Gå til innhold

Kaffegjest i bryllup - hvor mye i gave?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Jo det kunne vi - det var jo ingen som hadde låst døra liksom.

Begge gangene måtte vi reise langt for å delta. Og man pynter seg jo for å overvære seremonien i kirken. Det føltes bare veldig rart å skulle gå ut av hotellrommet i finklær, forbi hotellrestauranten hvor festen ble holdt, for å finne er spisested. Da ble det takeaway på rommet. 

Anonymkode: 95dea...47e

Hvis det var mange timer til så hadde jeg skiftet da. Gått ut og spist og kanskje innom en pub :-) bare ruslet rundt og tittet på stedet. Alt må jo være bedre enn å vente på et hotellrom tenker jeg. 

Anonymkode: fe5fc...0ca

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Hvis det var mange timer til så hadde jeg skiftet da. Gått ut og spist og kanskje innom en pub 🙂 bare ruslet rundt og tittet på stedet. Alt må jo være bedre enn å vente på et hotellrom tenker jeg. 

Men da kan man jo risikere å kose seg, og faktisk glemme at man er snurt! Skulle tatt seg ut. 

Anonymkode: feebb...98e

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvis det var mange timer til så hadde jeg skiftet da. Gått ut og spist og kanskje innom en pub 🙂 bare ruslet rundt og tittet på stedet. Alt må jo være bedre enn å vente på et hotellrom tenker jeg. 

Eller brudeparet kunne latt de få være med på middagen slik at gjester langveisfra slapp mer utgifter og mas enn nødvendig.

Å invitere gjester til bryllup som bor så langt unna at de må bo på hotell, for så å kun la de få komme til kaker er toppen av frekkhet.

Anonymkode: 84912...58d

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Hadde det vært i en storby så hadde man kanskje gjort det. 

Det ene bryllupet ble holdt på et lite sted hvor den eneste puben var på hotellet. Det føltes utrolig kleint å at vi 5 i vennegjengen som var bedt til kaffe skulle sitte der og henge mens de andre spiste vegg i vegg

Anonymkode: 95dea...47e

Kaffegjester i bryllup er ikke OKEI. 
jeg mener det er «stygt» gjort. 

hadde gradert gaven like mye som du ble gradert. 

jeg ble bedt til kaffe til et bryllup til barndomsvenninnen min , kl 21. var en vennegjeng på 6 personer der tre ble bedt på alt og tre kom på kaffe på kvelden (det var vinterbryllup så kl 21 føltes veldig sent).  Vi stod utenfor å ventet (i gangen) fordi de ikke var ferdig med mat og taler.

jeg kjøpte en glassvase til ca 150-200kr. Jeg var der i ca to timer og følte meg «utenfor», ikke bra nok som de andre gjestene.
Glad jeg ikke hadde drukket vin i forkant, jeg valgte å holde met til kaffen og kjørte hjem igjen kl 23. 

Når jeg skal stå brud skal denne venninnen enten bli bedt til hele bryllupet - eller ikke bli bedt i det hele tatt. 

Anonymkode: d035c...b57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...