Anonym bruker Skrevet 18. mai 2022 #1 Skrevet 18. mai 2022 Jeg blir sprø! Hun er 8år og så utrolig pinglete. Jeg vet det er stygt å si og jeg sier det selvsagt ikke så hun hører det, men i dag rant det over for meg. To år på rad har hun lært å sykle. Lærte det da hun var 6år. Masse motstand og veldig stolt da det gikk. Neste sommer var det samme runden. I år IGJEN er det skummelt å sykle. Kåk og stønn. Gråt og tenners gnissel. Hun gråter fordi hun tror hun skal falle. Jeg blir gaaaaaaal! Anonymkode: 315a9...659
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2022 #2 Skrevet 18. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg blir sprø! Hun er 8år og så utrolig pinglete. Jeg vet det er stygt å si og jeg sier det selvsagt ikke så hun hører det, men i dag rant det over for meg. To år på rad har hun lært å sykle. Lærte det da hun var 6år. Masse motstand og veldig stolt da det gikk. Neste sommer var det samme runden. I år IGJEN er det skummelt å sykle. Kåk og stønn. Gråt og tenners gnissel. Hun gråter fordi hun tror hun skal falle. Jeg blir gaaaaaaal! Anonymkode: 315a9...659 Min (straks) åtteåring har enda ikke turt å forsøke 😀. Redd for å falle, vil overhodet ikke ha sykkel eller øve på brorens. Tvillingen hans sykler på femte året… 🙁 Det kommer nok! Kanskje du skal dempe forventningene litt og la henne styre tempoet. Om hun ikke sykler i sommer er vel det helt ok. Anonymkode: 12a12...6ea
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2022 #3 Skrevet 18. mai 2022 Min 9åring tør heller ikke sykle - redd for å falle og slå seg.. Frustrerende ja, men vanskelig å tvinge barna når de ikke tør/er redd. Anonymkode: a676b...3ef
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #4 Skrevet 19. mai 2022 Det rant over for deg, virkelig? Er det livsviktig at barn lærer å sykle når de er 8 år, eller hva er saken her? Anonymkode: 28421...7aa
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #5 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det rant over for deg, virkelig? Er det livsviktig at barn lærer å sykle når de er 8 år, eller hva er saken her? Anonymkode: 28421...7aa Det er ganske viktig å kunne sykle for å holde tritt med venner og medelever. Snart er de i alderen hvor de drar på sykkelturer i skolens regi og da er det en stor ulempe å ikke kunne sykle. Jeg hadde øvd med barnet flere ganger i i uken. Trygget og passet på så det ikke faller av og plutselig så sitter det nok. Anonymkode: 549c3...58e
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #6 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det er ganske viktig å kunne sykle for å holde tritt med venner og medelever. Snart er de i alderen hvor de drar på sykkelturer i skolens regi og da er det en stor ulempe å ikke kunne sykle. Jeg hadde øvd med barnet flere ganger i i uken. Trygget og passet på så det ikke faller av og plutselig så sitter det nok. Anonymkode: 549c3...58e Hvis det hadde vært så viktig for henne, så hadde hun nok vært mer ivrig på å lære. Det beste vil være å si at hun kan glemme hele sykkelen, og så får hun muligens lyst til å lære selv om det er så viktig. Det er ikke alle skoler som har sykkelturer. Langt ifra. Ingen kan kreve at barn lærer å sykle. Det får bli opp til dem om de føler at det er noe de ønsker. Anonymkode: 28421...7aa
Tante Hufsa Skrevet 19. mai 2022 #7 Skrevet 19. mai 2022 Noen barn er slik. Skjønner ikke hvorfor det rant over? Min yngste er teknisk blind på et øye så det er masse for henne som er skummelt. Det meste aktiviteter som krever koordinasjon i fart. Tur i skogen i ulendt terreng, gå i trapper der det feks er et vindu som gir motlys. Hun trenger ofte en hånd. I tillegg er hun generelt en forsiktig type. Liker å observere og «knekke koden teoretisk» før hun selv prøver. Fikk sitt første skrubbsår da hun var fire liksom. Det er selvsagt litt slitsomt at hun fortsatt trenger endel støtte, men min jobb som forelder er jo å støtte, være trygg, pushe litt og veilede. Nå er ikke sykling en livsviktig egenskap å kunne. Svømming er viktig, der har jeg brukt mye ekstra tid på å trygge. Nå er hun syv og kan endelig svømme. Hun dykker, flyter og er blitt veldig flink. Min eldste er rake motsetning, syklet fra hun var fire og er generelt en våghals. Hun var ekstremt slitsom da hun var mindre fordi hun eide ikke frykt. Påsto hun kunne svømme, sank som en stein og kava under vann. Løftet henne opp da fordi hun kom ikke til overflaten. Da fresa hun, slipp slipp jeg kan svømme. Jeg tar heller et barn med litt hemninger enn en våghals i fri flyt med noe som ser ut som et dødsønske. Uansett, det vil komme en tid der motivasjonen blir større, ønske om å gjøre det samme som venner. Slapp av, hun er forsiktig og mangler kanskje motivasjon. Ikke mas på at hun skal sykle da, masse andre ting dere kan gjøre som ikke gjør at det renner over for deg.
Tante Hufsa Skrevet 19. mai 2022 #8 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Det er ganske viktig å kunne sykle for å holde tritt med venner og medelever. Snart er de i alderen hvor de drar på sykkelturer i skolens regi og da er det en stor ulempe å ikke kunne sykle. Jeg hadde øvd med barnet flere ganger i i uken. Trygget og passet på så det ikke faller av og plutselig så sitter det nok. Anonymkode: 549c3...58e Her anbefaler skolen å vente til femte trinn men foreldrene avgjør selv. Skolen arrangerer ingen aktiviteter med sykkel før femte. Det tror jeg egentlig fortsatt er normalen på skoler. HI har fortsatt noen år igjen på å lære barnet dette.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #9 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Jeg blir sprø! Hun er 8år og så utrolig pinglete. Jeg vet det er stygt å si og jeg sier det selvsagt ikke så hun hører det, men i dag rant det over for meg. To år på rad har hun lært å sykle. Lærte det da hun var 6år. Masse motstand og veldig stolt da det gikk. Neste sommer var det samme runden. I år IGJEN er det skummelt å sykle. Kåk og stønn. Gråt og tenners gnissel. Hun gråter fordi hun tror hun skal falle. Jeg blir gaaaaaaal! Anonymkode: 315a9...659 Dette må være trolling. Ellers er du en dårlig mor som ikke tar barnet ditt på alvor. Du er moren hennes. Skjerp deg. Du skal være hennes trygge havn, men det er du ikke. Av det du skriver, møter du barnet på en dårlig måte. Ikke rart barnet er redd og gråter. Anonymkode: c087e...efd
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #10 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hvis det hadde vært så viktig for henne, så hadde hun nok vært mer ivrig på å lære. Det beste vil være å si at hun kan glemme hele sykkelen, og så får hun muligens lyst til å lære selv om det er så viktig. Det er ikke alle skoler som har sykkelturer. Langt ifra. Ingen kan kreve at barn lærer å sykle. Det får bli opp til dem om de føler at det er noe de ønsker. Anonymkode: 28421...7aa Det er jo ikke viktig før den dagen hun står der og opplever at alle vennene skal ut og sykle, i regi av skolen eller noe annet. Vi bor så landlig til at de sykler selv til trening osv fra ca 2 klasse, da hadde det vært kjipt å være den ene som må kjøres fordi man ikke våger. Frykten er reell og skal respekteres, men den må møtes på samme måte som vannskrekk osv. Med eksponering, tålmodighet og passe mengde press. Anonymkode: 549c3...58e
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #11 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Dette må være trolling. Ellers er du en dårlig mor som ikke tar barnet ditt på alvor. Du er moren hennes. Skjerp deg. Du skal være hennes trygge havn, men det er du ikke. Av det du skriver, møter du barnet på en dårlig måte. Ikke rart barnet er redd og gråter. Anonymkode: c087e...efd Tull på deg! Det er helt normalt å bli frustrert over sine egne barn. Hvordan hun møter barnet sitt kan du ikke vite ut i fra dette innlegget. Anonymkode: 9570a...b0e
oslofrk Skrevet 19. mai 2022 #12 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Hvis det hadde vært så viktig for henne, så hadde hun nok vært mer ivrig på å lære. Det beste vil være å si at hun kan glemme hele sykkelen, og så får hun muligens lyst til å lære selv om det er så viktig. Det er ikke alle skoler som har sykkelturer. Langt ifra. Ingen kan kreve at barn lærer å sykle. Det får bli opp til dem om de føler at det er noe de ønsker. Anonymkode: 28421...7aa Her hadde de sykkeltur i barnehagen! Uten å varsle foreldre i god tid. Ganske ugreit for de som ikke hadde lært å sykle ennå…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå