Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #1 Skrevet 21. mai 2022 Jeg innser at sjansen er liten for at noen av mine utallige iskrem-pushende naboer faktisk ser dette og tar det til seg, men likevel. Bare la vær å gi iskrem til andres unger hele tida, ok? Din unge er kanskje tynn og tar ikke skade av det, alle andre er ikke like heldige. Man kan heller ikke forvente at barn i småskolealder skal ha vett til å di nei, men jeg syns man burde kunne forvente av voksne at de ikke gir det hele tida. Anonymkode: 19ffc...31d
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #2 Skrevet 21. mai 2022 Vi kjøper de små saftisene fra x-tra og de deler vi ut til barn som er på besøk når det er pent vær. Det er ikke mitt ansvar å begrense ditt barn. Anonymkode: 99d32...2e1
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #3 Skrevet 21. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Vi kjøper de små saftisene fra x-tra og de deler vi ut til barn som er på besøk når det er pent vær. Det er ikke mitt ansvar å begrense ditt barn. Anonymkode: 99d32...2e1 Det er ikke ditt ansvar å fore mitt barn heller, men det gjør du tydeligvis likevel. Ikke er det pent vær heller, det regner, ikke at det har så mye å si. Ja, jeg skjønner at det i bunn og grunn er vårt ansvar, men det hadde vært så j@vla mye lettere hvis ikke hele resten av verden trakk i motsatt retning. Anonymkode: 19ffc...31d
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #4 Skrevet 21. mai 2022 Beklager, men det kommer jeg ikke til å etterfølge. På fine og varme sommerdager får ungene is, både våre og de som er på besøk. Vi gir pinneis, så er uansett ikke mange kaloriene pr. is, men vi spør alltid etter allergier først. Anonymkode: 5f724...b92
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #5 Skrevet 21. mai 2022 Men altså… si i fra til de som gir barnet ditt is hele tiden da. Jeg pleier stort sett å spørre foreldrene om det er greit i forkant. Anonymkode: 8fd1e...e91
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #6 Skrevet 21. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke ditt ansvar å fore mitt barn heller, men det gjør du tydeligvis likevel. Ikke er det pent vær heller, det regner, ikke at det har så mye å si. Ja, jeg skjønner at det i bunn og grunn er vårt ansvar, men det hadde vært så j@vla mye lettere hvis ikke hele resten av verden trakk i motsatt retning. Anonymkode: 19ffc...31d Det er ditt ansvar å lære ungen å si nei. Du kan ikke forvente at hele verden tilpasser seg deg og ungen din. Anonymkode: 12c7e...e38
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #7 Skrevet 21. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke ditt ansvar å fore mitt barn heller, men det gjør du tydeligvis likevel. Ikke er det pent vær heller, det regner, ikke at det har så mye å si. Ja, jeg skjønner at det i bunn og grunn er vårt ansvar, men det hadde vært så j@vla mye lettere hvis ikke hele resten av verden trakk i motsatt retning. Anonymkode: 19ffc...31d Herrefred, jeg skrev at jeg gjør det når det er fint vær, ikke at jeg gjør det i dag. Så du vil at ditt barn skal være den enste som ikke får is når hn leker i vår hage? Eller skal du legge føringer på at jeg aldri får spandere is på små gjester? Anonymkode: 99d32...2e1
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #8 Skrevet 21. mai 2022 Eh, hvordan tenker du at dette skal løses? Nå er det is! Bortsett fra til deg Petter. Anonymkode: 134ed...ee2
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #9 Skrevet 21. mai 2022 Det hadde vært bra å få mer bevissthet rundt dette. Is og søtsaker er jo ikke sunt for barn (nei, ikke de tynne heller). Å gi likevel er et valg man gjør for sine egne barn, det er greit nok, men er det ok å gjøre valget for andre barn også? Er det snilt å gi barn mat/søtsaker de ikke har godt av? Det er nok fånyttes, men jeg måtte bare få et utløp et sted. Hi. Anonymkode: 19ffc...31d
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #10 Skrevet 21. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Eh, hvordan tenker du at dette skal løses? Nå er det is! Bortsett fra til deg Petter. Anonymkode: 134ed...ee2 Trenger man å gi ungene is i det hele tatt da? Anonymkode: e120f...50d
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #11 Skrevet 21. mai 2022 Du får invitere de hjem til din egen hage da 🤷🏼♀️ Når ungene løper hele dagen gjennom sprederen, så er det ikke den ene saftisen som gjør de overvektige. Anonymkode: e65bc...85b
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #12 Skrevet 21. mai 2022 Da må du holde barnet hjemme eller lære han/hun å si nei takk! Anonymkode: aea6a...6d2
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #13 Skrevet 21. mai 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det hadde vært bra å få mer bevissthet rundt dette. Is og søtsaker er jo ikke sunt for barn (nei, ikke de tynne heller). Å gi likevel er et valg man gjør for sine egne barn, det er greit nok, men er det ok å gjøre valget for andre barn også? Er det snilt å gi barn mat/søtsaker de ikke har godt av? Det er nok fånyttes, men jeg måtte bare få et utløp et sted. Hi. Anonymkode: 19ffc...31d Vi har noen få måneder i året med noenlunde varme i dette landet. Da leker ungene ute, de hopper, sykler og bader i vannsprederen. Den mengde is de klarer å få i seg i disse sommermånedene kan neppe være et stort problem for de fleste. Om ditt barn har store problemer må du heller ta det opp med vennenes foreldre enn å irritere deg og forvente at vi andre skal slutte å spandere is til varme små barn. Anonymkode: 99d32...2e1
sug lut Skrevet 21. mai 2022 #14 Skrevet 21. mai 2022 (endret) Du får lære ungen magemål. Det er ikke vår jobb. Endret 21. mai 2022 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #15 Skrevet 21. mai 2022 11 minutes ago, Anonym bruker said: Trenger man å gi ungene is i det hele tatt da? Anonymkode: e120f...50d Skal du bestemme hva andre skal gjøre med egne barn også nå? Du får forklare sønnen at han skal si nei. Du kan IKKE forvente at folk ikke tilbyr gjester mat, det er jo kjempeuhøflig Anonymkode: 134ed...ee2
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #16 Skrevet 21. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Skal du bestemme hva andre skal gjøre med egne barn også nå? Du får forklare sønnen at han skal si nei. Du kan IKKE forvente at folk ikke tilbyr gjester mat, det er jo kjempeuhøflig Anonymkode: 134ed...ee2 Jøss, det var bare et spørsmål, ingen grunn til å gå til angrep. Anonymkode: e120f...50d
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #17 Skrevet 21. mai 2022 Ærlig talt, det er plass til en is om dagen i et sunt kosthold for aktive barn. Anonymkode: a2492...b11
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 21. mai 2022 #18 Skrevet 21. mai 2022 Her får ungene is. Vi har fryseren full av saftis når det er sommeren og det forsyner ungene og deres besøk seg av.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #19 Skrevet 21. mai 2022 Jaja. Sånn møter foreldre en pen oppfordring fra en oppgitt forelder : det er jo ikke vært problem, så det driter jo vi i. Så er det de ufine som faktisk er spydige fordi barn sliter med overvekt også. For noen fantastisk sympatiske mennesker dere er. Herregud Anonymkode: 340f4...b27
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 21. mai 2022 #20 Skrevet 21. mai 2022 (endret) Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jaja. Sånn møter foreldre en pen oppfordring fra en oppgitt forelder : det er jo ikke vært problem, så det driter jo vi i. Så er det de ufine som faktisk er spydige fordi barn sliter med overvekt også. For noen fantastisk sympatiske mennesker dere er. Herregud Anonymkode: 340f4...b27 Det handler aller mest om at kostholdet best håndteres i hjemmet. En is velter ingenting hvis barnet holdes i aktivitet og spiser sunt hjemme. Hadde mitt barn slitt med vekten så hadde ikke fryseren vært full av is. Med mindre det overvektige barnet bosetter seg hos vennene så er vektproblemet foreldrenes ansvar. Endret 21. mai 2022 av mamma til adhd gutt<3
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #21 Skrevet 21. mai 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden): Det handler aller mest om at kostholdet best håndteres i hjemmet. En is velter ingenting hvis barnet holdes i aktivitet og spiser sunt hjemme. Hadde mitt barn slitt med vekten så hadde ikke fryseren vært full av is. Med mindre det overvektige barnet bosetter seg hos vennene så er vektproblemet foreldrenes ansvar. Hadde "ditt barn".... ja riktig. Nå gjelder ikke dette ditt barn, men kanskje ett som får fem is om dagen av ulike foreldre. Hvor "deres barn" tåler det. Uansett er det ikke greit å dytte på med en kg sukker fordi det er sommer og varmt. Anonymkode: 340f4...b27
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 21. mai 2022 #22 Skrevet 21. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hadde "ditt barn".... ja riktig. Nå gjelder ikke dette ditt barn, men kanskje ett som får fem is om dagen av ulike foreldre. Hvor "deres barn" tåler det. Uansett er det ikke greit å dytte på med en kg sukker fordi det er sommer og varmt. Anonymkode: 340f4...b27 Det er stor forskjell på vann-is og fløteis feks.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #23 Skrevet 21. mai 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden): Det er stor forskjell på vann-is og fløteis feks. Litt forskjell er det fordi fløte også er er usunn ingrediens, men full av sukker er begge uansett. Anonymkode: 340f4...b27
prekæs Skrevet 21. mai 2022 #24 Skrevet 21. mai 2022 (endret) Da sier du i fra til hver enkelt iskrempusher, så kan de få sjansen til å gi alle barn, utenom din unge, is. Grei skuring. Endret 21. mai 2022 av prekæs
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #25 Skrevet 21. mai 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (14 minutter siden): Det handler aller mest om at kostholdet best håndteres i hjemmet. En is velter ingenting hvis barnet holdes i aktivitet og spiser sunt hjemme. Hadde mitt barn slitt med vekten så hadde ikke fryseren vært full av is. Med mindre det overvektige barnet bosetter seg hos vennene så er vektproblemet foreldrenes ansvar. Vel, nå handler det ikke om ditt barn og din familie. Litt empati for andre som er i andre situasjoner burde ikke være for mye forlangt. Anonymkode: e120f...50d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå