Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #1 Skrevet 19. mai 2022 Hei. Jeg søkte nav om beregning av bidrag for en del mnd. siden. Det er mange år siden bruddet og det har vært vold involvert. Har derfor ikke turt å søke før nå som blant annet politiet er involvert. I alle fall så sender far "ny informasjon" hele tiden. Han ønsker ikke at det skal beregnes bidrag da han mener jeg saboterer hans mulighet til samvær. Så han sender lange brev med hva han synes om nav, at de ikke burde beregne, at han hadde hatt 50-50 om det ikke var for meg osv osv. Hver gang han sender "ny informasjon" så legges det jo til noen uker behandlingstid for at jeg skal få mulighet til tilsvar. Jeg svarte ikke noe sist, da jeg tenker saken er tilstrekkelig belyst. Bosted og samvær er dokumentert og de har inntektsopplysningene våre. Vel da svarer far på nytt... Selv om han var siste som sendte informasjon. Det legges da til flere uker for at jeg skal kunne svare. Men det er jo ingenting å svare på. Har ringt nav to ganger for å høre om jeg skal svare. De sier jeg ikke trenger for de har den informasjonen de trenger. Spørsmålet er vel om noen har vært i samme situasjon? Hvor lenge tar de i mot svada og "ny informasjon" før de faktisk behandler saken? Vet jo han må betale til slutt, men det hjelper lite mens månedene og utgiftene for barna løper her.... 🙈 Anonymkode: c697e...ada
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #2 Skrevet 19. mai 2022 Jeg vet ikke, men det er et hensiktsløst tungrodd system! Var jeg deg ville jeg sendt mail/brev om at du har kommet med all relevant informasjon tidligere og ikke har mer å tilføye, og at du forventer at saken nå blir behandlet raskt. Da vil jeg anta at de ikke trenger å vente flere uker på fristen for ditt svar. Svarer du ikke skriftlig vil jeg tro de må vente ut din svarfrist. Og det gir gjerne far tid til å koke sammen enda mer... Føler med deg! Håper det ordner seg snart! Anonymkode: b8e3f...075
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #3 Skrevet 19. mai 2022 Du kommer til å få en fin etterbetaling når du endelig får betalt, da! 😉 Ellers aner jeg ikke hvordan det gjøres ang nye opplysninger hele tiden, men sikkert lurt som den over her skriver å skrive til Nav at du ikke har flere opplysninger, og forventer at saken løses snart! Anonymkode: 15913...3b4
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #4 Skrevet 20. mai 2022 Takk for svar dere. God ide å svare ut at jeg ikke har flere opplysninger og be om at de behandler søknaden. Trøsten er jo at det må etterbetales til slutt. Anonymkode: c697e...ada
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #5 Skrevet 20. mai 2022 Her gikk det til retten, da ble det fortgang på sakene. Fikk en ganske heftig etterbetaling. Anonymkode: 87276...8b8
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #6 Skrevet 20. mai 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Hei. Jeg søkte nav om beregning av bidrag for en del mnd. siden. Det er mange år siden bruddet og det har vært vold involvert. Har derfor ikke turt å søke før nå som blant annet politiet er involvert. I alle fall så sender far "ny informasjon" hele tiden. Han ønsker ikke at det skal beregnes bidrag da han mener jeg saboterer hans mulighet til samvær. Så han sender lange brev med hva han synes om nav, at de ikke burde beregne, at han hadde hatt 50-50 om det ikke var for meg osv osv. Hver gang han sender "ny informasjon" så legges det jo til noen uker behandlingstid for at jeg skal få mulighet til tilsvar. Jeg svarte ikke noe sist, da jeg tenker saken er tilstrekkelig belyst. Bosted og samvær er dokumentert og de har inntektsopplysningene våre. Vel da svarer far på nytt... Selv om han var siste som sendte informasjon. Det legges da til flere uker for at jeg skal kunne svare. Men det er jo ingenting å svare på. Har ringt nav to ganger for å høre om jeg skal svare. De sier jeg ikke trenger for de har den informasjonen de trenger. Spørsmålet er vel om noen har vært i samme situasjon? Hvor lenge tar de i mot svada og "ny informasjon" før de faktisk behandler saken? Vet jo han må betale til slutt, men det hjelper lite mens månedene og utgiftene for barna løper her.... 🙈 Anonymkode: c697e...ada Hadde det akkurat på samme måte. Eksen mistet siste dråper av respekten etter en sånn runde i Nav. Første runde tok vel ca 6 mnd, Nav opprettholder egne maks frister uansett hvor mye ny informasjon kommer underveis. Barnebidraget ble beregnet og betalt etter det, men det gikk enda 6 mnd med en runde i Navs Klageinnstans pga far var misfornøyd med vedtaket. I denne runden går barnebidraget til utbetaling på opprinnelig vedtak inntil noe annet er bestemt. Anonymkode: 35727...ebc
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #7 Skrevet 20. mai 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Takk for svar dere. God ide å svare ut at jeg ikke har flere opplysninger og be om at de behandler søknaden. Trøsten er jo at det må etterbetales til slutt. Anonymkode: c697e...ada Det er ganske sjeldent at Nav etterbetaler for perioden før søknaden var fremmet Anonymkode: 35727...ebc
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #8 Skrevet 20. mai 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Det er ganske sjeldent at Nav etterbetaler for perioden før søknaden var fremmet Anonymkode: 35727...ebc Nav etterbetaler alltid fra søknadstidspunkt på sine stønader, men her skal det vel beregnes hva far skal betale og da er det ikke sikkert han må etterbetale...? Anonymkode: 050e9...04c
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #9 Skrevet 20. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er ganske sjeldent at Nav etterbetaler for perioden før søknaden var fremmet Anonymkode: 35727...ebc Nei det skjønner jeg. Men søknaden er jo fremmet for mange måneder siden, så regner med han må etterbetale fra søknaden ble sendt når den er ferdigbehandlet? Anonymkode: c697e...ada
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #10 Skrevet 20. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Her gikk det til retten, da ble det fortgang på sakene. Fikk en ganske heftig etterbetaling. Anonymkode: 87276...8b8 Gikk bidragssaken til retten? Pga uenigheter mellom dere? Anonymkode: c697e...ada
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #11 Skrevet 20. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hadde det akkurat på samme måte. Eksen mistet siste dråper av respekten etter en sånn runde i Nav. Første runde tok vel ca 6 mnd, Nav opprettholder egne maks frister uansett hvor mye ny informasjon kommer underveis. Barnebidraget ble beregnet og betalt etter det, men det gikk enda 6 mnd med en runde i Navs Klageinnstans pga far var misfornøyd med vedtaket. I denne runden går barnebidraget til utbetaling på opprinnelig vedtak inntil noe annet er bestemt. Anonymkode: 35727...ebc Herlighet. Det hadde jeg ikke tenkt på. Han kommer jo garantert til å klage på vedtaket. Da er det jo fint at det evt. går til utbetaling på opprinnelig vedtak slik at han ikke kan trenere saken enda lengre 🙈 Anonymkode: c697e...ada
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå