Gå til innhold

Usjarmerende trekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har oppdaget en del usjarmerende trekk hos min mann. Når jeg først har oppdaget det, har det vist seg vanskelig å uoppdage det. Nå er det jo der, og det har nok ført til at jeg viser litt forakt for han. 

Eksempler kan være;

Jeg skader meg ganske alvorlig og ingen vet om jeg vil fungere 100% igjen - han gråter fordi han tenker på at det blir vanskelig for han.

Jeg oppdager kuler i brystet og må vente noen uker på mammografi - han lever livet som normalt, nevner det ikke med et ord og er blid og fornøyd. Selv etter jeg påpeker to ganger at jeg synes det er litt spesielt, fortsetter det sånn.

Jeg spør om han ikke kan legge bort jobben litt når han er hjemme med sykt barn - han «har prøvd å forklare meg i flere år at han ikke har den type jobber som man bare kan legge bort når man har sykt barn» (= hans jobber er for viktige). 

Han har det også med å bli bråsint og klikke, selv om han i utgangspunktet er snill.

Jeg kunne fortsatt lenge. Jeg er veldig lei av dette her. Forventer jeg for mye? Er jeg urimelig?

Anonymkode: 10cc0...20a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Parterapi - hvis ikke tror jeg du kommer til å gå fra ham om en stund uansett. Så bedre å ta tak i det, kanskje kunne redde forholdet... eller om dere ikke finner ut av ting, så vil det i hvert fall ha fremskyndet en beslutning.

Men forsøk å få frem til ham på en saklig måte at dere er i ferd med å skli fra hverandre og at dere trenger parterapi for å snakke og fungere bedre sammen igjen.

Du er ikke urimelig. Han derimot...

Anonymkode: a1787...b55

Skrevet

For meg er ikke dette "usjarmerende trekk". I min verden er dette symptomer på meget, meget mangelfullt utviklede sjelsevner, og manglende empati. Det er alle røde flagg og varsellamper og ringende bjeller her, altså. Dette hadde faktisk vært grunn til å avslutte hele forholdet. Han er ikke "egentlig snill" når han sipper over at din sykdom gjør livet verre for HAM. Da er han en navlebeskuende egoist.

Anonymkode: f02b0...f8f

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

For meg er ikke dette "usjarmerende trekk". I min verden er dette symptomer på meget, meget mangelfullt utviklede sjelsevner, og manglende empati. Det er alle røde flagg og varsellamper og ringende bjeller her, altså. Dette hadde faktisk vært grunn til å avslutte hele forholdet. Han er ikke "egentlig snill" når han sipper over at din sykdom gjør livet verre for HAM. Da er han en navlebeskuende egoist.

Du sa det jeg hadde tenkt å skrive! Usjarmerende trekk er å spise med munnen åpen eller være litt løs i fiseringen. Dette vipper mer over i personlighetsforstyrrelser!

Anonymkode: d1dfd...b29

Skrevet

Bråsint og klikke kjenner jeg at jeg bekymrer meg for. Det andre tenker jeg at ikke er så unormalt? Hva forventet du i de ukene du ventet på mammografi? (Hvor må man forresten vente på mammografi i uker? Kuler i brystet har gitt meg og andre jeg kjenner mammografi i løpet av dager). Du gikk og bekymret deg, han er kanskje en type som tenker at det ikke er noen grunn til å bekymre seg før vi vet hva dette er. Skulle han være lei seg og nedfor i 3 uker? Ikke smile? Jeg er selv gift med en mann som ikke tar bekymringer på forhånd, men han hører gjerne på mine om jeg vil prate om det. 

Om han har forklart deg flere ganger at han ikke kan legge bort jobben sånn uten videre på kort varsel, som sykt barn gjerne er, hvorfor forventer du allikevel at han skal gjøre det? Kan det hende at det ikke er fordi han mener at hans jobb er så viktig, men at det faktisk er tilfelle at han har f. eks. kunder som må besvares, rapporter som må sendes eller så stopper ting andre steder? 

Jeg tror du har lyst til å gå fra han og leter etter ting som gjør at du kan skylde på han for å gå. 

Anonymkode: 7d886...bcc

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Enig. Mange røde flagg her 

Anonymkode: 3f901...59d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...