Anonym bruker Skrevet 18. mai 2022 #1 Skrevet 18. mai 2022 Dersom man ringer anonyme alkoholiker telefonen, er det slik at man da er anonym, altså at de i andre enden ikke kan se hvem som ringer, eller har de bare taushetsplikt? Og må man ha alkoholproblemer selv for å ringe, eller kan man også ringe dersom man trenger råd i forbindelse med andre med problemer? Som for eksempel råd til hva man kan si og gjøre for at personen skal innse at personen har et problem og selv oppsøke hjelp. Anonymkode: 6d5e7...8df
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2022 #2 Skrevet 18. mai 2022 Kan ikke du la den gamle fylliken av en fyr som ikke engang klarer å ta vare på seg selv og sine egne barn bare seile sin egen sjø uten at du involverer deg selv og din uskyldige tenåringen i dette? Jeg håper virkelig noen melder deg til barnevernet snart hvis du fortsetter som dette selv om ungen din er stor. Anonymkode: 66f88...815
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2022 #3 Skrevet 18. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Kan ikke du la den gamle fylliken av en fyr som ikke engang klarer å ta vare på seg selv og sine egne barn bare seile sin egen sjø uten at du involverer deg selv og din uskyldige tenåringen i dette? Jeg håper virkelig noen melder deg til barnevernet snart hvis du fortsetter som dette selv om ungen din er stor. Anonymkode: 66f88...815 Hva i alle dager er det du snakker om? Anonymkode: 6d5e7...8df
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2022 #4 Skrevet 18. mai 2022 De ser hvem som ringer, men de har taushetsplikt. Du kan stole på dem. Jeg vet ikke angående råd til nære rundt deg, men de henviser deg kanskje videre til telefon for pårørende? Anonymkode: 29b37...cdf
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2022 #5 Skrevet 18. mai 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): De ser hvem som ringer, men de har taushetsplikt. Du kan stole på dem. Jeg vet ikke angående råd til nære rundt deg, men de henviser deg kanskje videre til telefon for pårørende? Anonymkode: 29b37...cdf Tusen takk. Er en bekjent som ble ensom i koronatiden og nå har fått et par advarsler på jobb siden personen har møtt opp på jobb full/bakfull. Personen har ingen barn, og mine barn kjenner heller ikke personen slik at de heller ikke vil bli involverte. Ønsker bare at personen skal ta tak i det før det er for sent, og trenger et par råd. Ikke råd fra noen tilfeldige på et forum, men fra noen som faktisk vet hva de snakker om Anonymkode: 6d5e7...8df
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2022 #6 Skrevet 18. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk. Er en bekjent som ble ensom i koronatiden og nå har fått et par advarsler på jobb siden personen har møtt opp på jobb full/bakfull. Personen har ingen barn, og mine barn kjenner heller ikke personen slik at de heller ikke vil bli involverte. Ønsker bare at personen skal ta tak i det før det er for sent, og trenger et par råd. Ikke råd fra noen tilfeldige på et forum, men fra noen som faktisk vet hva de snakker om Anonymkode: 6d5e7...8df Så dumt at de som ga han advarsel ikke tar mer ansvar som å samtale om hjelp. Du kan iallefall prøve AA. Det er en veldig bra ordning, så håper jeg de vil hjelpe deg videre. Så bra at du bryr deg! Anonymkode: 29b37...cdf
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2022 #7 Skrevet 18. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Så dumt at de som ga han advarsel ikke tar mer ansvar som å samtale om hjelp. Du kan iallefall prøve AA. Det er en veldig bra ordning, så håper jeg de vil hjelpe deg videre. Så bra at du bryr deg! Anonymkode: 29b37...cdf Personen ble tilbudt hjelp, bedriftshelsetjenesten der personen jobber har egne personer som jobber med slikt, men personen nekter for at personen har et problem. Det eneste jeg ønsker er å få personen til å innse at personen kanskje har et problem og dermed motta denne hjelpen. (Personen ringte med, ikke helt edru, og klagde over at noen hadde gitt personen advarsler på jobben og foreslått at personen trenger hjelp) Anonymkode: 6d5e7...8df
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2022 #8 Skrevet 18. mai 2022 Du kan skjule nummeret ditt, så blir du helt anonym. De som svarer har uansett taushetsplikt. Så fint av deg å ville hjelpe, bare vær klar over at det neppe blir satt pris på av kollegaen din, i første omgang. Anonymkode: 75f31...bf4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå