Anonym bruker Skrevet 18. mai 2022 #1 Skrevet 18. mai 2022 Hvordan gjør du det med ferie? Skulle så inderlig ønske at jeg hadde en partner som kunne avlastet meg litt.. 3 uker "ferie" med barna 🥵🥵 Anonymkode: 2b16b...fcb
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2022 #2 Skrevet 18. mai 2022 Jeg er med barnet hele ferien, men jeg synes det bare er fint. Hvor små er dine? Anonymkode: 68034...cb4
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2022 #3 Skrevet 18. mai 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg er med barnet hele ferien, men jeg synes det bare er fint. Hvor små er dine? Anonymkode: 68034...cb4 Mine er 2 til 16 Anonymkode: 2b16b...fcb
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2022 #4 Skrevet 18. mai 2022 Alene året rundt, elsker ferien hvor vi får masse kvalitetstid. Er jo hverdagen ellers så fungerer jo ekstra godt i ferier uten krav om lekser og vekkerklokke. Helt topp 😊 Anonymkode: c081a...36f
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2022 #5 Skrevet 18. mai 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Alene året rundt, elsker ferien hvor vi får masse kvalitetstid. Er jo hverdagen ellers så fungerer jo ekstra godt i ferier uten krav om lekser og vekkerklokke. Helt topp 😊 Anonymkode: c081a...36f Hvor mange har du? Hvor er far? Anonymkode: 2b16b...fcb
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2022 #6 Skrevet 18. mai 2022 Alene med 2 jeg. Eeeelsker når vi har fri sammen og kan kose oss😊 de er 7 og 15 år Anonymkode: ba373...dfb
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2022 #7 Skrevet 18. mai 2022 Har 3 helt alene. De begynner å bli store da. Yngste er 7. men vi storkoser oss med ferie sammen. Nydelig å slippe å stresse av gårde og bli vekket av alarm hver morgen! Anonymkode: 00faf...dfe
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #8 Skrevet 19. mai 2022 Lausunger? Sjarmerende... Anonymkode: 39aa2...00a
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #9 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Lausunger? Sjarmerende... Anonymkode: 39aa2...00a Logg av å legg deg, du skal tidlig opp på skolen i morra. Anonymkode: dc8ec...970
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #10 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Logg av å legg deg, du skal tidlig opp på skolen i morra. Anonymkode: dc8ec...970 Nei, jeg skal nok ikke det. Tipper du har lausunger selv så lenge du ble krenket. Anonymkode: 39aa2...00a
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #11 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Nei, jeg skal nok ikke det. Tipper du har lausunger selv så lenge du ble krenket. Anonymkode: 39aa2...00a Uhuhh, skikkelig bra comeback...... 🤣 Anonymkode: dc8ec...970
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #12 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Nei, jeg skal nok ikke det. Tipper du har lausunger selv så lenge du ble krenket. Anonymkode: 39aa2...00a 😂du er nå litt søt, da. Anonymkode: daf5f...4f0
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #13 Skrevet 19. mai 2022 Ferie er deilig, slipper matpakker, vekkeklokke, påkledning og ut døra 07.30😳 3 uker er jo ingen ting, her har jeg en 8-åring og en 6 åring og ingen har Sfo, så her har vi 8 uker🥳🥳🥳🥳 Kan du alliere deg med venner? Barnas venner? Ferie for oss betyr å slappe av hjemme, nyte lange morgener uten stress, stikke på stranda, utflukter som ike krever mer enn 1-2 overnattinger før vi er hjemme et par dager igjen. Barna leker med venner, vi bader, griller, stikker på kino osv. Vare late dager og kos. Ikke 2 uker her, eller 1 uke der. Det vi vil, når vi vil 😊 Anonymkode: be6dd...736
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #14 Skrevet 19. mai 2022 Er 100% alene med 3 barn. Far og mannen min døde for 5 år siden. Ferier er vår favoritt. Da er vi på turer, bader, telter, reiser bort og gjør ting sammen. Elsker helger og ferier med barna mine. Har aldri hatt tanker om at jeg trenger avlastning. Kan du tenke igjennom hva som gjør at ferier blir slitsomme eller vanskelig? Kan du endre på noe? Anonymkode: af9c5...f81
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #15 Skrevet 19. mai 2022 Vi koser oss! Jeg fikk ikke barn for å få fri til å være alene. PLanlegger ferier sammen og gjør det beste ut av hverdager og ferier. Elsker å reise sammen. Anonymkode: 20f31...b59
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #16 Skrevet 19. mai 2022 Alene med fire barn. Gleder meg så til fem uker ferie sammen med dem. Ingen vekkerklokke og ingenting som haster. Lange late dager med stort sett bare kos. Gutta er mellom 4 og 12 år, og har masse glede av hverandre. Anonymkode: a1978...259
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #17 Skrevet 19. mai 2022 Den idyllen alle her beskriver stemmer ikke overens med virkeligheten. For å være ærlig - det er kjempefint å ha ferie med barna alene, så lenge de ikke er så små at de står opp klokka 5 hver morgen og må følges opp hele tiden. Jeg har vært alene med to barn i flere år (uten avlastning), og synes det var tøft til tider. Og ingen jeg kjenner har skyfri himmel og regnbueidyll hele ferien, slik det fremstilles her på DiB. Anonymkode: 94503...30a
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #18 Skrevet 19. mai 2022 Du sier du har barn fra 2-16 år, da mine var små syns ikke jeg det var så avslappende med ferie heller. Nå er yngste 8, og ferie er det beste i verden, for nå har vi jo faktisk ferie alle sammen (meg inkludert). Små barn er slitsomt (syns jeg), og de krever generelt mye av en. Når de blir større krever de det på en helt annen måte, som jeg personlig syns er veldig mye enklere. Anonymkode: c775d...435
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #19 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Den idyllen alle her beskriver stemmer ikke overens med virkeligheten. For å være ærlig - det er kjempefint å ha ferie med barna alene, så lenge de ikke er så små at de står opp klokka 5 hver morgen og må følges opp hele tiden. Jeg har vært alene med to barn i flere år (uten avlastning), og synes det var tøft til tider. Og ingen jeg kjenner har skyfri himmel og regnbueidyll hele ferien, slik det fremstilles her på DiB. Anonymkode: 94503...30a Du må nesten bare snakke for deg selv. Jeg beskrev min virkelighet. At du har en annen virkelighet og et annet liv er noe annet. Anonymkode: 20f31...b59
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #20 Skrevet 19. mai 2022 Idyllen stemmer her, men store barn. Enkelt å reise med, sene kvelder og late morgener. Vi har jo alle vært der med små barn. Slitsomt når de er mindre, det er jeg enig. Anonymkode: c081a...36f
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #21 Skrevet 19. mai 2022 Da barna var små, altså yngste var under 5-6 år, synes jeg det var slitsomt til tider fordi det kunne bli så enormt intenst. Etter at alle fire ble store er det derimot helt herlig! Anonymkode: 7a1f7...3ae
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #22 Skrevet 19. mai 2022 Jeg er alenemor med kun ett barn. Vi er oppi hverandre hele tida. Det blir veldig intenst innimellom. Og helger og ferier var ikke alltid idyll. Men nå er barnet 12 år og alt går så mye bedre! Vi er alle forskjellige og takler ting ulikt. Jeg blir imponert over alle dere med flere barn som koordinerer både hverdag og fri som en lek 🙂 For meg har det til tider vært meget intenst og har savnet egentid. Anonymkode: 803b8...cd9
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #23 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Den idyllen alle her beskriver stemmer ikke overens med virkeligheten. For å være ærlig - det er kjempefint å ha ferie med barna alene, så lenge de ikke er så små at de står opp klokka 5 hver morgen og må følges opp hele tiden. Jeg har vært alene med to barn i flere år (uten avlastning), og synes det var tøft til tider. Og ingen jeg kjenner har skyfri himmel og regnbueidyll hele ferien, slik det fremstilles her på DiB. Anonymkode: 94503...30a Det stemmer ikke med din virkelighet, mener du vel? For du tror vel ikke at alle har det likt som deg? Ferie med små barn kan være travelt, men det er likevel en annen hverdag hvor man slipper å stresse ut om morgenen og komme slitne hjem. Jeg er alene med en gutt på 10 år, og nå er ferie og fri bare kos. Vi er mye sammen, men kan også ta oss små pauser fra hverandre. Anonymkode: daf5f...4f0
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #24 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det stemmer ikke med din virkelighet, mener du vel? For du tror vel ikke at alle har det likt som deg? Ferie med små barn kan være travelt, men det er likevel en annen hverdag hvor man slipper å stresse ut om morgenen og komme slitne hjem. Jeg er alene med en gutt på 10 år, og nå er ferie og fri bare kos. Vi er mye sammen, men kan også ta oss små pauser fra hverandre. Anonymkode: daf5f...4f0 Du har ETT stort barn. Jeg snakker om situasjoner lik HI sin - flere barn, der i hvert fall ett av barna er veldig lite. Det kan da virkelig ikke sammenlignes. Anonymkode: 94503...30a
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #25 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg er alenemor med kun ett barn. Vi er oppi hverandre hele tida. Det blir veldig intenst innimellom. Og helger og ferier var ikke alltid idyll. Men nå er barnet 12 år og alt går så mye bedre! Vi er alle forskjellige og takler ting ulikt. Jeg blir imponert over alle dere med flere barn som koordinerer både hverdag og fri som en lek 🙂 For meg har det til tider vært meget intenst og har savnet egentid. Anonymkode: 803b8...cd9 Du må huske på at vi med flere barn sånn sett har det litt mindre intenst fordi barna leker med og underholder hverandre i stedet for å henge på meg hele tiden, men til gjengjeld har vi jo krangling dem i mellom da 😅 Anonymkode: 7a1f7...3ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå