Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #26 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du må huske på at vi med flere barn sånn sett har det litt mindre intenst fordi barna leker med og underholder hverandre i stedet for å henge på meg hele tiden, men til gjengjeld har vi jo krangling dem i mellom da 😅 Anonymkode: 7a1f7...3ae Så fint å se kommentarer fra noen som evner å reflektere over to ulike situasjoner i ett innlegg. I motsetning til en over som bjeffer at ETT barn ikke er noenting. En alenemor med et barn med psykisk utviklingshemming kan ha det langt vanskeligere enn en alenemor med to funksjonsfriske barn. Ingen barn er like og flott at de fleste evner å reflektere over dette. Anonymkode: c081a...36f
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #27 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Så fint å se kommentarer fra noen som evner å reflektere over to ulike situasjoner i ett innlegg. I motsetning til en over som bjeffer at ETT barn ikke er noenting. En alenemor med et barn med psykisk utviklingshemming kan ha det langt vanskeligere enn en alenemor med to funksjonsfriske barn. Ingen barn er like og flott at de fleste evner å reflektere over dette. Anonymkode: c081a...36f Haha, jeg har fire barn og synes som regel det er mye enklere å ha med to av dem enn bare ett av dem på ting. Alle fire kan bli litt mer kavete rent logistikkmessig, men bare én unge blir fort intenst synes jeg. Anonymkode: 7a1f7...3ae
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #28 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du har ETT stort barn. Jeg snakker om situasjoner lik HI sin - flere barn, der i hvert fall ett av barna er veldig lite. Det kan da virkelig ikke sammenlignes. Anonymkode: 94503...30a Jeg sammenligner ikke. Om du ser så skriver jeg to avsnitt. Det første som et tilsvar til deg om at din virkelighet ikke er alle andre sin. Det andre avsnittet skriver jeg om min situasjon. Og barnet mitt har heller ikke alltid vært stort. Anonymkode: daf5f...4f0
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #29 Skrevet 19. mai 2022 Jeg skjønner deg godt, HI. Det må være slitsomt å aldri ha fri fra hverandre. Har dere ikke besteforeldre, tanter, onkler, venner som kan ha barna ett par netter? Så kan du ta en natt eller to på hotell? Man trenger ikke reise så langt for å føle at man har litt ferie. Anonymkode: 31deb...f84
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #30 Skrevet 19. mai 2022 Kan ikke 16 åringen ta ansvar for søsken en dag/kveld? Alle mennesker trenger litt avlasting, uansett om det "går fint". Anonymkode: daf5f...4f0
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #31 Skrevet 19. mai 2022 Nå er jeg bare alene med 2 barn. Men vi har alltid kost oss masse, har reist mye med de, og tatt de med på mye forskjellig da vi er hjemme. Reiste på interrail med de i 4 uker, da minste var 6 år, var en helt fantastisk ferie. Anonymkode: 9a75c...000
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #32 Skrevet 19. mai 2022 Jeg er alene med to, en på 4 og ei på 7. Har vært alene siden jeg var gravid med minste. I år blir det 5 uker ferie på oss sammen, og jeg gleder meg. Jeg liker best dager uten vekkerklokke og avtaler, og selv om det kan være hektisk eller krangling av og til, så er det også den beste tida. Vi legger lista og tempoet lavt, turer i nærområdet, vennebesøk osv. Jeg har en slektning som stiller opp med jevne mellomrom, men jeg er mye alene med de og har aldri fri flere dager. Det går fint. Det er bare en periode. Allerede nå er eldste så stor at han er en del borte. Brått er de store og det gruer jeg meg til. Anonymkode: f9951...acf
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #33 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Lausunger? Sjarmerende... Anonymkode: 39aa2...00a Noen ganger skal man tenke seg bittelitt om. Stigmaet rundt såkalte lausunger er blitt så lite nå at din kommentar bare virker som en latterlig anakronisme. Så det er ikke i seg selv så sårende. Men hvis det var jeg som hadde skrevet denne tråden, ville jeg ha måttet fortelle deg om hvordan alt - også feriene - ble veldig annerledes etter at min samboer døde i en brå ulykke, der også ungene var til stede. Kanskje du kan klare å se for deg at "alene med barn" rommer veldig mange ulike skjebner og familier. Ikke alle er det så morsomt å gjøre narr av. Anonymkode: 97a54...137
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2022 #34 Skrevet 22. mai 2022 On 5/18/2022 at 10:10 PM, Anonym bruker said: Hvordan gjør du det med ferie? Skulle så inderlig ønske at jeg hadde en partner som kunne avlastet meg litt.. 3 uker "ferie" med barna 🥵🥵 Anonymkode: 2b16b...fcb har min hele ferien og nyter hvert sekund, hn skal bort 1 uke til sommeren ,så da vil jeg savne han Anonymkode: a9527...83a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå