonymkode: 99d32...2e1 Er det ikke en del av dannelsen og ikke dytte i andres unger alt mulig spisendes? Anonymkode: e120f...50d
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2022 #155 Skrevet 24. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Men hva tror du at det gjør med selvfølelsen hans å være den ene som ikke får ta mot godtepose? Jeg skjønner at det er en kompleks situasjon som det er vanskelig for oss som ikke har erfart det å skjønne, men her tror jeg at dere gjør en stor feil. Det må da være bedre at han får ta mot posen, velge seg tre ting (for eksempel) og så legge bort/kaste resten? Å stå der å se at vennene gleder seg over godteposen - der vrir seg i meg bare av tanken. Hvordan forklarer dere dette for barnet? Anonymkode: 99d32...2e1 Kanskje det er du som fantaserer fram en situasjon som ingen har gjort? Anonymkode: 9c637...137
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2022 #156 Skrevet 24. mai 2022 Anonym bruker skrev (På 23.5.2022 den 8.50): Ja, det tror jeg at det barnet hadde følt. For oss voksne ser vi jo selvsagt at det ikke er verdens undergang, men å være den eneste ene som enten må stå på sidelinjen mens de andre organiserer seg og gjennomfører aktiviteten eller måtte gi fra seg "fangsten" tror jeg ganske sikkert hadde satt dype spor. Hadde vi visst at det var et barn som ikke fikk lov å få godtepose så hadde vi SELVSAGT ikke hatt aktiviteten, men det er ikke alle foreldre som er like flinke til å si fra om slikt på forhånd. Anonymkode: 99d32...2e1 Eh, leste du i det hele tatt den brukeren du siterer? Som bl a skriver "Å gi alle godtepose unntagen én er ikke noe som "fører til mobbing", det ER mobbing."? Selvsagt dropper man hele fiskedammen da. Eller henger noe helt annet enn godteri på kroken. Selv har jeg 3 barn og de har til sammen hatt 32 barnebursdager her, og der ble aldri levert ut noen godtepose til noen. Hyggelige selskap likevel, og masse godt tilgjengelig å spise. Anonymkode: 9c637...137
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2022 #157 Skrevet 24. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er det ikke en del av dannelsen og ikke dytte i andres unger alt mulig spisendes? Anonymkode: e120f...50d Å tilby er ikke å dytte i. Jeg må jo si at jeg stiller meg spørsmål om hvordan du oppfører deg ovenfor gjestene dine. Anonymkode: 99d32...2e1
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2022 #158 Skrevet 24. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kanskje det er du som fantaserer fram en situasjon som ingen har gjort? Anonymkode: 9c637...137 Hva mener du? Hi har selv sagt at de nekter barnet godteposer i selskap. Anonymkode: 99d32...2e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå