Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #1 Skrevet 19. mai 2022 Hvor viktig er det? Min sønn er til sin far denne uken. Har tentamen neste uke. Faren sier at han får ikke være ute i helgen pga at han må øve. Er det ikke det litt overdrevet? Jeg er for å øve, men ikke å overdrive Anonymkode: 43ac2...806
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #2 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvor viktig er det? Min sønn er til sin far denne uken. Har tentamen neste uke. Faren sier at han får ikke være ute i helgen pga at han må øve. Er det ikke det litt overdrevet? Jeg er for å øve, men ikke å overdrive Anonymkode: 43ac2...806 Galskap. Anonymkode: a2960...a73
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #3 Skrevet 19. mai 2022 Hvis han uansett er så flink at karakteren ikke har betydning for videre utdanning er jeg mest enig med deg. Hvis han ligger nær vippen for å komme inn på den skolen han vil senere er jeg mest enig med far. Anonymkode: b6001...bd2
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #4 Skrevet 19. mai 2022 Det kommer litt an på fag også, man trenger vanligvis ikke å øve så mye før heldagsprøver i norsk og engelsk, men bør gjerne øve litt i matte. Uansett så teller ikke karantene nå i 8. klasse i noen av disse tre fagene, så jeg har ikke stresset med det med mine barn. Anonymkode: 9c910...6f6
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #5 Skrevet 19. mai 2022 Han jobber jevt bra gjennom hele året. Så dette er unødvendig synes jeg. Men far er ikke enig Anonymkode: 43ac2...806
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #6 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Han jobber jevt bra gjennom hele året. Så dette er unødvendig synes jeg. Men far er ikke enig Anonymkode: 43ac2...806 Sandynlig vis er jeg enig med deg, men når barnet er hos far er det han som bestemmer. Ikke undergeav ham ved å blande deg i dette. Gutten tåler en helg med skolearbeid og visshet om at far ser det som en selvfølge at han gjør sitt beste. Anonymkode: b6001...bd2
gale damen Skrevet 19. mai 2022 #7 Skrevet 19. mai 2022 Tentamen i åtte trinn krever nok en del øvelse.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #8 Skrevet 19. mai 2022 Det her kommer helt an på faget og på hvor god sønnen din er på skolen generelt. Er det f. Eks en Matematikk-tentamen, og sønnen din sliter/har slitt med matematikk tidligere, så ville jeg nok vært enig med faren. Men jeg synes likevel far overdriver ganske så mye. En tentamen i 8. Klasse ville jeg nok sannsynligvis ikke bekymret meg over. Selvsagt bør sønnen din øve godt og gjøre alt han kan, men det er ikke farlig å feile. Anonymkode: d379b...8ad
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #9 Skrevet 19. mai 2022 Men hvorfor diskuterer dere hva far bestemmer når barnet er hos far? Anonymkode: 8d610...3de
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #10 Skrevet 19. mai 2022 Som lærer er jeg litt delt. Er det norsk eller engelsk, vil det mest sannsynlig ikke være behov for å øve så mye. Er det matematikk derimot, kan det være nødvendig å øve en del på forhånd. Jeg møter veldig ofte foreldre som er oppgitt over karakterene til poden i matematikk - og ikke nødvendigvis skjønner at det å få til matematikk på ungdomsskolen kan kreve en del arbeid hos enkelte, og at det faktisk må settes av tid til å øve spesifikt i faget. Matematikk er jo også det faget hvor det er lettest å havne bakpå dersom man mister mye på 8. trinn. Nå vet jeg jo ikke hvordan barnet ditt ligger an faglig - men uansett er det ikke nødvendigvis dumt å lære seg at karakterer krever innsats, og at det derfor kan være lurt å sette av en helg til øving. Men å nekte barnet å gå ut hele helga var nå uansett litt i overkant, synes jeg - og ikke spesielt pedagogisk. Likevel, her vil far mest sannsynlig gjøre seg noen erfaringer når han ser hvordan denne helga blir. Kanskje vil barnet få uttelling for strevet, eller kanskje vil far oppdage at det ble litt mye og moderere litt mer framover. Anonymkode: 09aa2...3cb
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #11 Skrevet 20. mai 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Som lærer er jeg litt delt. Er det norsk eller engelsk, vil det mest sannsynlig ikke være behov for å øve så mye. Er det matematikk derimot, kan det være nødvendig å øve en del på forhånd. Jeg møter veldig ofte foreldre som er oppgitt over karakterene til poden i matematikk - og ikke nødvendigvis skjønner at det å få til matematikk på ungdomsskolen kan kreve en del arbeid hos enkelte, og at det faktisk må settes av tid til å øve spesifikt i faget. Matematikk er jo også det faget hvor det er lettest å havne bakpå dersom man mister mye på 8. trinn. Nå vet jeg jo ikke hvordan barnet ditt ligger an faglig - men uansett er det ikke nødvendigvis dumt å lære seg at karakterer krever innsats, og at det derfor kan være lurt å sette av en helg til øving. Men å nekte barnet å gå ut hele helga var nå uansett litt i overkant, synes jeg - og ikke spesielt pedagogisk. Likevel, her vil far mest sannsynlig gjøre seg noen erfaringer når han ser hvordan denne helga blir. Kanskje vil barnet få uttelling for strevet, eller kanskje vil far oppdage at det ble litt mye og moderere litt mer framover. Anonymkode: 09aa2...3cb Dette! Anonymkode: d08b7...358
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #12 Skrevet 20. mai 2022 Det er viktig å lære seg at store prøver krever innsats! Gutten lærer å prioritere tid i forkant feks til eksamen senere. Jeg synes dette er bra læring fra far. jeg regner da med at gutten ikke må øve 24/7. men at han ikke får gå ut med kompiser. Der kan bli en bra helg med øving viss far og gutten gjør litt kjekke ting innimellom! Anonymkode: 6bc4a...d38
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #13 Skrevet 20. mai 2022 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Hvis han uansett er så flink at karakteren ikke har betydning for videre utdanning er jeg mest enig med deg. Hvis han ligger nær vippen for å komme inn på den skolen han vil senere er jeg mest enig med far. Anonymkode: b6001...bd2 Det er 8. klasse Anonymkode: bc41d...4bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå